پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۶۳۰۴
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۴
رئیس پلیس راهور گفت: در جلسه ای مشترک با وزیر صنعت، معدن و تجارت و با تحلیل تصادفات 11 سال گذشته گفتیم که 34 درصد جان باختگان تصادفات مربوط به خودروی پراید است؛ روز گذشته نامه این موضوع را امضاء کردیم که برای سال 99 توقف تولید پراید را خواستار شدیم.

شعار سال: سرتیپ دوم پاسدار کمال هادیانفر صبح امروز دوازدهمین نشست هم اندیشی معاونین و مدیران حمل و نقل و ترافیک و رؤسای پلیس راهور کلانشهرهای کشور در هتل آسمان اصفهان بیان کرد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب گوش کردن به دغدغههای مردم بسیار ضروری است و این موضوع از دشمنی با دشمنان اصلی هم شاید مهم تر باشد و باید بدانیم که رضایت خداوند در گرو رضایت مردم است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: جلسات متعددی با رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر راه و سایر مسئولان داشتم و دغدغه های زیادی در حوزه ترافیک وکاهش جانباختگان و تلفات جاده ای مطرح شد.

وی ادامه داد: به مسئولان تأکید کردم که به حوزه ترافیک بیشتر توجه کنند؛ این زیبنده کشور ما نیست که در سال گذشته 17 هزار و 138 نفر در جاده ها و شهرها بر اثر تصادفات جان خود را از دست دادند و بیش از 365 هزار نفر معلول و مجروح حاصل این تصادف بود.

هادیان فر خاطر نشان کرد: 37 درصد تصادفات ما در جادههاست اما 70 درصد کشته ها در همین تصادفات جاده ای رخ می دهد.

این رئیس پلیس در ادامه سخنان خود تصریح کرد: شرایط امروزی نسبت به سال 85 خیلی بهتر شده و دولت ها در این حوزه تلاش کردند؛ در سال 85 که بنده جانشین راهور بودم دغدغه های زیادی بود که امروز دیگر خبری از بسیاری دغدغه های آن روزها نیست.

وی افزود: امروزه ترافیک دغدغه همه کشورها و همه دنیاست و سالانه یک و نیم میلیون نفر جان خود را در تصادفات در سطح جهان از دست می دهند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود در جمع رؤسای پلیس راهور تصریح کرد: در سال 85 حدود 27 هزار کشته در سال در کشور داشتیم و تا سال 96 شاهد کاهش این آمار بودیم؛ این عوامل شامل کاهش این آمار افزایش قیمت بنزین، تشدید مجازات های بازدارنده، آزاد شدن ورود خودروهای خارجی و افزایش ایمنی خودرودها بود.

هادیان با اشاره به این که برخی خودروهای داخلی ایمنی لازم را ندارند اذعان کرد: در جلسه ای مشترک با وزیر صنعت، معدن و تجارت و با تحلیل تصادفات 11 سال گذشته گفتیم که 34 درصد جان باختگان تصادفات مربوط به خودروی پراید است؛ روز گذشته نامه این موضوع را امضاء کردیم که برای سال 99 توقف تولید پراید را خواستار شدیم.

وی معتقد بود: الآن بنزین از آب ارزان تر است و قانون هم خیلی بازدارندگی ندارد؛ از طرفی هم واردات خودروهای خارجی متوقف شد و هم خودروهای داخلی ایمن نیست و هم قطعات برای خودروهای خارجی وجود ندارد.

رئیس پلیس راهور ناجا همچنین خاطر نشان کرد: باید دید روش های قبلی می تواند مشکل را حل کند یا باید نگاهی هم به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات داشت، ما در راهور با همین دید وارد کار شدیم؛ اکثر رؤسای راهور دانش آموخته رشته ترافیک هستند اما احساس کردیم در حوزه فناوری اطلاعات کار زیادی باید انجام بشود و سعی کردیم در همین راستا گام برداریم.

هادیان فر ادامه داد: ما بسیاری از استارتاپ را در حوزه ترافیک نمی شناسیم ولی در خارج از کشور از همین ظرفیت استفاده های فراوانی می کنند.

وی افزود: کشور ما حدود 80 میلیون نفر جمعیت دارد ولی 110 میلیون گوشی موبایل فعال است گه 72 درصد آن ها هوشمند است؛ امروز شرایط آموزش هم نسبت به گذشته متفاوت شده و باید دید در حوزه ترافیک چقدر با این فضا فاصله داریم.

هادیان فر در تشریح یک مثال گفت: خط های اورژانس را در خیابان ها کشیدیم اما چه رانندگانی از آن استفاده می کنند؟ در بسیاری از جاده ها دوریبن داریم اما هوشمند نیستند، قبل از خط کشی عابر پیاده باید سنسور باشد و به محض لمس با لاستیک باید خودرو جریمه شود و به راننده پیامک شود.

این رئیس پلیس معتقد بود: یکی از مشکلات جدی ما فرهنگ مردم است و برای حل ترافیک نیازمند آموزش هستیم، باید دنبال تغییر رفتارهای غلط باشیم که نقش رسانه ها در این بین انکار پذیر است.

سردار هادیان فر ابراز داشت: گاهی مشاهده شده که ایرانی ها در کشورهای اروپایی از خود آن ها بهتر قوانین را رعایت می کنند ولی در کشور خودمان این اتفاق نمی افتد و می بینیم همه این ها نیازمند پول نیست.

هادیان فر در پایان تصریح کرد: در کشور 33 دستگاه در حوزه ترافیک نقش دارند؛ وزیر کشور کمیسیون راهبری استان ها را با مسئولیت استاندار در استان ها ابلاغ کردند و وزیر کشور ماهانه از ما گزارش می خواهد و باید تمام موارد در کمیسیون استان ها مطرح شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری صاحب نیوز، تاریخ 17 مرداد 98، کد مطلب: 963462: www.sahebnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین