پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۵۱۸۶
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۷
پشت پرده برخی از عبارات، رفتار و ژست‌های برخی از سیاسیون، حکایت از داستان‌ها و سناریو‌های قابل تفسیر دارد. اینکه به خودمان اجازه دهیم با نگاهی بالا به پائین، قلدرمابانه، سلیقه گرا، محفل گرا و ... با مسائل برخورد کنیم، می‌تواند مطرح کننده دو سوال مهم باشد. ایا با رفتاری قلدرمابانه توسط یک شخص دارای آمد و شد در فضای سیاسی مواجه هستیم یا کشور و نظام، متاثر از اقدامات یک قوه چهارم ناپیدا شده اند؟ اینکه ورای تاکیدات شرعی، عقلی، علمی، عرفی، سیاسی- امنیتی و غیره، اصول حکمرانی یا تعامل سه گانه دولت، بخش خصوصی و حقوق عامه را کنار نهاده و با نگاهی مثلا دولت گرایی حداکثری یا سلیقه گرایی کهکشانی، اعمال نظر فردی می‌کنیم، هزاران داستان برای گفتن می‌تواند داشته باشد. واکنش پدرام سلطانی به سخنان شب گذشته زاکانی به پزشکیان که گفته بود اجازه نمی‌دهم رئیس جمهور شوی، به نوبه خود جالب توجه است.

شعارسال: تجارب ۲۰ ساله اخیر مدیریت اجرایی کشور نشان داده که علی رغم همگرایی‌های نسبتا مناسب بین مردم و حاکمیت و قوای سه گانه و تقویت همجوشی‌های منجر به توسعه منافع ملی، بعضا شاهد حضور افرادی با قرائت‌های قلدر مابانه، سلیقه گرایی‌ها و محفل بازی‌های غیرقابل توجیه، اعمال نگاه‌های بالا به پائین به هر اسم و رسمی و ... هستیم. سوال اینجاست که آیا کشور با یک قوه چهارم ناپیدا مواجه هست یا جماعتی بعضا قلدرماب که در آمد و رفت در فضا‌های سیاسی و نظایر آن، هستند؟

تعداد بازدید : 1


مسعود پزشکیان گفت: گروهی فکر می‌کنند عقل کل بوده و بقیه مردم اجنبی و خود فروش هستند ما برای اینکه این بازی را بهم بزنیم و تنها یک گروه در صحنه نباشند باید در صحنه حضور داشته باشیم. وی با اشاره به اظهارات شب گذشته زاکانی گفت: شب گذشته فردی گفت؛ نمیگذارم رئیس جمهور شوی، مگر تو چکاره‌ای؟! مردم تصمیم می‌گیرند که به چه کسی رای بدهند یا نه. مردم اگر در صحنه باشند، ثابت خواهند کرد که اینگونه نخواهد بود. امیدوارم با حضور شما اقتدار را برگردانیم. ما با قدرت جلوی تبعیض و فساد خواهیم ایستاد.

واکنش پدرام سلطانی به سخنان شب گذشته زاکانی به پزشکیان که گفته بود اجازه نمی‌دهم رئیس جمهور شوی، نیز به نوبه خودش جالب است. او لیستی از ممانعت‌های روزمره را ردیف کرده و از حقوق اساسی، حقوق پایه، حقوق شهروندی و حقوق شرعی مردم در جامعه اسلامی می‌پرسد.

واکنش پدرام سلطانی به سخنان شب گذشته زاکانی به پزشکیان که گفته بود اجازه نمی‌دهم رئیس جمهور شوی + قلدری یا نشانه ای به وجود قوه چهارم؟


پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین