پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۴۰۰
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹
حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای جنایت تروریستی درشهر نیس فرانسه که بی گناهان را هدف گرفت و به کشته و زخمی شدن دهها تن منجر شد، محکوم و تاکید کرد که کشورهای جهان برای ریشه کنی پدیده تروریسم باید مسئولیت خود را بپذیرند.

شعارسال: در بیانیه حزب الله که عصر جمعه صادر شد، آمده است:این جنایت فصلی دیگر از انتشار تروریسم در جهان است که فرقی بین بزرگ و کوچک و سفید و سیاه نمی گذارد و هدف آن تنها یک دین و یا مذهب مشخص نیست بلکه نابودی همه بشریت در دستور کار آن قرار دارد.

در این بیانیه تاکید شده است: عملیات های تروریستی که کشورهای غربی شاهد آن هستند، پس لرزه های تروریستی است که در منطقه ما وجود دارد و ملت های ما را به خاک و خون کشیده است.

حزب الله تصریح کرده است: این جنایت به کشورهای جهان مسئولیتشان را برای ریشه کنی تروریسم و نابودی همه کانال های کمک رسانی و تامین هزینه های آن گوشزد می کند.

در بیانیه حزب الله خاطرنشان شده است: کشورهای جهان باید جلوی توجیه سیاسی اقدامات تروریست ها مانند کشتار و جنایت های اهریمنی آنها علیه بی گناهان را بگیرند.

در این بیانیه آمده است که تروریست ها از تابلوی دین برای اجرای خواسته ها و دسیسه های برخی کشورهای غربی وعربی استفاده می کنند.

در مراسم شب گذشته جشن ملی باستیل در شهر نیس فرانسه، فردی با کامیون به تماشاگران مراسم آتش بازی حمله کرد و با زیر گرفتن آنان، 84 نفر را کشت و 100 نفر را مجروح کرد که حال 18 مجروح نیز وخیم گزارش شده است.

هنوز گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

عامل این حمله در پی درگیری مسلحانه با پلیس به قتل رسید.

در پی این حمله، فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه این حمله را تروریستی اعلام کرد و وضعیت فوق العاده در این کشور را برای سه ماه دیگر تمدید کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 25تیر1395، کدخبر: 82150103: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین