پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۳۱۸
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷
رسانه های غربی با بیان اینکه هواداران گروه تروریستی داعش به سوگواری اینترنتی کشتار نیس در فرانسه هجوم برده اند، احتمال دادند نشانه هایی دال بر این موضوع وجود دارد که گروههای تروریستی القاعده و داعش درصدد حملات بیشتری به فرانسه هستند.

شعار سال:

تارنمای انگلیسی ایندیپندنت روز (جمعه) خبر داد که هواداران داعش به سوگواری اینترنتی کشتار نیس هجوم برده و از کلید واژه های آن برای تبلیغات تکفیری استفاده می کنند.
همزمان پایگاه اینترنتی بیزنس اینسایدر نیز خبر داد که نشانه هایی دال بر اینکه گروههای تروریستی القاعده و داعش برای حمله مشابه به فرانسه برنامه ریزی می کنند، وجود دارد.
ایندیپندنت نوشت که پس از حمله کامیونی به تماشاگران آتش بازی های جشن روز باستیل در شهر نیس فرانسه که 84 نفر در جریان آن کشته و بیش از 100 نفر مجروح شدند، چند صد هزار نفر از کاربران توئیتر با هشتگ (Pray for Nice) و (Nice06) اطلاعات جدیدی را از این حادثه منتشر کردند اما اعضای داعش در توئیتر به هواداران خود توصیه کردند تا با استفاده از همین هشتگ ها، سیلی از تبلیغات تکفیری را منتشر کنند.
بر اساس گزارش این روزنامه انگلیسی، پلیس فرانسه اعلام کرده است که این حمله را تروریستی می داند ولی تاکنون داعش و گروههای تروریستی دیگر مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته اند. داعش مسئولیت برخی حملات گذشته را ساعتها و حتی روزها پس از وقوع آن بر عهده گرفت.
ایندیپندنت تصریح کرد برخی از هواداران داعش تقریباً بلافاصله پس از کشتار نیس به شادمانی پرداختند: 'ای فرانسه، تا زمانی که ما در وجب به وجب خاک خلیفه در امنیت زندگی کنیم، تو و تمام اروپا امنیت نخواهید داشت.'
بر اساس این گزارش، یک کاربر دیگر در یکی از انجمن های اینترنتی داعش نوشت: 'این نخستین حمله برای انتقام از کشته شدن ابو عمر شیشانی (فرمانده نظامی داعش) است.'
این روزنامه انگلیسی نوشت: خلیفه نیوز نیز که برخی معتقدند کانال رسمی داعش است مطلبی با هشتگ (#PrayForNice) ارسال کرد و از هواداران خود خواست تا انبوه تبلیغاتشان را با این هشتگ نشانه گذاری کنند.

*** برنامه ریزی تکفیری ها برای حملات بیشتر
پایگاه خبری بیزنس اینسایدر نیز گزارش داد که نشانه هایی دال بر اینکه گروههای تروریستی القاعده و داعش برای حمله مشابه به فرانسه برنامه ریزی می کنند، وجود دارد. دو گروه تروریستی مذکور (داعش والقاعده) پیش از این از طرفداران خود خواسته بودند عملیات های حمله با خودرو را علیه کفار، مشابه حادثه زیر گرفتن شهر نیس فرانسه که تاکنون 84 کشته و100 زخمی داشت، اجرا کنند.
بیزنس اینسایدر نوشت: نشانه های اولیه حاکی است حادثه تروریستی به حساب می آید وباراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا گفت به نظر می رسد حادثه تروریستی هولناکی باشد.»
حمله شب گذشته به مراسم جشن ملی فرانسه در شهر نیس در جنوب این کشور، تاکنون به مرگ 84 تن و مجروحیت 100 نفر انجامیده و حال 18 مجروح وخیم است.
در ساعات اولیه بامداد 25 تیر ماه به وقت تهران، هنگام برگزاری مراسم جشن و شادمانی روز ملی فرانسه در شهر نیس در جنوب این کشور، یک کامیون به رانندگی یک فرانسوی تونسی تبار به سوی جمعیتی که در حال ترک این مراسم بودند، حرکت کرد و در مسیری دو کیلومتری، افراد بی شماری را زیر گرفت و بسیاری را به رگبار بست.
در این حمله، 84 نفر جان خود را از دست دادند و حال 18 تن از مجروحان این حمله وخیم گزارش می شود. معاون رئیس پلیس مرزی شهر نیس هم در میان قربانیان است.
«فرانسوآ اولاند» رئیس جمهوری فرانسه حمله مرگبار به شهر نیس را حمله ای تروریستی خواند و از تمدید سه ماهه وضعیت اضطراری که پس از حملات تروریستی 13 نوامبر (22 آبان) آغاز شده، خبر داد.
وی همچنین بر افزایش اقدامات کشورش در هدف قرار دادن مواضع گروه های تروریستی تاکید کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار25 تیر 95 ، کد مطلب:82149753: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین