پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۲۲۹۴۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳
مدیرعامل بانک صادرات با بیان اینکه FATF به لحاظ بانکی رعایت می‌شود و اگر زودتر هم آن را بپذیریم به نفع خودمان خواهد بود، گفت:‌ با پذیرفتن FATF به لحاظ فنی هیچ خطری متوجه نظام بانکی و پولی و امنیت کشور نخواهد شد .
شعار سال: مدیرعامل بانک صادرات با بیان اینکه FATF به لحاظ بانکی رعایت می‌شود و اگر زودتر هم آن را بپذیریم به نفع خودمان خواهد بود، گفت:‌ با پذیرفتن FATF به لحاظ فنی هیچ خطری متوجه نظام بانکی و پولی و امنیت کشور نخواهد شد .

حجت الله صیدی در پاسخ به این سوال که آیا از اجرای سیاست حذف چهار صفر از واحد پول ملی کشور می‌توان انتظار کاهش تورم را داشت، اظهار داشت: هدف مشخص از اجرای سیاست حذف چهار صفر از پول ملی به طور قطع کاهش تورم نیست.

وی افزود: حذف چهار صفر حتی در کوتاه مدت ممکن است در جامعه تورم ذهنی به دنبال داشته باشد و به دلیل بحث رُند کردن پول، تورم جزئی هم در یک مقطع زمانی ایجاد شود، بنابراین هدف از اجرای این سیاست پولی کاهش نرخ تورم نبوده است. اما در بلندمدت می‌تواند به روان شدن معاملات و تبدیل واحدهای پولی کمک کند و قطعا منافع اجرای این سیاست بیش از هزینه‌های آن خواهد بود.

صیدی با اشاره به هزینه‌های ریالی اجرای این طرح از قبیل امحای اسکناس، سکه و...گفت: معمولا هزینه‌های ریالی اینگونه طرح‌ها قابل برآورد نیست و تنها می‌توان حدس‌هایی زد، البته هزینه‌های فیزیکی خواهد داشت اما هزینه‌ها، ارزش این را دارد که اسکناس روان‌تر و کمتری را در گردش داشته باشیم.

مدیرعامل بانک صادرات همچنین درباره اجرای FATF در نظام بانکی کشورمان اظهار داشت: نمی‌توان درصد مطلقی را از میزان اجرای FATF عنوان کرد اما بیش از ۹۰ درصد مقررات مربوط به FATF در نظام بانکی و پولی کشور در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در حالی که مقررات FATF در کشورمان جاری است اما یک بحث روانی مبنی بر اینکه FATF در ایران به اجرا نمی‌رسد به راه افتاده است، از این رو توصیه می‌کنم وقتی مقررات مرتبط با FATF را اعمال می‌کنیم، آن را نیز بپذیریم.

صیدی تاکید کرد: اما به هرحال اعضای مجمع تشخیص مصلحت و نمایندگان مجلس توقعات درستی دارند و طرف مقابل هم باید این درخواستها را بپذیرد و آنها را برآورده کند، باید توجه داشت که این روابط نمی‌تواند یک طرفه باشد.

مدیرعامل بانک صادرات با بیان اینکه FATF به لحاظ بانکی رعایت می‌شود و اگر زودتر هم آن را بپذیریم به نفع خودمان خواهد بود، تاکید کرد: با پذیرفتن FATF، به لحاظ فنی هیچ خطری متوجه نظام بانکی و پولی و امنیت کشور نخواهد شد اما مجمع تشخیص مصلحت هم ملاحظات خود را دارد. ما از منظر فنی باید توضیحات مورد نظر را در این باره به تصمیم‌گیران ارایه دهیم و از آنها بخواهیم که هر چه سریع‌تر موضوعات مرتبط با FATF را بپذیرند. البته مجمع هم مسائل کلان کشور را می‌بیند.   

صیدی همچنین درباره بدهی بانک صادرات به بانک مرکزی گفت: بدهی معوق به بانک مرکزی نداریم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران ایلنا، تاریخ انتشار: 5 شهریور 1398، کدخبر: 802554 ، www.ilna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
0
0
کاری که درش چاره دیگه ای نداریم باید بپذیریم و برای بعدش چاره اندیشی کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین