پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۲۲۳۵۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۴
علی خورسندی، مدیر امور پژوهشی و عضو هیئت علمی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی، درباره فعالیت‌های بخش پژوهشی و آموزشی این دانشگاه گفت: دانشگاه علامه طباطبایی در جهت مهارت افزایی دانشجویان و اساتید دوره‌های مهارت افزایی برگزار می‌کند. برای نمونه در بخش توسعه صنعت کارورزی دوره‌های مختلف کارورزی را برای اساتید و دانشجویان تدارک دیده ایم. با برگزاری این دوره‌ها سبب می‌شویم تا دانشجویان به سمت ارتباط با صنعت و ایجاد قرارداد‌های پژوهشی حرکت کنند. همچنین در این راستا تلاش کرده ایم تا بسیاری از پایان‌نامه‌ها را به مرحله اجرا برسانیم.

شعارسال: مدیر امور پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: دانشگاه علامه تا کنون با بیش از ۸۰ کشور جهان تفاهم نامه همکاری و ارائه مدرک مشترک به امضاء رسانده است.

علی خورسندی، مدیر امور پژوهشی و عضو هیئت علمی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی  درباره فعالیت‌های بخش پژوهشی و آموزشی این دانشگاه گفت: دانشگاه علامه طباطبایی در جهت مهارت افزایی دانشجویان و اساتید دوره‌های مهارت افزایی برگزار می‌کند. برای نمونه در بخش توسعه صنعت کارورزی دوره‌های مختلف کارورزی را برای اساتید و دانشجویان تدارک دیده ایم. با برگزاری این دوره‌ها سبب می‌شویم تا دانشجویان به سمت ارتباط با صنعت و ایجاد قرارداد‌های پژوهشی حرکت کنند. همچنین در این راستا تلاش کرده ایم تا بسیاری از پایان‌نامه‌ها را به مرحله اجرا برسانیم.

خورسندی با بیان اینکه دانشگاه علامه طباطبایی در رابطه با قرارداد‌هایی که دانشجویان با صنعت و جامعه برقرارمی کنند نقش حامی را ایفا می‌کند؛ افزود: تمام قرارداد‌های که دانشجویان با صنعت و جامعه منعقد می‌کنند از سوی دانشگاه پیگیری می‌شود در این نوع از قرار داد‌ها دانشگاه هیچ سود مالی را از قرارداد و دانشجو دریافت نمی‌کند به طوری که تمام مبلغ قرارداد به حساب دانشجو واریز می‌شود. در اصل طی این فرآیند دانشگاه تنها به عنوان حمایت کننده عمل می‌کند.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به اینکه دانشجویان این دانشگاه از حمایت ها‌ی مالی نیز برخوردار خواهند شد؛ تصریح کرد: برای اجرای برخی پایان نامه‌ها و قرارداد‌ها همچون پایان نامه‌های آزمایشگاهی لازم است هزینه‌هایی صرف شود اگر دانشجو نتواند این هزینه را پرداخت کند دانشگاه به صورت حمایتی و بلاعوض آن هزینه را در اختیار دانشجو قرار می‌دهد. هدف دانشگاه از ایجاد طرح‌های حمایتی، آشنایی هرچه بیش‌تر دانشجویان با محیط کار و داشتن پیشینه برای ورود به بازار کار است.

وی با بیان این که میانگین قرارداد‌های ارتباط با صنعت دانشگاه علامه در هر سال بیش از ۱۰۰ مورد است؛ عنوان کرد: بخشی از قرارداد‌های ارتباط با صنعت دانشگاه به صورت مشترک با کشور‌های دیگر انجام می‌شود. برای نمونه می‌توان به قرارداد آراسموس پلاس به مبلغ یک میلیون دلار اشاره کرد. علاوه بر قرارداد‌های اختصاصی دانشگاه، اساتید با حمایت دانشگاه پروژه‌های بین المللی را به مرحله اجرا می‌رسانند.

خورسندی تاکید کرد: در بخش بین المللی دانشگاه علامه جزو پنج دانشگاه برتری محسوب می‌شود که وزارت علوم جهت تعاملات بین المللی آن سرمایه گذاری‌های لازم را انجام می‌دهد. این دانشگاه تا کنون با بیش از ۸۰ کشور جهان تفاهم نامه همکاری و ارائه مدرک مشترک به امضاء رسانده است. این قرارداد‌ها موجب شد تا سال گذشته دانشگاه علامه به عنوان سه دانشگاه برتر بین المللی در زمینه تعاملات و ارتباطات شناخته شود.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه در حوزه بین المللی فعالیت‌های مختلفی را انجام داده ایم؛ اظهار کرد: در برخی از دانشگاه‌های جهان همچون اسپانیا مراکز زبان آموزی فارسی را دایر کرده ایم علاوه بر آن حوزه‌های شیعه شناسی ما در کشور‌های مختلف فعال هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با وجود اینکه دانشگاه علامه نسبت به دانشگاه ها‌ی دیگر هیئت علمی کمتری را دارد، اما خوشبختانه خروجی آن براساس آمار وزارت علوم بسیار امیدبخش است. این دانشگاه علی رغم اینکه به عنوان یک دانشگاه علوم انسانی شناخته می‌شود. اما در ارتباط با صنعت جزو ۱۰ دانشگاه برتر کشور شناخته می‌شود به طوری که آمار تعداد قرارداد‌های آن از بسیاری از دانشگاه‌های صنعتی کشور بیشتر است.


با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار: 4 مرداد 1398 ، کدخبر: 780330،www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
0
0
مهارت افزایی خیلی وقته که در دانشگاههای کشور نقشی نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین