پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۵۹۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲
عملکرد ضعیف شورای پنجم رشت در دو سال اخیر که بارها نیز برخی از اعضای شورا صراحتاً به آن اشاره کرده‌اند روزبه‌روز مجموعه شهرداری و شهروندان را نسبت به شورانشینان بی‌اعتمادتر کرده است.

شعارسال: عملکرد ضعیف شورای پنجم رشت در دو سال اخیر که بارها نیز برخی از اعضای شورا صراحتاً به آن اشاره کرده‌اند روزبه‌روز مجموعه شهرداری و شهروندان را نسبت به شورانشینان بی‌اعتمادتر کرده است.

بر اساس دستورالعمل وزارت کشور اعضای شوراهای اسلامی موظف هستند در پایان هر دوره یک‌ساله از فعالیت خود در موعد قانونی نسبت به برگزاری انتخابات هیئت‌رئیسه دوره جدید شوراها اقدام کنند.

ترکیب هیئت‌رئیسه جدید بسیاری از شوراهای اسلامی شهرهای دیگر گیلان ازجمله لاهیجان، انزلی، آستانه‌اشرفیه، فومن و غیره انتخاب و از طریق رسانه‌ها به مردم اطلاع‌رسانی شده است اما در شورای رشت نه‌تنها حرفی از انتخابات هیئت‌رئیسه نیست بلکه اخیراً شاهد لغو مداوم جلسات شورا به دلایل واهی و غیرموجه هستیم.

جلسه دوشنبه هفته گذشته شورای رشت به دلیل بازدید برخی از اعضای شورای شهر از چند پروژه عمرانی، ترافیکی در شهرهای دیگر کشور لغو شد و دوشنبه این هفته نیز بار دیگر شاهد عدم برگزاری جلسه به دلایل نامعلوم هستیم.

تأخیر در پرداخت حقوق و مزایای کارکنان مجموعه شهرداری رشت، انسداد مداوم حساب شهرداری رشت به‌واسطه بدهی به اشخاص حقیقی و حقوقی، تحمیل نیرو به بدنه فربه شهرداری رشت از طریق اعضای شورا تنها بخشی از مطالبات به‌حق مردم رشت است که در وانفسای غیبت‌های مکرر و گاهاً غیرقانونی رئیس و برخی از اعضای شورای رشت بر اساس کدام بند قانونی صورت می‌گیرد و چرا دستگاه‌های نظارتی و نمایندگان شهرستان رشت به‌عنوان ناظران شورا با سکوت همراه این کم‌کاری‌ها شده‌اند.

به‌راستی با کدام ادله و برهان اخیراً جلسات علنی شورای رشت در روز دوشنبه هر هفته دائماً در حال لغو شدن و یا موکول شدن به ‌روزها و هفته‌های آینده است.

متأسفانه عملکرد ضعیف شورای پنجم رشت در دو سال اخیر که بارها نیز برخی از اعضای شورا صراحتاً به آن اشاره کرده‌اند روزبه‌روز مجموعه شهرداری و شهروندان را نسبت به شورانشینان بی‌اعتمادتر کرده و یقیناً بسیاری از شهروندان برای فرارسیدن زمان انتخابات شوراها و انتخاب افرادی خدمتگزار برای شهر و دیارشان لحظه‌شماری می‌کنند.

در شرایطی که این روزها بسیاری از شهرهای هم‌جوار رشت نسبت به انتخاب اعضای هیئت‌رئیسه جدید شورا اقدام کرده‌اند مردمان رشت شاهد سردرگمی اعضای شورای شهر خود و بی‌توجهی آنان به این موضوع و دیگر مطالبات به‌حق شهروندان هستند.

شاید قرار است شهروندان بار دیگر در انتخاب هیئت‌رئیسه جدید شورای رشت نیز طعم آبستراکسیون‌های متعدد و لغو جلسات را تجربه کنند.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری رویداد گیلان ،تاریخ انتشار: 16مرداد1398،کدخبر:51103  www.rooydadegilan.ir ،

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
0
0
متأسفانه عملکرد ضعیف شورای پنجم رشت در دو سال اخیر که بارها نیز برخی از اعضای شورا صراحتاً به آن اشاره کرده‌اند روزبه‌روز مجموعه شهرداری و شهروندان را نسبت به شورانشینان بی‌اعتمادتر کرده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین