پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۷۶۵۶
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۶
معاون کل وزارت بهداشت شیوع چهار بیماری غیر واگیر را علت اصلی و شایع 82 درصد مرگ و میر های کشور دانست.

شعار سال: در سال‌های گذشته تغییرات فرهنگی و اقتصادی رشد بیماری‌ها را افزایش داده است این درحالی است که وضعیت مناسب اقتصادی بر سلامت جامعه می افزاید. امروزه بیشترین آمار بیماری های کشور را بیماری های مزمن غیرواگیر تشکیل می دهند و جامعه را تهدید می کند.

شیوه زندگی افراد یکی از مهمترین علت هایی است که باعث تشدید بیماری شده و به شکل گروهی در حال گسترش است. تغذیه ناسالم، مصرف سیگار،بی تحرکی و تنش های عصبی از جمله مواردی است که موجب ایجاد و تشدید 90درصد بیماری ها می شود.

البته شاید بگویید وجود یک بیماری ژنتیکی ارتباطی با شرایط پیرامونی و رفتاری زندگی افراد ندارد اما آمارها نشان می دهد که شرایط محیطی نقش بسیار مهمتری را در پیشرفت و حتی بروز این بیماری ها دارد.

ناگفته نماند بر اساس پیش بینی ها، از سال۱۹۹۰ تا ۲۰۲۰ میلادی، مرگ و میر ناشی از بیماری های غیرواگیر به میزان ۷۷ درصد افزایش خواهد یافت که بیشترین موارد آن در کشور های در حال رشد خواهد بود.

در این راستا با دکتر ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، در رابطه با شایع ترین بیماری درحال حاضر کشور به گفت و گو نشستیم که در ادامه می خوانید:

82 درصد مرگ و میرها بر اثر چهار بیماری غیرواگیر در کشور

دکتر حریرچی با بیان اینکه تغییر سبک زندگی و بافت سنی در کشور سبب شیوع بیماری‌های غیرواگیر همچون مشکلات قلبی عروقی، بیماری‌های مزمن تنفسی، دیابت و سرطان شده گفت: بیماری‌های ذکر شده 82 درصد آمار مرگ و میر های کشور را شامل می شود.

وی ادامه داد: بعلاوه بیماری‌های ذکر شده از جمله بیماری های شایع و اصلی کشور هستند.

تلاش برای مقابله با بیماری‌های غیرواگیر

حریرچی عنوان کرد: آمادگی‌های جدی برای مقابله با بیماری‌های غیرواگیر باید وجود داشته باشد که البته اقدامات گسترده‌ای از طریق وزارت بهداشت آغاز شده است.

وی ادامه داد: درحال حاضر بخش سلامت کشور در خصوص بیماری‌های واگیردار، بیماری‌های تغذیه‌ای و همین‌طور زایمان به خوبی عمل کرده اما در نظر داریم تا در خصوص بیماری‌های غیرواگیر نیز با ایجاد ایستگاه‌های سلامت و همکاری متداول سایر سازمان ها برنامه‌هایی را تدوین و اجرایی کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ 25 مرداد 98، کد مطلب: 884335: www.borna.news


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین