پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۵۵۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
بمب‌های هوشمند هدایت‌شونده بالابان و یاسین و نیز بمب هوشمند اپتیکی نسل جدید نقطه‌زن خانواده قائم، سه محصولی هستند که به تازگی توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مورد رونمایی شدند.
شعار سال: بمب‌های هوشمند هدایت‌شونده بالابان و یاسین و نیز بمب هوشمند اپتیکی نسل جدید نقطه‌زن خانواده قائم، سه محصولی هستند که به تازگی توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مورد رونمایی شدند.

امروز از سه محصول مهم و استراتژیک در حوزه نظامی با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد.

بمب‌های هوشمند هدایت‌شونده بالابان و یاسین و نیز بمب هوشمند اپتیکی نسل جدید نقطه‌زن خانواده قائم، سه محصولی بودند که از آنها رونمایی شد.

مشخصات فنی بمب هوشمند بالابان

بمب هوشمند «بالابان» دارای بال‌های تاشوست تا بُرد آن افزایش یابد و همچنین از سیستم هدایت مبتنی بر INSو GPS جهت افزایش دقت بهره می‌برد.


بمب بالابان مجهز به مکانیزم بال‌های تاشونده جهت نصب در زیر هواپیمای حامل «کرار» در نظر گرفته شده است. مشخصات هدف قبل از پرواز، طرح‌ریزی و به مجموعه هدایت و کنترل منتقل می‌شود. پس از رهایش بال‌های تاشو باز شده و با کمک سیستم هدایت، به‌سمت هدف حرکت می‌کند.

یاسین؛ هدایت‌شونده‌ و قابل نصب بر روی هواپیماهای بدون سرنشین

اما یاسین دومین محصولی بوده که در زمره بمب‌های هوشمند هدایت‌شونده قابل تعریف است. این بمب هدایت‌شونده بُرد بلند قادر است از فاصله بیش از ۵۰ کیلومتر رها شده و به‌سمت هدف هدایت و آن را مورد اصابت قرار دهد.

امکان استفاده در تمام شرایط آب و هوایی در روز و شب، قابلیت نصب روی هواپیماهای سرنشین‌دار و بدون سرنشین، افزایش امنیت و ایمنی سامانه و قابلیت انجام عملیات در بُرد کوتاه و بلند از دیگر ویژگی‌های این بمب هوشمند است.


نحوه عملکرد بمب هوشمند هدایت‌شونده «یاسین» به این صورت است که ابتدا مختصات نقطه هدف بر روی کامپیوتر پرواز بمب توسط کاربر بارگزاری می‌شود و سپس با توجه به بُرد مورد نظر و با توجه به جدول تیر بمب، نقطه رهایش، سرعت و ارتفاع رهایش در اختیار خلبان قرار می‌گیرد و پس از رهایش بمب از هواپیمای حامل، بال‌های تاشو باز شده و بمب به سمت نقطه هدف پرواز می‌کند و بمب در طول مسیر با استفاده از سطوح کنترلی تعبیه‌شده روی بال‌ها و بالک‌های افقی، مسیر خود را اصلاح کرده د تا به نقطه هدف اصابت کند.

قائم؛ سنگرشکن تروریست‌ها

بمب هوشمند نقطه‌زن اپتیکی نسل «قائم» سومین محصول رونمایی‌شده در حوزه بمب‌های هوشمند است که به انواع سیکرهای مرئی، حرارتی و سیلندری مجهز بوده و با دقت نقطه‏زنی بهتر از نیم‌متر قابل نصب بر روی انواع پرنده‏های بدون سرنشین، بالگرد و جنگنده‌ها است. از این بمب به‌منظور تخریب استحکامات، انهدام تجمع و انهدام اهداف متحرک از آن بهره‌برداری می‌شود.

نقطه‌زن هوشمند «قائم» از محدوده عملکرد وسیعی در ارتفاع بین چهار هزار تا ۱۰ هزار پا و قابلیت نصب سرجنگی مختلف نفوذی و ترکشی برخوردار است


این بمب با وزن و بردهای متفاوت و قدرت تخریب متنوع، قابلیت نصب بر روی انواع پهپاد ازجمله «شاهد ۱۲۹»، «حماسه» و «مهاجر-۶» را دارد.

گفتنی است در عملیات چند هفته گذشته نیروی زمینی سپاه علیه مواضع تروریست‌ها در شمال غرب کشور، این بمب به وسیله پهپاد «مهاجر-۶» مقر تروریست‌ها را مورد اصابت قرار داد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی (آنا)، تاریخ انتشار: 16 مرداد 1398، کدخبر: 409183 ، www.ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
0
0
در جهتت پیشرفت و توسعه توقف ممنوع
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین