پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۷۶۰۴
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۰
معاون اول رئیس‌جمهور روستاها و مناطق عشایری کشور را یکی از کانون‌های اصلی تاب‌آوری اقتصادی دانست و گفت: اگر به دنبال تاب‌آوری مسائل کشور هستیم، باید اقداماتی انجام دهیم تا روستاییان و عشایر در مناطق خود بمانند و به تولید بپردازند.

شعارسال: معاون اول رئیس‌جمهور روستاها و مناطق عشایری کشور را یکی از کانون‌های اصلی تاب‌آوری اقتصادی دانست و گفت: اگر به دنبال تاب‌آوری مسائل کشور هستیم، باید اقداماتی انجام دهیم تا روستاییان و عشایر در مناطق خود بمانند و به تولید بپردازند.

اسحاق جهانگیری روز پنجشنبه 24 مرداد در بازدید از چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر کشور درباره میزان تأثیر توانمند‌سازی عشایر و روستاییان بر تولید ناخالص ملی افزود: روستاها به‌ویژه در زمینه مواد غذایی که جزو مهم‌ترین نیازهای هر کشوری است، کانون اصلی تولید کشور هستند.

معاون اول رئیس‌جمهور اظهارداشت‌: مهم این است کاری کنیم روستاییان در روستا بمانند، به امر تولید بپردازند و وارد حاشیه شهرها نشوند تا از نظر اقتصادی امکان زندگی داشته باشند. وی ادامه داد: از طرفی باید مسائل رفاهی آن‌ها را تأمین کنیم.

جهانگیری خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این زمینه اقدامات وسیعی انجام گرفته، کسب و کار روستاییان روند خوبی پیدا کرده و فکر می‌کنم همین نمایشگاه یک نمونه از رونق فعالیت در روستاها و مناطق عشایری است که باید به این امر بیش‌تر بپردازیم.

معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: بخش اصلی تولیدات روستایی تأمین غذایی کشور است که در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اهمیت غذایی کشور جزو مهم‌ترین سیاست‌ها در برنامه‌های دولت است.

پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی با سود 6 درصد

وی بیان این‌که اشتغال‌زایی فراوانی برای بخش روستا در نظر گرفته شده، اظهار کرد: حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار در این زمینه منظور شد که این اعتبارات برای اشتغال روستاییان، کارآفرینان روستایی و افراد علاقه‌مند برای استفاده از این منابع است تا در روستاهای خود طرح‌های تولیدی را اجرا کنند. این طرح‌های تولیدی اگر در زنجیره تولید روستا قرار گیرد، به تولید روستا و عشایر و همچنین اقتصاد منطقه کمک می‌کند.

معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: این اعتبارات جذابیت بالایی دارد و در شرایطی که نرخ سود بانکی بسیار بالا است، سود آن حداکثر شش درصد است. با این جذابیت، تمام فعالان اقتصادی علاقه‌مند به کار هستند و تاکنون نیز عملکرد خوبی داشته‌اند. در این زمینه بر اساس گزارشی که چندی قبل در جلسه اشتغال به من دادند، حدود ۱۵۰ هزار نفر از محل این اعتبارات مشغول به‌کار شدند و امیدوارم با این‌که هنوز پرداخت نیمی از این اعتبارات باقی مانده، اشتغال بیش‌تری در روستاها ایجاد کنیم.

نقش مهم استارتاپ‌ها در مناطق شهری و روستایی

جهانگیری در پایان با اشاره به فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در مناطق شهری و روستایی، گفت: استارتاپ‌ها هم در مناطق شهری و هم در مناطق روستایی نقش تعیین‌کننده‌ای دارند.

وی افزود: خوشبختانه با نیروی جوان و تحصیل‌کرده‌ای که در کشور داریم و همچنین توجه به این‌که این نیروها متعلق به شهرها و روستاها هستند، طرح‌های بسیار خوبی برای فعال‌کردن اقتصاد روستاها پیش‌بینی شده‌ است. این طرح‌ها هم در زمینه صرفه‌جویی منابع آب، بهره‌برداری از منابع طبیعی به‌طور مطلوب و هم در زمینه بازاریابی و فروش محصولات کشاورزی قابل اجرا است. فکر می‌کنم فعالیت‌هایی که استارتاپ‌ها شروع کرده‌اند، می‌تواند تحولی جدی در آینده روستاییان و عشایر کشور به وجود آورد.

به گزارش «سبزینه»، چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر با رویکرد تبیین نقش روستاییان و عشایر در سال رونق تولید از ۲۴ تا ۲۷ مرداد در نمایشگاه بین‌المللی تهران برپاست. اجرای مراسم‌های آیینی و محلی، اجرای تئاتر عروسکی و برنامه‌های متنوع مرتبط با زندگی روستایی و عشایری و برگزاری استارتاپ‌های روستایی از جمله محورهای چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر است.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری سبزینه ، تاریخ انتشار 26 مرداد 98، کد خبر:73412 ،www.sabzineh.org

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین