پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۵۳۵۱
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۲
زاکانی در پیامی نوشت: با تبریک به جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان برای کسب اعتماد اکثریت مردم به عنوان رئیس جمهور همه مردم ایران، آرزوی توفیق و موفقیت درخدمت به مردم را دارم. منتقدین می گویند که این همان تندروی سیاسی است که در مناظره ها مدعی بود که تا آخر می ماند و همچنین نمی گذارد پزشکیان رئیس جمهور شود. از طرف دیگر ، برخی از تحلیل گران بیان می دارند که احتمالا به زودی شاهد تغییر در آرای اعضای شورای شهر و افزایش تعداد منتقدین زاکانی خواهیم بود. موضوعی که به احتمالا به استیضاح و کنار نهادن او از شهرداری منتهی می شود.

شعارسال: علیرضا زاکانی شهردار تهران با صدور پیامی به مسعود پزشکیان برای انتخاب به عنوان نهمین رئیس‌جمهور تبریک گفت. متن پیام وی به شرح زیر است:

(میزان رای ملت است) امام خمینی (ره)

اکنون که به مدد الهی و با رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و با مشارکت شکوهمند مردم عزیز ایران، در انتخابات ریاست جمهوری برگ زرین دیگری در تاریخ مردم سالاری دینی رقم خورد، شکر گزار درگاه الهی و سپاسگزار هموطنان عزیز هستم که به ندای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی پاسخ مثبت دادند و ولایتمداری خود را بار دیگر به اثبات رساندند.
با تبریک به جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان برای کسب اعتماد اکثریت مردم به عنوان رئیس جمهور همه مردم ایران، آرزوی توفیق و موفقیت درخدمت به مردم را دارم. پس از پایان رقابت‌ها، همه تلاش‌ها باید در راستای خدمت به مردم باشد و با توجه به نقش قوه مجریه در این خصوص، بنده نیز وظیفه خود می‌دانم با همکاری همه جانبه، راه خدمت به مردم عزیز را هموار نمایم.

اینجانب بر اساس اصول و مبانی انقلابی و در راستای خدمت بی منت به مردم عزیز کشورم، برای تداوم راه رئیس جمهور شهید حضرت آیت الله رئیسی پا به عرصه انتخابات نهادم و به عنوان عضوی از جبهه انقلاب تلاش کردم با رقابت بر اساس کارنامه و برنامه‌ای مشخص، در این فضا که الزامات خود را دارد حضوری مفید و موثر داشته باشم.

اینک تمام برنامه‌هایم را که با پشتوانه جمع بزرگی از نخبگان نگاشته شده است را به رئیس جمهور منتخب تقدیم می‌کنم و با علم به سنگینی بار دولت، انتظار می‌رود رئیس جمهور منتخب با انتخاب کابینه‌ای قوی و توانمند، معتقد و مومن به مبانی انقلاب، پر کار و پر تلاش و دارای برنامه و نقشه راهی عالمانه، راه خدمت به مردم را پیش گرفته تا گره از مشکلات مردم گشوده شده و راه رسیدن به قله‌های امید و افتخار و پیشرفت و آبادانی ایران سربلند هموار گردد.


آیا زاکانی رفتنی است؟ + ادعای تقدیم کلیه برنامه ها به پزشکیان؟!

منتقدین می‌نویسند که او واقعا با چه رویی می‌تواند چنین پیام تبریکی را مخابره نموده و تخریب‌های صورت گرفته را، جریان رقابت بنامد؟

تعداد بازدید : 0


زاکانی به پزشکیان: می‌مونم تا نزارم رئیس جمهور شوی! پزشکیان به زاکانی: میمونی دیگه؟!

آیا زاکانی رفتنی است؟ + ادعای تقدیم کلیه برنامه ها به پزشکیان؟!

برخی از تحلیل گران هم می‌گویند که احتمالا در آینده نزدیک شاهد تغییر در آرای اعضای مخالف زاکانی در شورای شهر بوده و احتمالا استیضاح زاکانی قوت خواهد گرفت. هرچند که حسین انتظامی که در جریان میزگرد‌های تبلیغاتی نامزد‌های ریاست جمهوری به عنوان کارشناس در صداوسیما حاضر شده بود، در توییتی نوشت: بارزترین صفت ‎پزشکیان، حلم او بود. وقتی پوششی‌ها او را در مناظره‌های ۶ نفره (و بلکه محاصره‌ها) تحقیر و تحریک می‌کردند به هابیل تأسی جست که به برادر گفت: اگر تو به کشتن من دست یازی، اما من چنین نمی‌کنم.

آیا زاکانی رفتنی است؟ + ادعای تقدیم کلیه برنامه ها به پزشکیان؟!

مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم روز ۱۵ تیر ۱۴۰۳ برگزار شد. بر اساس اعلام ستاد انتخابات، مجموع آرای داخل و خارج ایران ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ رأی بود که مسعود پزشکیان حائز ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رای و سعید جلیلی حائز ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ رای شدند. تعداد آرای باطله نیز ۶۰۷۵۷۵ رای بود. به این ترتیب مسعود پزشکیان با کسب ۵۳.۷ درصد آرای شرکت کنندگان، رییس جمهور ایران شد. سعید جلیلی رقیب او ۴۴.۳ درصد آرا را به دست آورد و ۲ درصد آرا نیز باطله بود.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین