پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۲۸۱۶
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
مسابقه تلویزیونی «روبیکیو» که در دوماه گذشته، از شبکه‌های تلویزیون حذف شده بود، مدتی است که بی‌سروصدا به تلویزیون برگشته است.

شعار سال: مسابقه تلویزیونی «روبیکیو» که در دوماه گذشته، از شبکه‌های تلویزیون حذف شده بود، مدتی است که بی‌سروصدا به تلویزیون برگشته است.این در حالی است که از اوایل اردیبهشت امسال، بعد از فتوای آیت‌ا... مکارم شیرازی و دستور صریح رهبر انقلاب، این مسابقه و برخی مسابقات مشابه از شبکه‌های تلویزیون حذف شده بود.

این در حالی است که از اوایل اردیبهشت امسال، بعد از فتوای آیت‌ا... مکارم شیرازی و دستور صریح رهبر انقلاب، این مسابقه و برخی مسابقات مشابه از شبکه‌های تلویزیون حذف شده بود.

رهبر انقلاب چهارم اردیبهشت امسال در دیدار با کارگردان گفتند: «باید فرهنگ کار و تولید و تلاش را ترویج دهیم و روحیه انتظار برای ثروت بادآورده را از بین ببریم و روش‌هایی شبیه بخت‌آزمایی را ترویج نکنیم که دستگاه‌های مختلف از جمله صداوسیما باید متوجه این معنا باشند.» به فاصله یک روز از بیانات صریح رهبر انقلاب، رئیس سازمان صداوسیما در دستوری به اداره کل بازرگانی این سازمان، اعلام کرد مسابقات این‌چنینی و حامیان مالی آن‌ها، باید از تلویزیون حذف شوند. از همان هفته دو برنامه «برنده باش» و «پنج ستاره» روی آنتن نرفتند و مسابقه «روبیکیو» نیز با تأخیری یکی دو هفته‌ای از کنداکتور کنار رفت.

با این حال چند روزی است عصرها برنامه «فرمول یک» شبکه یک، مسابقه «روبیکیو» را با همان شمایل سابق پخش می‌کند. محتوای برنامه به هیچ وجه دست نخورده و تنها نوعی روکش نوستالژی‌گونه به آن کشیده شده است؛ یعنی به جای یک مجری معمولی، از تصاویر اجرای زنده‌یاد منوچهر نوذری در «مسابقه هفته» سود می‌برد. این برنامه در سری جدید خود نیز مصداق کامل ترویج «روحیه انتظار برای ثروت بادآورده» است و شباهت بسیاری به بخت‌آزمایی دارد. مشخص نیست این برنامه در دوره جدید، با چه مجوزی به آنتن تلویزیون بازگشته است.

گفتنی‌ است «روبیکیو» بخشی از اپلیکیشن «روبیکا» است که تحت مالکیت شرکت «توسکا» قرار دارد و با قراردادی غیرشفاف و انحصاری، همه آگهی‌های بازرگانی و ارزش افزوده صداوسیما را در اختیار گرفته است. در همان زمان، انتقادات زیادی از این برنامه شد، اما به شفاف‌سازی یا لغو این قرارداد انحصاری منجر نشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ 1 مرداد 98، کد مطلب: 491202: www.entekhab.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین