پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۸۵۰
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴
رئیس جمهوری ترکیه از تصمیم خود برای صدور حکم احتمالی اعدام برای کودتاچیان دفاع کرد.

شعارسال: به نقل از حریت، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی ان ان»، از صدور حکم اعدام برای کودتاچیان دستگیر شده دفاع کرد.

«اردوغان» در این مصاحبه ضمن تاکید بر لزوم تصمیم گیری در مورد انجام حکم اعدام توسط پارلمان ترکیه گفت: رهبران باید در صورت قبول (این موضوع) دور هم جمع شده و در مورد آن بحث کنند. پس از آن، من به عنوان رئیس جمهور، هرگونه تصمیم خروجی از پارلمان را تصویب خواهم کرد.

وی در عین حال افزود: مردم ترکیه این مساله را روشن کرده اند که خواستار مرگ تروریست هایی که این کودتا را به راه انداختند هستند.

رئیس جمهوری ترکیه ادامه داد: اکنون پس از رخ دادن چندین حمله تروریستی، مردم ترکیه خواهان کشته شدن تروریست ها هستند. از منظر آنها، هیچ راه دیگری وجود ندارد.

«اردوغان» همچنین در مورد علت زندانی کردن کودتاچیان گفت: چرا من باید آنها را برای سالها در زندان نگه دارم؟ آنها (مردم) خواستار خاتمه سریع این قائله هستند. چون مردم بستگان، همسایگان و فرزندان خود را در این حادثه از دست دادند... آنها در حال درد کشیدن هستند... به همین دلیل مردم خیلی حساس هستند و ما هم باید به صورت محسوس و با حساسیت این کار را انجام دهیم.

گفتنی است اعلام احتمال صدور حکم اعدام برای کودتاچیان موجب ایجاد اعتراض گسترده و نارضایتی رهبران اروپا از این حکم شده است. رهبران بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله «آنگلا مرکل»، صدر اعظم آلمان به شدت به این تصمیم اردوغان اعتراض کرده و خواستار لغو آن شده اند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 29تیر1395، کدخبر: 3718306: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین