پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۲۲۲۵۶
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۴
یکی از علل کاهش نرخ ارز استفاده از ذخائر ارزی است لذا تا زمانی که ایران از ذخائر استفاده می کند و به میزانی که استفاده می کند اثر این عامل در نرخ ارز ؛ تعدیل میشود .

شعارسال: نرخ دلار به ازای اختلاف تورم ایران با جهان دیر یا زود گران میشود، نسبت به سال ١٣٧١ با کسر تورم ایران و جهان می طلبد دلار ٩٧٠٠ تومان باشد.

در تاریخ ١۶ مرداد ٩٧ ، دلار ٩۴٠٠ تومان بود.

اخبار بد می تواند این ظرفیت را آزاد کند لذا اخبار بد توانست نرخ دلار را به آسانی به ٩٧٠٠ تومان در تاریخ ١۶ مرداد ٩٧ نزدیک کند.

افزایش نرخ ارز تا ٩٧٠٠ تومان ارتباطی به تحریم های آمریکا نداشت و حتی اگر تحریم های آمریکا اتفاق نیفتاده بود دلار تا این نرخ افزایش می یافت البته فقط کمی دیر تر .

تحریم های آمریکا تا ٩٧٠٠ تومان فقط افزایش نرخ دلار را تسریع کرد ؛ لاغیر .

از ١۶ مرداد تا دوم مهر ٩٧ که دلار از ٩۴٠٠ تومان به ١٩٢٠٠ تومان افزایش یافت علت افزایش انتشار اخبار بد بود.

در دوم مهر ٩٧ ، صادرات نفت و میعانات گازی ایران کاملا عادی بود و ایران ٢.۶ میلیون بشکه نفت و میعانات صادر می کرد، در روزی که صادرات نفت و میعانات ایران کاملا عادی بود رسیدن دلار به ١٩٢٠٠ تومان ناشی از قدرت مانور اخبار بد بود.

اما دلار از دوم مهر به بعد به شدت سقوط کرد و به حدود ١٠ هزار تومان رسید.

این نشان می دهد قدرت مانور اخبار بد ، در بالانگهداشتن دلار ، مازاد بر ظرفیت واقعی اقتصاد ایران برای افزایش ۴۵ روز است ، اخبار بد می تواند ۴۵ روز دلار را بالا ببرد و بعد اثر اخبار بد حذف میشود و نرخ دلار بر اساس واقعیت های اقتصادی تعیین میشود

اینکه دلار به آسانی به ٩٧٠٠ تومان رسید به سبب وجود ظرفیت واقعی در اقتصاد برای افزایش تا این نرخ بود و اخبار بد فقط این ظرفیت را آزاد کرد

اما افزایش نرخ دلار مازاد بر ٩٧٠٠ تومان با اخبار بد ممکن است ؛ اما پایدار نیست و پایدار بودن آن بستگی به ظرفیت در اقتصاد برای افزایش آن است.

دومین عاملی که بر نرخ ارز موثر است صادرات نفت و میعانات است صادرات نفت و میعانات در شهریور ٩٧ روزانه ٢.۶ میلیون بشکه بوده است و اکنون به گزارش دبیرخانه اوپک ۴٠٠ هزار بشکه است و این می تواند بر نرخ ارز مازاد بر ٩٧٠٠ تومان موثر باشد.

اما ایران می تواند با استفاده از ذخائر ارزی خود ، کاهش درآمد ناشی از صادرات نفت و میعانات را خنثی کند ، اگر ایران از ذخائر ارزی خود استفاده کند و به میزانی که استفاده می کند ؛ اثر کاهش صادرات نفت و میعانات خنثی میشود. یکی از علل کاهش نرخ ارز استفاده از ذخائر ارزی است لذا تا زمانی که ایران از ذخائر استفاده می کند و به میزانی که استفاده می کند اثر این عامل در نرخ ارز ؛ تعدیل میشود لطفا این جمله فراموش نشود تا زمانی که استفاده می کند و به میزانی که استفاده میشود افزایش نرخ ارز مازاد بر ٩٧٠٠ تومان تحت تاثیر قرار می گیرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت عصراسلام، تاریخ انتشار: 30تیر1398 ، کدخبر: 1302: www.asrislam.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین