پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۷۴۴
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه ناامن‌سازی ایران که از سوی غرب و جریان مرتجع منطقه، از سال‌ها قبل پیگیری می‌شد به شکل مفتضحانه‌ای شکست خورده است.

شعارسال: محمد آشوری صبح امروز در جمع دانشجویان دانشگاه‌های استان هرمزگان اظهار کرد: بزرگ‌ترین سرمایه یک ملت برای مواجهه با تهدیدات مختلف وجود سرمایه اجتماعی است که نقش بازدارنده‌ای نیز در مقابله با تهدیدات دارد.

وی با بیان این که فرهنگ و روابط انسانی در شکل‌گیری و تقویت سرمایه اجتماعی نقش مهمی دارند، افزود: طی 38 ساله اخیر بواسطه سرمایه عظیم اجتماعی ملت ایران طیف وسیعی از تهدیدات بر علیه امنیت و استقلال کشور خنثی شده و طی سال‌های اخیر نیز شاهد آن هستیم که پروژه ناامن‌سازی کشورمان نیز بواسطه هوشمندی ملت ایران و هدایت‌های آگاهانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و مجاهدت‌های بی پایانی نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی به شکست رسیده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: اراده ملی بزرگ‌ترین سرمایه و ظرفیت برای غلبه بر بحران‌ها و مشکلات پیش‌روی کشورمان است و نباید از نقش اراده عمومی ملت ایران در صحنه‌های مختلف غافل بود.

آشوری با بیان این که طی 5 ساله اخیر و بواسطه شکل‌گیری گروه‌های تروریستی و تکفیری در منطقه بیش از یک میلیون نفر از مردم کشته و حدود 15 میلیون نفر دیگر نیز زخمی و آواره شده‌اند، اضافه کرد: به جز جمهوری اسلامی هیچ کشوری به طور قاطعانه در کنار دولت و ملت عراق و سوریه برای مقابله با تروریست‌ها قرار نگرفت و راه حلی که ایران از همان ابتدای این بحران‌ها پیشنهاد کرد اکنون بعد از گذشت 5 سال به عنوان راه حل نهایی از سوی کشورهای غربی و شورای امنیت مطرح شده است.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران در حوزه سیاست خارجی خود تعامل با ملت‌های منطقه را به عنوان یک اصل قرار داده است و هرگز به دنبال بحران آفرینی و تشنج در سطح منطقه نبوده و نیست اما متأسفانه شاهد رفتارهای متحجرانه‌ای از سوی برخی کشورهای منطقه و با حمایت صهیونیست‌ها و غرب از آنها هستیم که اوضاع امنیتی منطقه را به شرایط کنونی کشانده است.

نماینده مردم بندرعباس، حاجی‌آباد، قشم و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حاصل دخالت‌های پیدا و پنهان غرب برای حمایت از صهیونیست‌ها و برخی رژیم‌های منطقه موجب رقم خوردن چنین شرایطی شده که اکنون خودشان را نیز گرفتار کرده است.

آشوری نتیجه حمایت غرب از تروریسم را دلیل اصلی ناامنی‌های موجود در خاک اروپا دانست و اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران از سال‌ها قبل نسبت به احتمال رقم خوردن چنین شرایط و اوضاعی به غربی‌ها تذکر داده بود اما متأسفانه عاملان شکل‌گیری‌ تروریست‌ها از آن غافل بودند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود به اهمیت همگرایی در داخل کشور برای تداوم امنیت و اقتدار کنونی اشاره و عنوان داشت: متأسفانه برخی رفتارهای اشرافی‌گری سبب بروز نگرانی در میان مردم و آسیب به اعتماد ملی شده و باید دستگاه‌های مسؤول در این زمینه هم در دولت و هم در قوه قضائیه نسبت به این وضعیت حساسیت خود را حفظ کرده و با عاملان دریافت حقوق‌های میلیونی به شدت برخورد و اموال غیرقانونی که توسط عده‌ای دریافت شده است را به بیت‌المال بازگردانند.

وی بیان کرد: جامعه ما در شرایط سختی به لحاظ اقتصادی بسر می‌برد و شایسته نیست که عده‌ای با وجود اطلاع از این شرایط بدون توجه به این مشکلات به فکر دریافت حقوق‌ها و پاداش‌های میلیونی باشند و به درد مردم و گرفتاری‌های اقتصادی آنان بی‌اعتنایی کنند.

آشوری مبارزه با فساد را اولویت اصلی همه دستگاه‌ها عنوان و گفت: باید برای پاکسازی جامعه از این قبیل رفتارها و اقدامات یک عزم ملی ایجاد کنیم.

این نماینده ملت در پایان عنوان کرد: نمایندگان ملت در برنامه ششم توسعه کشور تلاش خواهند کرد تا قوانین جدی‌تری در این زمینه تدوین شود تا امکان سوءاستفاده از قانون نیز مهار شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار خبر 9 مرداد 1395، کدمطلب: 13950509000334 ،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین