پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۵۶۳
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تاکید کرد: سیاست حفظ سامانه هوشمند سوخت بنزین حرکت زائدی است که جز تحمیل بار مالی بر دولت تاثیری در جامعه نخواهد داشت.

شعار سال: سید ناصر سجادی با بیان این‌که عرضه دو نرخی بنزین از طریق کارت ضرورتی ندارد، گفت: با توجه به شرایط موجود و تک نرخی شدن بنزین و نبود رغبت در مردم برای استفاده از کارتهای سوخت، نگهداری سامانه هوشمند توزیع بنزین اقدامی اضافی با افزایش بار مالی برای دولت است که باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیمی جدی اتخاذ شود.

وی افزود: رشد مصرف بنزین در کشور گواهی دیگر بر این ادعاست که نگهداری سامانه هوشمند سوخت به همه اهداف پیش‌بینی شده دست یافته و دیگر ضرورتی به حفظ آن در کشور دیده نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، با بیان این‌که مدیران پالایش و پخش هم‌نظر با مسئولان وزارت نفت اعتقادی به ادامه کار و موجودیت سامانه هوشمند سوخت برای عرضه بنزین ندارند، به پایگاه خبری وزارت نفت گفت: یکسال و اندی از عرضه تک نرخی بنزین می‌گذرد و در این مدت نشانه‌های عدم کارآیی سامانه سوخت به خوبی در جامعه هویدا شده و اکثر دست‌اندرکاران به این امر اذعان دارند که نگهداری سامانه سوخت جز تحمیل بار مالی بر دوش دولت اثرگذاری خاصی نخواهد داشت.

وی با اشاره به این‌که سامانه هوشمند سوخت به اهداف تعیین شده دست یافته است، گفت: سامانه هوشمند سوخت با هدف اصلاح قیمت سوخت، کاهش مصرف و جلوگیری از قاچاق سوخت در کشور راه‌اندازی شد که خوشبختانه امروز به تمامی اهداف تعیین‌شده این پروژه ملی دست پیدا کرده‌ایم.

سجادی اعلام کرد: یکی از دستاوردهای سامانه هوشمند سوخت تک نرخی کردن بنزین بود که با اصلاح قیمتها و اجرای این سیاست شاهد رشد یک درصدی مصرف و قاچاق بنزین هستیم که با تثبیت این شرایط بازگشت به عقب در صورت حفظ سیاست تک نرخی کردن بنزین امکانپذیر نخواهد بود.

به گفته وی، با نگاهی به رشد ٢ درصدی مصرف بنزین در سال ٩٤ نسبت به سال ٩٣ و رشد یک درصدی مصرف بنزین امسال نسبت به پارسال آمارها خود حکایت از موفقیت سیاستهای دولت برای کنترل رشد مصرف دارد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، مصرف بنزین در ١٠٤ روز گذشته از امسال را ١,١ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال اعلام کرد، در حالی که مقدار مصرف در مدت مشابه پارسال حدود ٢ درصد بوده است.

وی ادامه داد: مقدار عرضه بنزین در ١٠٤ روز نخست پارسال روزانه ٧١ میلیون لیتر بود که این میزان در مدت مشابه امسال به روزی ٧١,٨ میلیون لیتر رسیده است، یعنی کمتر از یک میلیون لیتر در روز به مصرف بنزین کشور اضافه شده است.

سجادی در پایان تصریح کرد: ضرورت به‌کارگیری کارت سوخت در زمان چند نرخی بودن بنزین، قیمت پایین و قاچاق بالای این فرآورده ضروری بود ؛ اما در حال حاضر که این مشکلات در کشور مرتفع شده است، حفظ این سامانه در بخش بنزین بی‌فایده و کار زائدی است که جزء بار هزینه‌ای بر دولت تاثیر دیگری ندارد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ایسنا، تاریخ انتشار: 27 تير 1395، کد مطلب: 95040115385:www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین