پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۲۲۳۲۵۱
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱
قائم مقام وزیر صمت نسبت به ماجرای گم شدن یک مییلیارد یورویی که بابت کالاهای اساسی و دارو تخصیص داده شده بود واکنش نشان داد.
شعارسال: مدرسی خیابانی در حاشیه نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه ما وارد فضای جدیدی در سیاست ارزی‌مان شدیم و پیرو آن واردات را کنترل و مدیریت می‌کنیم، گفت: طبق آمارها واردات سه ماهه حدود ۹ درصد کاهش پیدا کرده اما باز علی‌رغم همه محدودیت‌های‌مان اجازه ندادیم صادرات کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه توان تولید داخل و ساخت داخل را حمایت می‌کنیم، افزود: اخیراً نمایشگاه ساخت داخل در همین مسیر حرکت می‌کرد که آن بخشی از اقلامی که در صنایع بزرگ و مادرمان، مثل صنایع دریایی، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع فولاد و لوازم خانوادگی، امکان داخلی سازی دارد را مشمول ممنوعیت واردات کردیم.

وی افزود: معمولاً در نمایشگاه‌ها می‌گویند چه کالاهایی را داریم و عرضه می‌کنند، چه کالاهایی را نداریم؟ بنابراین یک برنامه‌ریزی منسجمی داریم که بتوانیم ساخت داخل را تقویت کنیم؛ به اضافه اینکه ساخت داخل شکل بگیرد، حتماً باید فضای صادراتی هم برای آنها ایجاد شود.

مدرسی خیابانی در پاسخ به این پرسش که در مورد بخشی از منابع ارزی که برای کالاهای اساسی گم شده توضیح دهید، گفت: من طبق اطلاعاتی که دارم، در حوزه کالاهای اساسی نیست، شاید در بقیه کالاها باشد.

وی در واکنش به این پرسش که گفته‌اند کالای اساسی است و یک میلیارد دلار ۴۲۰۰ تومانی گم شده است، افزود: منظورشان شاید اقلام کالاهای اساسی و دارویی است، حالا باید ببینیم منظور کدام بخش بوده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 5 مرداد 1398 ، کدخبر: 407138 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین