پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۲۶۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸
معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: تقویت اقتصاد روستایی، منجر به اشتغال و ماندگاری روستاییان در روستاها می شود؛ از این رو، ضروری است زمینه های لازم در حوزه توانمندسازی اقتصاد روستاها فراهم شود.

شعارسال: معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: تقویت اقتصاد روستایی، منجر به اشتغال و ماندگاری روستاییان در روستاها می شود؛ از این رو، ضروری است زمینه های لازم در حوزه توانمندسازی اقتصاد روستاها فراهم شود.

سعیدرضا جندقیان  افزود: در حال حاضر متوسط جمعیت روستایی کشور 25.9 درصد و شامل 20 میلیون و 700 هزار نفر است.

وی ادامه داد: در حالی که قبل از انقلاب نسبت جمعیت روستایی به شهری 70 به 30 درصد بود، در حال حاضر نسب جمعیت روستایی به 25.9 رسیده است.

جندقیان با اشاره به روند کاهشی جمعیت روستایی طی 40 سال گذشته گفت: در سال 1359 که نقطه عطف جمعیت کشور محسوب می‌شود، 24 میلیون نفر در روستاهای کشور زندگی می‌کردند که این جمعیت در سال 95 به 20 میلیون و 700 هزار نفر رسید.

وی اضافه کرد: این کاهش جمعیت جامعه روستایی در حالی است که طی همین مدت 40 تا 50 میلیون نفر به جمعیت شهری افزوده شده است.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: این آمار نشان می دهد که ظرفیت نگهداشت جمعیت را در روستاها ایجاد نکرده ایم، اشتغال نتیجه ایجاد اقتصاد روستایی است اما اقدامات لازم در این زمینه صورت نگرفته است.

جندقیان با بیان اینکه معیشت روستایی در اقتصاد روستایی تنیده شده است، تاکید کرد: پراکنش و توزیع نامتناسب خدمات را در استان ها به تناسب فاصله از تهران شاهد هستیم که برای رفع مشکلات حوزه اقتصاد روستایی باید در توزیع این خدمات تعادل بیشتری لحاظ شود.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: برای توسعه مجبور هستیم به راهکارهای علمی روی بیاوریم؛ به دلیل ضعف مبنایی در اقتصاد روستایی، فرار مغزهای متفکر از روستا، افزایش سطح تکنولوژی در شهرها و افزایش مراکز اندیشه ورزی مانند دانشگاه ها موجب شد که بار توسعه در حوزه شهرها متمرکز شود و روستاها به مرور با کاهش جمعیت مواجه شوند.

جندقیان گفت: در دهه های قبل از انقلاب شهرها به روستاها وابسته بودند اما در حال حاضر شهرها به روستاها وابسته نیستند و باید دقت کنیم که به سمت بهره وری در روستاها حرکت کنیم و سطح بهره وری در روستاها را افزایش دهیم تا شاهد مهاجرت روستاییان به شهرها نباشیم.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار:9 آذر 97، کدخبر:83117493 ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
0
0
س.ح75
خوب از حرف تا عمل خیلی راهه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین