پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۷۶۳۱
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵
مدیران صداوسیما پس از گذشت شش ماه از توقف مسابقه «برنده باش» هنوز درباره مبلغ درآمدی که از طریق مردم کسب کردند و مورد انتقاد مراجع و حتی رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفت توضیحاتی ارائه نداده و با واکنش کلیشه‌ای رد مسئله، در این خصوص شفاف‌سازی نمی‌کنند.

شعار سال: مسابقه برنده باش از همان شروع پخش با جنجال‌ها و حاشیه‌های زیادی همراه بود. تهیه کنندگان این مسابقه، که یککپی از رویمدل اصلیبین‌المللی این مسابقهبود با همکاری مدیر شبکه سه سعی داشتند با انتخاب یک چهره معروف که تاکنون در تلویزیون دیده نشده بود و طرفداران خود را داشت نظر مخاطبان را جلب کنند.

پول‌هایی که از طریق «برنده باش» کسب شده است کجا است؟

حالا بیش از شش ماه از توقفبرنامه «برنده باش» با حکم صریح مراجعگذشته است اما هنوز سیما در این زمینه اطلاع رسانی نکرده است.

گویا مسئولان سیما یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های کار در رسانه، یعنی احترام به مخاطب را شوخی گرفته و یا اصلا با این موضوع اعتقادی ندارد و علاقه دارند که رابطه خود بامخاطبان را یک سویه جلو ببرند.

آنها به راحتی می توانند با بی‌تدبیری برنامه‌ای را روی آنتن ببرد که مشکلات شرعی مالی دارد، می توانند باز به راحتی مقابل سوال خبرنگاران سکوت کنند.

اگر برنده باش مشکلی در کسب در آمد نداشت و پول هایی که از مردم برای راه یابی به برنامهگرفته می شد شرعی بود چرا این مسابقه تلویزیونی پس از انتقاد مراجع و رهبر متوقف شد؟

اگر این درآمد مشکل شرعیداشت پس چرا هنوز صداوسیما درباره اینکه این پول ها کجا است و چطور خرج شده است صحبتی نمی کند؟ آیا نباید جایزه هایی که به برنده ها داده شده است و یا دستمزد هایی که از پول مردم پرداخت شده است و غیر شرعی خوانده شده است به مردمی که این پول ها را از طریق اپلیکیشن پرداخت کردند بازگرداننده شود؟

رسانه ای که خود را رسانه ملی می خواند باید به صورت شفاف در این زمینه اطلاع رسانی کند و اینحداقل کاری است که مدیران سیمامی توانستند تا کنون دراین زمینه انجام دهند اما این مسئولان حتی از برگزاری یک نشست خبری دراین راستای شفاف سازی در این مورد خودداری کردند.

برنده باشیک مسابقه تلویزیونی با اجرایمحمدرضا گلزارو تهیه‌کنندگی هاشم رضایت و حمید رحیمی نادی بود. شرکت‌کنندگان در این مسابقه باید بر اساس اطلاعات عمومی به سؤالات متنوعی دربارهمسائل مختلف پاسخ می‌دادند. افزایش نرخ مطالعه و بالا بردن آگاهی و اطلاعات عمومی در بین مخاطبان یکی از اهداف اصلی ساخت این مسابقه عنوان شده بود. در هر قسمت از این مسابقه چهار نفر که از قبل سوال‌های اپلیکیشن برنامه را به درستی پاسخ داده بودند، روی صندلی برنامه می‌نشستند و با پاسخ دادن به سوالات به صورت پلکانی برای بردن جایزه یک میلیارد ریالی با مجری وارد رقابت می‌شدند.

در تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، در پی انتقادآیت‌الله خامنه‌ایو آیت الله مکارم شیرازیاز این دست برنامه‌ها این مسابقه پر مخاطب از کنداکتور شبکه سه حذف و پخش آن متوقف شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ 14 مهر 98، کد مطلب: 1307718: www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین