پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۵۱۸۳
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۷
رییس سازمان غذا و دارو بابیان اینکه واردات دارو در کشور تنها یک درصد است، گفت: بیشتر داروی مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود. برخی از منتقدین معتقدند که سید حیدر محمدی از بازگو کردن حقایق واقعی صنعت دارو سرباز زده است. شاید آمار واردات یک درصدی نسبت به تولید داخل درست هم باشد، اما سید حیدر محمدی صحبتی از کیفیت دارو‌های داخلی (فرمولاسیون و میزان ماده موثره در آن) و بحث میزان ارزبری واردات مواد اولیه و ماشین الات، نکرده است. موضوعاتی که نشان دهنده ناقص بودن چرخه صنعتی تولید دارو در کشور است.

شعارسال: سید حیدر محمدی عصر شنبه در حاشیه سفر به سمنان برای افتتاح طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان در گفتگو با خبرنگاران بابیان اینکه واردات دارو در کشور تنها یک درصد است، ابراز کرد: تلاش شد تا با تکیه بر توان و امکانات داخلی و صرفه‌جویی ارزی بتوانیم دارو‌های مورد نیاز را در کشور تولید کنیم.

وی با بیان اینکه ۹۹ درصد دارو‌ها ساخت داخلی است، افزود: این موضوع قیمت تمام شده دارو برای مصرف کننده را به نسبت واردات کاهش داده است.

ادعای سهم واردات یک درصدی دارو در کشور : وضعیت فرمولاسیون و ماده موثره چگونه است؟ + ضرورت شفاف سازی حجم واردات مواد اولیه و ماشین آلات

رئیس سازمان غذا و دارو بابیان اینکه بخش عمده‌ای از دارو‌های مورد نیاز بیماران سرطانی نیز در داخل کشور تولید می‌شود، ابراز کرد: این دارو‌ها تحت پوشش بیمه هستند.

محمدی بابیان اینکه در زمینه تولید تجهیزات پزشکی نیز ۴۰ درصد این ملزومات تولید داخلی است، تصریح کرد: دستگاه سی تی اسکن، اکسیژن ساز، ونتیلاتور و شتاب دهنده در داخل کشور تولید می‌شود.

وی افزود: در سازمان غذا و دارو تمام تلاش‌ها بر کاهش هزینه‌های تحمیلی به بیماران با تکیه بر دانش به روز و بهره‌گیری از شرکت‌های دانش بنیان برای تولید در کشور است.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از شهرخبر، تاریخ انتشار:2تیر1403، کدخبر: ۶۵۵۱۴۱۱۴۰۳، https://www.shahrekhabar.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین