پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۲۷۸۱
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷
یکصد و یکمین جلسه شورای شهر رشت در حالی برگزار شد که اعضا با اشاره به زمانبر بودن حل مشکلات شهر رشت خواستار پاسخگویی به مطالبات شهروندان در کوتاه ترین زمان شدند.

شعارسال: نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر رشت در یک‌صد و یکمین جلسه علنی شورای رشت در ساختمان جلسات شورا در غیاب سید امیرحسین علوی ریاست جلسه را بر عهده داشت با اشاره به اینکه یک سال گذشته اتفاقات بزرگ و مهمی در شورای رشت رقم خورد، اظهار کرد: شورای پنجم رشت با استعفای مسعود نصرتی دچار فراز و نشیب‌های فراوانی شد.

رسولی: باید به شهردار رشت فرصت بیشتری داد

رضا رسولی به انتخاب ناصر حاج محمدی شهردار رشت اشاره کرد و گفت: شهروندان انتظارات و توقعات فراوانی از شورا و شهردار دارند که بخش زیادی از آن محقق نشده است و در تلاشیم تا تمامی خواسته‌های به‌حق آنان را اجرایی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه نهادهای نظارتی نیز دغدغه‌های به حقی دارند، افزود: از همه تقاضا داریم تا فضای آرامی در شهر ایجاد کنیم و به شهردار رشت فرصت شناسایی شهر، نیازها و غیره را بدهیم.

رسولی با بیان اینکه به شهردار رشت باید فرصت داد، تصریح کرد: نمی‌توانیم تمامی دغدغه‌ها را در یک فرصت زمانی یک‌ماهه برطرف کنند و انتظار همراهی تمامی مسؤولان، مجموعه شهرداری و شهروندان را با شهردار منتخب داریم و یقیناً حذف فساد و مشکلات خواسته همه ما است و در تحقق آن نیز همراهی و همکاری می‌کنیم.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه از شهردار رشت انتظار داریم به مجموعه شهرداری رشت اعتماد کند، گفت: برخی از همکاران شورایی مطالبات به حقی دارند اما نحوه بیان کردن آن ممکن است برای افرادی که به دنبال سوءاستفاده کردن هستند به دست‌آویزی تبدیل شود.

حاجی پور: تلاش برای انحلال شورای رشت

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به نبود شهردار در رشت بیش از ۱۰ ماه اظهار کرد: پس از آن با انتخاب مسعود نصرتی سعی در رفع مشکلات داشتیم اما وی طاقت نیاورد و در نهایت فضا به سمت و سویی رفت که به ناچار انتخاب شهردار غیر بومی را مورد توجه قرار دادیم.

اسماعیل حاجی پور با بیان اینکه فضای کار کردن در رشت مشکل است، افزود: متأسفانه به واسطه برخی از دلایل افراد توانمند بومی حاضر به پذیرفتن جایگاه شهردار رشت نشدند و در حال حاضر فردی غیر بومی با تحصیلات عالیه و کارنامه عملکردی مشخص توسط اعضای شورا انتخاب شد.

وی با تأکید بر اینکه قضاوت کردن پیرامون شهردار رشت زود است، گفت: حاج محمدی حدود ۲۷ روز است که این جایگاه را پذیرفته و باید به وی فرصت بدهیم.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه باید به شعار اتحاد و اتفاق در شورا به منظور رفع مشکلات شهر و شهروندان تحقق بخشیم، بیان کرد: افراد فراوانی تلاش کردند تا شورا در آستانه انحلال قرار بگیرد و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.

سند نظام صرفه‌جویی شهرداری رشت تنظیم شود

حاجی پور با تأکید بر تکریم ارباب رجوع و کاهش بروکراسی اداری در شهرداری رشت افزود: انتظار داریم شهردار رشت سند نظام صرفه‌جویی را به شورای شهر به منظور تصویب ارائه کند و نیز شهرداری باید در بسیاری از مباحث صرفه‌جویی کند.

وی شفاف‌سازی صریح به شهروندان را موجب اعتماد بین شهروندان و مدیریت شهری دانست و تصریح کرد: این امر باید بر اساس چارچوبی مدون و یک نظام اجرایی شود و موجبات اعتماد مجدد بین شهروندان و حوزه مدیریت شهری فراهم شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به تلاش‌های انجام شده درباره صدور پروانه ساخت‌وساز در زمین‌های نسقی گفت: این موضوع با پیگیری‌های انجام شده به مراحل خوبی رسیده و امیدوارم با تحقق چنین مباحثی مشکلات این مسئله نیز برطرف شود.

حاجی پور ممیزی املاک را جزو منابع درآمدی شهرداری رشت دانست و تصریح کرد: افزایش ملاقات‌های مردمی اعضای شورا با حضور مدیران کل دیگر دستگاه‌ها و مدیران شهرداری رشت موجب ایجاد آرامش در شهر خواهد شد و با حضور در محلات کم‌برخوردار رشت می‌توانیم گامی مؤثر در راستای رفع دغدغه‌های آنان برداریم.

وی به عدم حضور سید امیر حسین علوی رئیس شورای رشت در جلسات اخیر شورا اشاره کرد و افزود: از عدم حضور رئیس شورا در جلسات چنین بر می‌آید که دیگر اعضای شورا باید برای حضور در جلسات به سراغ او بروند.

ذاکری: تذکر جدی عضو شورا به شهردار رشت

عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در دولت روحانی شهرداران و استانداران خروج خود را از حوزه خدمتی کتمان می‌کنند، اظهار کرد: مسعود نصرتی از ابتدا نیز با قصد رفتن در شهر رشت حضور پیدا کرده بود و اعضای شورا موظف به پیگیری مطالبات به حق شهروندان در هر شرایطی هستند.

بهراد ذاکری با انتقاد از برخی اقدامات شهردار رشت افزود: پیشنهاد می‌کنم شهردار رشت به جای خواندن کتاب با عینک‌های دودی، عینک خود را برداشته و با جدیت به رفع مشکلات شهر اهتمام داشته باشد.

وی به شهردار رشت بابت برخی از فرصت سوزی‌ها تذکر جدی داد و بیان کرد: فرصت سوزی پیرامون عدم اجرای آسفالت در روزهای گرم سال که جزو وعده‌های حاج محمدی پیش از انتخاب و پس از آن بوده از جمله انتقاداتی است که نسبت به عملکرد وی دارم.

عضو شورای اسلامی شهر رشت عدم پرداخت حقوق و مزایای کارگران شهرداری رشت، ترک تشریفات درباره بیمه تکمیلی کارکنان شهرداری، عدم ارسال تفریغ بودجه را از دیگر دلایل تذکر به شهردار رشت عنوان کرد و گفت: شهردار رشت باید با حضور در صحن شورا به تذکرات مطرح شده پاسخ بدهد.

زاهد: پالایش مأموران سد معبر شهرداری رشت

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به درگیری اخیر مأموران سد معبر و دست‌فروشان در شهر رشت اظهار کرد: پس از اظهاراتی که در جلسه پیشین شورا درباره دست‌فروشان داشتم مطالب بسیاری در صفحه اینستاگرام بنده مطرح شد که قابل تأمل بود.

فرهام زاهد با تأکید بر اینکه به دست‌فروشان بابت بستن خیابان به منظور پهن کردن بساط اجازه نمی‌دهیم، افزود: با ایجاد اشتغال و ساماندهی دست‌فروشان کاملا موافق هستم اما باز هم معتقدم که بستن معابر عمومی توسط این افراد پذیرفتنی نیست.

وی با بیان اینکه سد معبر شهرداری رشت نیازمند پالایش است، گفت: وقتی دست‌فروشان رفتاری یکسان و عادلانه از سوی مأموران سد معبر مشاهده کنند به طور یقین تمکین می‌کنند اما متأسفانه در برخی از موارد دست‌فروشان تمایل دارند مبالغی را که به برخی از افراد پرداخت کرده‌اند نیز صراحتا اعلام کنند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با ادای احترام به تمامی دست‌فروشانی که برای کسب روزی حلال تلاش می‌کنند، بیان کرد: همچنان به ساماندهی اصولی و قانونی این موضوع تأکید دارم.

عاقل منش: انتقاد از تأخیر در شروع جلسات شورای رشت

عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با انتقاد از تأخیر در شروع جلسات شورای رشت اظهار کرد: تأخیر یکساعت و نیم در شروع جلسات شورای رشت ناراحت کننده است.

محمد حسن عاقل منش به طرح افزودن عنوان گردشگری به نام کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه طرح گیلان ۲۰۲۰ را پیش رو داریم لازم است که به این مبحث با توجه بیشتری پرداخته شود.

وی با پیشنهاد افزودن این عنوان مسؤولیت کمیسیون فرهنگی را در طرح گیلان ۲۰۲۰ و جذب گردشگر افزایش بدهیم گفت: امیدوارم همکاران شورایی با این مهم موافقت کنند.

رمضانپور: عنوان گردشگری به نام سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری رشت افزوده شود

عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز با تأکید بر ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در رشت اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم اصل این موضوع به سازمان سرمایه‌گزاری شهرداری رشت واگذار شود.

احمد رمضانپور با تأکید بر اینکه عنوان گردشگری به نام سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری رشت افزوده شود، گفت: یقینا مبحث گردشگری مباحث مالی را نیز به همراه دارد و این دو مقوله در سازمان سرمایه‌گزاری می‌توانند جامع‌تر اجرایی شود‌.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت رویدادگیلان، تاریخ انتشار: 31تیر1398 ، کدخبر: 48643: www.rooydadegilan.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین