پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۳۲۷
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱
شورای امنیت سازمان ملل متحد شب گذشته به وقت نیویورک با تصویب و انتشار بیانیه ای «حمله نیس» فرانسه را «به شدت» محکوم کرد و این اقدام را «حمله تروریستی وحشیانه و بزدلانه» خواند.

شعار سال: خبرگزاری فرانسه جمعه نوشت که شورای امنیت بیانیه ای را که هیات فرانسوی تنظیم کرده بود با اجماع تصویب و «به شدیدترین وجه ممکن» این حمله را محکوم کرد و به خانواده قربانیان تسلیت گفت.

در بیانیه شورای امنیت، تروریسم یکی از جدی ترین تهدیدها علیه امنیت و صلح جهانی بیان شده و آمده است: هر گونه اقدام تروریستی جنایتکارانه و غیرقابل توجیه است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کشتار شب گذشته، سومین حمله بزرگ به این کشور در 18 ماه گذشته بوده است.

 در مراسم شب گذشته جشن ملی باستیل در شهر نیس فرانسه، فردی با کامیون به تماشاگران مراسم آتش بازی حمله کرد و با زیر گرفتن آنان، 84 نفر را کشت و 100 نفر را مجروح کرد که حال 18 مجروح نیز وخیم گزارش شده است. هنوز گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است. عامل این حمله در پی درگیری مسلحانه با پلیس به قتل رسید.

در پی این حمله، فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه این حمله را تروریستی اعلام کرد و وضعیت فوق العاده در این کشور را برای سه ماه دیگر تمدید کرد.

تا کنون کشورهای آمریکا، چین، کره جنوبی و ژاپن این حمله را محکوم کرده و بر ضرورت اقدام هماهنگ جهانی در مبارزه با تروریسم تاکید کرده اند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ایرنا، تاریخ انتشار: 25 تير 1395، کد مطلب: 82149567 (5445091):www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین