پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۶۶۶
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴
شامگاه پنچ‌شنبه گذشته، راننده یک کامیون، در اقدامی تروریستی، شرکت‎کنندگان جشن ملی فرانسه را به خاک و خون کشید.

شعار سال:

تنها به فاصله یک هفته از نشست گروهک تروریستی منافقین(موسوم به مجاهدین خلق) و نمایش مضحک سرکردگان این گروهک منحوس؛ شهر "نیس" فرانسه، شاهد یکی از مرگبارترین حملات تروریستی از سالهای اخیر بود. از این جهت باز هم رسوایی دیگر از پس پرده حامیان تروریسم بیرون آمد. متاسفانه این رسوایی دامان قربانیانی را گرفت که؛ هیچ نقشی در اعمال سیاستهای غلط دولتمردان خود در دنیا ندارند.


شامگاه پنچ شنبه، راننده یک کامیون ،با حرکاتی زیگزاگی  حاضران را در مراسم روز استقلال فرانسه، در سواحل نیس فرانسه زیر گرفت. این پایان کار نبود؛ راننده پس از متوقف کردن خودرو مذکور، بسوی جمعیت آتش گشود و شمار کثیری از  شهروندان خود را به گلوله بست. طبق گزارش شاهدان عینی این کامیون به فاصله 2 کیلومتر از روی تلّی از جمعیت حرکت کرد.

عامل این حمله، ملیت فرانسوی دارد و ساکن شهر نیس است  که، طبق اعلام رسانه های فرانسوی تونسی تبار می‎باشد. مسئولان امنیتی فرانسه می‎گویند شخص مذکور دو روز پیش کامیون را کرایه کرده بود. نشست شورای امنیت ملی فرانسه به ریاست رییس جمهور این کشور روز جمعه در کاخ الیزه بمنظور بررسی حوادث نیس برگزار شد. از طرفی  وزیر کشور فرانسه، شرایط امنیتی این کشور را به حالت هشدار حمله توصیف نمود. دولت فرانسه شمار قربانیان را 84 تن اعلام کرد. بعلاوه اینکه ده ها نفر هم در این حادثه تروریستی مجروح شده اند که، حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است. 


اسلحه بزرگ روی شقیقه حامیان تروریسم

"فرانسوا اولاند" بامداد جمعه و ساعاتی پس از حملۀ نیس، در سخنانی تلویزیونی اعلام کرد که وضعیت فوق العاده که از حملات 13 نوامبر 2015 آغاز شده بود، تا 3 ماه دیگر ادامه می‌یابد. این درحالی است که قرار بود وضعیت فوق العاده در فرانسه 26 همین ماه پایان یابد.

در پی رخداد اخیر، وزرات خارجه آمریکا اعلام کرد : دو تبعه این کشور در حملات شهر نیس جان باخته اند. بدنبال وقایع هولناک فرانسه، دولت ترکیه تدابیر شدید امنیتی کم سابقه ای  بویژه در گذرگاه های استانبول را وضع نموده است. ظاهرا چتر وحشت دامنه وسیعتری از اروپا را پوشش داده است چرا که؛ دلوت بلژیک هم کابینه امنیتی خود را در پی حمله پنچ شنبه تشکیل داد. پس از وقایع فرانسه، دولت جدید انگلیس هم جلسه ویژه ا امنظور بررسی پیامدهای اتفاقات فرانسه برگزار کرد. پلیس آلمان هم بر شدت کنترل مرزها ونیز بازرسی فرودگاه ها افزود.



شاید آن روزی که دولتهای اروپایی به سردمداری ایالات متحده و رژیم صهیونیستی، تروریسم دولتی خود را پرورش داده و به جان مردم بی‎گناه اقصی نقاط جهان به خصوص منطقه خاورمیانه و غرب آسیا انداخت؛ تصور نمی‎کرند که این فرزندان نا مشروع وهابیت و اسلام ستیزان زمانه ،تبدیل به یک اسلحه بزرگ شود. اسلحه ای که هر زمان که اراده کند روی شقیقه پدران معنوی خود قرار میگیرد و شروع به ثانیه شمار یمی کند.


جمجمه‎هایی که، زیر پای داعش خرد می‎شوند

روزنامۀ دیلی میل نوشت که ابومحمد العدنانی، از فرماندهان داعش و سخنگوی این گروه، زیر گرفتن شهروندان فرانسوی را به تروریست ها الهام کرده است.
العدنانی در سال 2014 گفته بود: "جمجمه های فرانسویان را له کنید و با خودروهای خود از روی آن ها رد شوید".


العدنانی در سخنان دو سال پیش خود گفته بود: اگر می توانی یک آمریکایی یا اروپایی – خصوصا یک فرانسوی – یا یک استرالیایی یا کانادایی یا هر کافری را که علیه ما وارد  جنگ شده یا کسی از شهروندان کشورهای ائتلاف ضد ما را بکشی، او را با هر شیوه ای که ممکن است به قتل برسان ... جمجمه اش را با سنگ له کن، سرش را با چاقو ببر یا با خودرو او را زیر بگیر.

العدنانی دی ماه گذشته در یک حملۀ هوایی به شدت مجروح شد. برخی گمانه زنی ها از العدنانی به عنوان یکی از گزینه های اصلی جایگزینی ابو بکر البغدادی یاد می کنند.

اروپا و آمریکا قدم‎گاه جدید ابلیس تروریسم

تمامی نشانه ها و شواهد؛ دال بر عزمیت گروه‎های تروریستی و جریانهای رادیکال تکفیری ، به قلب اروپا و آمریکاست . مضاف بر آنکه غالب تحلیل‎گران سیاسی نیز بر کوچ خشونت وافراطی‎گری  از قاره آسیا به اروپا صحه می‎گذارند. ظاهرا برای جولان آدم‎کشی و خون‎ریزی خاورمیانه، جذابیت خود را برای تروریستها از دست داده است.

آفت بدتری که گریبان کشورهای غربی بویژه فرانسه را طی ماههای اخیر گرفته؛ بازگشت جوانان تروریسم به موطن خود است. گروه‎هایی که فوج فوج به آسیا گسیل شدند تا دولت خود خانه عراق و شام را فربه‎تر گردانند. این بزرگ ترین چالش اروپا در سالهای پیش رو خواهد بود . بدین معنی که؛ فرضیه افزایش حملات تورریستی را با مدل حوادث فرودگاه آتاتورک و نیس  و... را قوت می‎بخشد. به تعبیر بهتر ظهور تروریسم فردی از تروریسم جمعی!

اروپایی که در نشستهای صلح سوریه از واژگان مسخرهای چون تروریسم  خوب  وتروریسم بد استفاده می کرد(افراطی – میانه ) باید پرسید که امروز چه نسخ های برای شهروندان خود خواهد پیچید. آیا باز هم حاضرند همچون در سوریه و عراق خشونت- توحش - درنده خویی و خوناشامی را در سرزمین خود باز تعریف کنند؟!


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 28 تیر 1395، کد مطلب: 5692297: www. yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین