پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۹۱۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۳
محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری گفت: سهم اشتغال روستاییان و عشایر در سال ۹۷ نسبت به سال ماقبل آن ۲۵ درصد افزایش داشته است.وی اظهار کرد: استان مرکزی یکی از استان‌های خوب و پیشتاز کشور در زمینه توسعه اشتغال روستایی و عشایری است
شعار سال:معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری گفت: سهم اشتغال روستاییان و عشایر در سال ۹۷ نسبت به سال ماقبل آن ۲۵ درصد افزایش داشته است.
افزایش ۲۵ درصدی سهم اشتغال روستایی در سال ۹۷
 محمد امید در کارگروه تخصصی اشتغال استان مرکزی با اشاره به وضعیت استان در حوزه اشتغال روستایی اظهار کرد: استان مرکزی یکی از استان‌های خوب و پیشتاز کشور در زمینه توسعه اشتغال روستایی و عشایری است و رتبه استان از میانگین راستی‌آزمایی بالاتر بوده است.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب اسلامی اقدامات بسیار خوبی را در روستاهای کشور انجام داده است، به‌گونه‌ای که از ۳۸ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور، همگی از زیرساخت‌های ابتدایی برخوردار بوده و هم‌اکنون ۹۰ درصد از روستاهای کشور از نعمت اینترنت پرسرعت برخوردارند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری تصریح کرد: در ابتدای انقلاب ۶۵ درصد از جمعیت کشور با تعداد ۲۱ میلیون نفر روستایی بود، اما هم‌اکنون ۷۴ درصد از جمعیت کشور را جمعیت شهری و ۲۶ درصد با ۲۱میلیون نفر جمعیت روستایی است. این آمار نشان می‌دهد که در تثبیت جمعیت روستایی موفق نبوده‌ایم و نتوانسته‌ایم فرصت‌های جدیدی را در روستاها ایجاد کنیم.

بسیاری از روستاهای کشور خالی از سکنه شده‌اند

امید بیان کرد: بسیاری از روستاهای کشور خالی از سکنه شده‌اند، یکی از مهم‌ترین عوامل مهاجرت افراد از روستا به شهر، بحث کار، تولید و ایجاد ثروت است که در روستاها مورد غفلت قرار گرفته است، براساس بررسی انجام شده مشاهده شد این روند در کشورهایی که تنها به زیرساخت روستا توجه داشتند وجود داشته است.

وی ادامه داد: در طرح اشتغال روستایی ابتدا قرار بود یک‌میلیارد دلار به این امر اختصاص پیدا کند که با تأکید مقام معظم رهبری این رقم به 5/1 میلیارد دلار معادل ۱۸ هزار میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی افزایش پیدا کرد، این مهم نشان از توجه مجموعه نظام به ایجاد اشتغال در روستاها دارد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: از این میزان هشت‌هزار میلیارد تومان جذب و ۱۳هزار میلیارد تومان نیز ابلاغ شده است. امیدواریم با پیش‌بینی سالانه ۵۰۰ میلیون دلار برای این طرح شاهد توسعه روستاهای کشور باشیم. حداقل زمان پایه برای این طرح نیز پنج‌سال است.

امید تأکید کرد: در نیمه دوم مردادماه نمایشگاه اشتغال روستایی در تهران برگزار می‌شود که امیدواریم شاهد حضور پررنگ استان مرکزی نیز در این‌ نمایشگاه باشیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری با اشاره به تفویض اختیار اعطای تسهیلات در استان‌ها گفت: استان‌ها اختیار دارند ۱۵ میلیارد تومان را برای طرح‌ها تصویب کنند که این رقم در ابتدا پنج میلیارد تومان بوده است. قانون در رابطه با اشتغال روستایی ورود بسیار زیادی در زمینه درصد، نوع و زمینه تخصیص این اعتبارات داشته است.

استان مرکزی در زمینه جذب اعتبارات عملکرد موفقی داشته است

امید با اشاره به تسهیلات اشتغال افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی گفت: استان مرکزی در زمینه جذب این اعتبارات عملکرد موفقی داشته است. استاندار مرکزی با بیان این‌که طرح اشتغال پایدار روستایی یکی از موفق‌ترین طرح‌های دولت دوازدهم بوده است، گفت: در استان مرکزی در مسیر اجرای این طرح تاکنون سه‌هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

طرح اشتغال پایدار روستایی دولت دوازدهم، از طرح‌های موفق است

گفتنی است، سیدعلی آقازاده در کارگروه تخصصی اشتغال استان اظهار کرد: در طول دو دهه گذشته طرح‌های مختلفی از طرف دولت‌های وقت برای اشتغال پایدار و توسعه عمران روستایی مطرح شد؛ اما بدون هیچ تعارفی باید گفت طرح اشتغال پایدار روستایی که در دولت دوازدهم به مرحله اجرا گذاشته شد، یکی طرح‌های موفق بود.

وی افزود: البته این طرح در ابتدا ضعف‌هایی نیز داشت، اما با استمرار و اصراری که از طرف تمام دستگاه‌های دولتی در این مسیر شاهد بودیم روند اجرای طرح بهبود و تسریع پیدا کرد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: در استان مرکزی حدود سه‌هزار شغل از این مسیر ایجاد شد که این تعداد شغل، تقریباً یک‌سوم مشاغلی است که در سال ۹۷ برای استان به وجود آمد.

آقازاده بیان کرد: تقاضای ما از معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری این است که ۳۰ درصد اعتبارات طرح اشتغال روستایی و عشایری از همان ابتدا در اختیار استان‌ها قرار گیرد و همچنین انتظار داریم استان مرکزی با توجه به شرایطی که دارد ویژه‌تر دیده شود. توجه و هدف‌گذاری طرح‌های اشتغال روستایی در روستا به‌خوبی صورت گرفته و اشتغال پایدار و خوبی ایجاد شده است.

استاندار مرکزی اضافه کرد: در حوزه نهادهای حمایتی درخصوص جذب اعتبارات تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری نیز باید تلاش بیش‌تری صورت گیرد که البته در این میان کمیته امداد وضعیت بهتری دارد.

آقازاده خاطرنشان کرد: امسال لایحه‌ای توسط دولت تهیه و در این لایحه پیشنهاد شده به‌منظور تولید و اشتغال روستایی و عشایری ۵۰۰ میلیون دلار اختصاص پیدا کند که امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان گام‌های خوبی در این مسیر برداشت.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه سبزینه،تاریخ انتشار:17تیر1398،کدخبر:71847،sabzineh.org





اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
0
0
رسیدگی به روستاها موجب کم شدن مهاجرت به شهرهامیشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین