پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۸۴۰۵
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۲
مدیرکل دفتر زیست بوم دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، کاهش جمعیت فوک خزری در ایران را نگران‌کننده خواند.

شعارسال: داود میرشکار درخصوص آخرین وضعیت فوک خزری در ایران و کشور‌های حوزه دریای خزر اظهار کرد: براساس آخرین سرشماری در سال ۲۰۱۶، جمعیت فوک‌های خزری به ۷۰ هزار مورد رسیده است.

او افزود: با توجه به اینکه زمان تولیدمثل فوک‌ها فصل زمستان است، سرشماری این گونه نیز بیشتر در این فصل انجام می‌شود.

میرشکار با اشاره به افتتاح مرکز امداد و نجات فوک خزری در قزاقستان در روز‌های اخیر، گفت: سه مرکز امداد و نجات فوک خزری در کشور‌های حوزه دریای خزر (ایران، داغستان روسیه و قزاقستان) به کمک سازمان‌های مردم‌نهاد احداث شده است.

مدیرکل دفتر زیست بوم دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه فوک خزری یکی از گونه‌های در معرض خطر انقراض است، تصریح کرد: ایران این گونه را در فهرست گونه‌های مهاجر وحشی ثبت کرده است.

او با یادآوری اینکه فوک خزری تنها در دریای خزر زیست می‌کند، افزود: زیستگاه این گونه در ایران در استان گلستان واقع شده است که اداره کل محیط زیست دو استان گیلان و مازندران نیز برای حفاظت از این گونه اقداماتی را انجام داده‌اند.

میرشکار، آلودگی دریا و عوامل بیماری‌زا را از جمله تهدیدات جمعیت فوک خزری در ایران ذکر کرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی عصرایران، تاریخ انتشار:30مرداد1398 ، کدخبر: 685282: www.asriran.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین