پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۷۴۱۵
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱
حیدر نیا گفت: برای مالکانی که پلاک وسیله خود را در زمان پارک در محدوده طرح مدیریت پارک هوشمند می‌پوشانند و یا مخدوش می‌کنند، پیامک اخطار ارسال می‌شود.

شعار سال: امیرحسین حیدرنیا معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۲ تهران درباره آخرین جزئیات اجرای طرح مدیریت پارک هوشمند حاشیه‌ای در منطقه ۲ تهران، گفت: در حال حاضر از ۱۴ هزار و ۴۰۰ فضای پارک پیش‌بینی شده جهت اجرای طرح مدیریت پارک هوشمند حاشیه‌ای، بیش از ۸ هزار فضای پارک به شکل هوشمند کنترل می‌شود.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۲ تهران با تأکید بر اینکه دستگاه پلاک‌خوان در بازه زمانی ۳۰ دقیقه‌ای اقدام به خوانش و ثبت پلاک خودروهای پارک شده در محدوده پارک هوشمند حاشیه‌ای می‌کند، افزود: علاوه بر دستگاه پلاک‌خوان از نیرو‌های انسانی نیز استفاده کردیم تا در مناطق کنترل هوشمند پارک حاشیه‌ای حاضر شوند و به صورت دستی پلاک آن دسته از خودروهایی که پلاک‌شان از سوی مالکان مستور یا مخدوش شده است را ثبت کنند.

حیدرنیا با اشاره به اینکه برای متخلفان (مالکانی که پلاک خود را می‌پوشانند) پیامک اخطار ارسال می‌شود، بیان کرد: برای مالکانی که پلاک خودرو خود را می‌پوشانند، در کنار ارسال پیامک‌های ثبت تاریخ و ساعت ورود و خروج، پیامک اخطار نیز صادر می‌کنیم تا آن‌ها اطلاع پیدا کنند که نیرو‌های دستی ما ثبت پلاک آن‌ها را انجام داده‌اند و در صورت تکرار تخلف، با آن‌ها برخورد قضایی خواهد شد.

او در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه چه زمانی برای تکمیل ۱۴ هزار و ۴۰۰ فضای پارک پیش‌بینی شده تعیین شده است؟ گفت: امیدواریم بتوانیم از پانزدهم ماه آینده تا پایان شهریور ماه، ۱۴ هزار و ۴۰۰ فضای پارک هوشمند حاشیه‌ای را تکمیل و زیر بار ترافیک ببریم.

هنگامی که فردی در یکی از مناطق مدیریت پارک هوشمند حاشیه‌ای خودرو خود را پارک می‌کند، ۳۰ دقیقه ابتدایی پارک خودرو به صورت رایگان است و پس از گذشت ۳۰ دقیقه ابتدایی، فرد باید عوارض پارک خودرو را پرداخت کند.

اگر شهروندان می‌خواهند بدانند که کدام معابر در یک حلقه و منطقه قرار می‌گیرند، به هنگام پارک خودرو خود به بارکد ثبت شده بر روی تابلو توجه کنند و اگر بارکد ثبت شده در ۲ نقطه یکسان بود، بدانند که تنها می‌توانند ۳۰ دقیقه خودرو خود را به صورت رایگان پارک کنند.

طرح مدیریت پارک هوشمند حاشیه‌ای به صورت یکپارچه در حال برنامه‌ریزی و اجراست و اولویت بندی اجرای طرح بر اساس بار ترافیک موجود در معابر و شریان‌های درجه یک، درجه ۲ و درجه ۳ در مناطق مختلف است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار 25 مرداد 98، کد خبر: 7036127، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین