پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۸۴۸
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱
دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به نشست مشترک با ظریف و مطرح شدن موضوع لغو تحریم‌ها، گفت: وزیر امور خارجه خوشبین بود که با گذشت زمان، مسائل حل می‌شود.

شعارسال: محمدجواد جمالی نوبندگانی، با اشاره به حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در نشست عصر روز سه شنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اظهار داشت: در این جلسه پس از معارفه دو طرف، وزیر امور خارجه گزارشی در رابطه با آخرین وضعیت منطقه و نیز اجرای برجام ارائه کرد و به سوالات نمایندگان نیز پاسخ داد.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع هسته ای و اجرای برجام، قرار شد جلسه جداگانه ای به طور مبسوط به این موضوع اختصاص یابد.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در عین حال با اشاره به برخی مباحث مطرح شده راجع به اجرای برجام در این جلسه عنوان کرد: وزیر امور خارجه تاکید داشت که ما در حال حاضر از موضوع برجام عبور کرده ایم و در مرحله اجرای آن قرار داریم و همه باید دست به دست هم دهیم تا بهره‌برداری بیشتری از آن داشته باشیم.

جمالی ادامه داد: به گفته آقای ظریف، برخی کشورهای منطقه خیلی علاقه ندارند که جمهوری اسلامی بتواند از نتایج برجام بهره ببرد و این کار را نیز با ایران‌هراسی و ترسیم فضای ناامن سیاسی در ایران دنبال می‌کنند؛ به همین دلیل باید فضا را به سمتی پیش ببریم که سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی با اطمینان وارد این عرصه شوند.

وی درباره مطرح شدن موضوع لغو تحریم ها نیز گفت: آقای ظریف در این جلسه اشاره کرد که تحریم های اولیه به کنگره آمریکا بر می‌گردد و در رابطه با تحریم های هسته ای نیز داریم کار می‌کنیم؛ وزیر امور خارجه خوشبین بود که با گذشت زمان، مسائل حل می‌شود و تاکید کرد که همه مسئولان وزارت خارجه هر روز به طور مداوم دنبال این مسئله هستند که مشکل حل شود.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، همچنین با اشاره به مطرح شدن مسائل منطقه و کشورهای درگیر تروریسم تکفیری در این جلسه، گفت: به گفته وزیر امور خارجه، برخی کشورها از قبیل عربستان سعودی می‌خواهند در عراق و سوریه نفوذ داشته باشند و در مقابل، جمهوری اسلامی باید نفوذ معنوی خود را حفظ کند و البته در این رابطه، همه ارکان نظام به طور هماهنگ پیش می‌روند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 29تیر1395، کدخبر: 3718309: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین