پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۴۶۳۰
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
دبير كل حزب اسلامی «الدعوه» عراق برنامه رقص برگزار شده در افتتاحيه بازى‌هاى غرب آسيا در ورزشگاه كربلای معلی را محكوم كرد و آن را بی‌احترامى به اماكن مقدسه دانست.

شعارسال: اعترضات مسئولان سیاسی و دینی عراق به مراسم هتک حرمت شهر کربلای معلی در افتتاحیه بازیهای فوتبال غرب آسیا ادامه دارد.

«نوری المالکی» دبیرکل حزب الدعوه عراق روز(سهشنبه) با صدور بیانیهای به برنامه برگزار شده رقص و آواز در مراسم افتتاحیه واکنش نشان داد و آن را به شدت محکوم کرد.

وی تاکید کرد که «آنچه اخیرا در ورزشگاه کربلای معلی در جریان مراسم افتتاحیه رخ داده، هتک حرمت و بی احترامی به قدسیت شهر امام حسین(ع) است».

نوری المالکی از دولت عراق خواست تا تحقیقات فوری خود برای مجازات عاملان این هتک حرمت اعم از دولت محلی، وزارت ورزش یا فدراسیون فوتبال را آغاز کند تا چنین اقدامی مجددا صورت نگیرد.

برگزاری این مراسم واکنش مراجع عالیقدر شیعیان عراق از جمله آیت الله العظمی سید «محمدتقی مدرسی» را نیز به همراه داشته است.

آیت الله العظمی سید «محمدتقی مدرسی» از مراجع عالیقدر کربلای معلی گفت که برگزار کنندگان این برنامه باید بر اساس قانون قدسیت کربلا محاسبه شوند.

وی در صفحه توئیتر خود افزود: «از آنچه که در ورزشگاه کربلا رخ داده، از محضر امام حسین (ع) خجالت میکشم».

مراسم افتتاحیه بازی‌های فوتبال غرب آسیا سهشنبه شب گذشته با حضور ۹ تیم ملی کشورهای بحرین، عراق، اردن، کویت، لبنان، فلسطین، عربستان‌سعودی، سوریه و یمن به میزبانی عراق آغاز شد.

افتتاحیه این دور از بازیها در ورزشگاه کربلا با رقص و آواز زنان برگزار شد که عراقیها آن را هتک حرمت شهر کربلای معلی و بیاعتنایی به ماده 24 اداره اوقاف شیعیان دانستند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته ازخبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 10مرداد1398 ، کدخبر: 13980510000325: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین