پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۹۵۴۰
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵
سخنگوی دولت گفت: آمریکا قاعده را به هم زده و با اعمال فشار حداکثری بر ملت ایران، یک تروریسم اقتصادی را عیله ملت ما تحمیل کرد، حال آنها باید به شرایط قبل بازگردند آن وقت ما تصمیم می‌گیریم.

شعارسال :سخنگوی دولت گفت: آمریکا قاعده را به هم زده و با اعمال فشار حداکثری بر ملت ایران، یک تروریسم اقتصادی را عیله ملت ما تحمیل کرد، حال آنها باید به شرایط قبل بازگردند آن وقت ما تصمیم می‌گیریم.


علی ربیعی، سخنگوی دولت  در پاسخ به این سوال که موضع ما نسبت به آمریکا چیست و آیا قرار است که مذاکره‌ای صورت بگیرد؟ اظهار کرد: راه درست برای امنیت جهانی دیپلماسی است و نفع همه در دیپلماسی است، منتهی اینکه امروز با این آمریکا صحبت کنیم اصلا امکان ندارد و شرایط عادلانه نیست.

او افزود: ما از اول انقلاب یک اصلی داشتیم و رهبر معظم انقلاب بر دیپلماسی گسترده با جهان تأکید داشتند، همچنین امام (ره) فرمودند که ما به جز رژیم غاصب صهیونیستی با همه حرف می‌زنیم.

سخنگوی دولت تاکید کرد: شرایط را آمریکا به هم زده است، آنها قاعده را به هم زدند و با اعمال فشار حداکثری بر ملت ایران، یک تروریسم اقتصادی را علیه ملت ما تحمیل کردند، حال آنها باید به شرایط قبل بازگردند آن وقت ما تصمیم می‌گیریم.

ربیعی تصریح کرد: یعنی آنها باید به شرایط قبل از خروج آمریکا بازگردند و تحریم‌‌ها را بردارند، آن زمان تازه ما تصمیم می‌گیریم، اولا محدوده ما فقط برجام است و هیچ پیش شرطی نداریم، نه چیزی بیش از آن،تنها قاعده‌ای که داشتیم قاعده برجام بوده است.

او گفت: اجلاس G۷ را دیدم، نتیجه‌اش دو موضوع را خواسته بودند، یکی اینکه ما سلاح هسته‌ای تولید نکنیم، که این به نوعی به سخره گرفتن است چراکه ساخت، نگهداری و استفاده از سلاح هسته ای برای ما به فتوای مقام معظم رهبری حرام بوده و فتوا برای ما از قانون فراتر است، بنابراین ما هرگز دنبال این مسئله نبوده‌ایم.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که آیا ایران با ۱+۵ درباره مسائل منطقه و موشکی هم مذاکره می‌کند، اظهار کرد: مذاکره ما فقط درباره برجام خواهد بود، در مورد امنیت منطقه ما اعتقاد داریم که بیگانه ها اگر از منطقه خارج شوند منطقه امن‌تر می‌شود، ما از هر ائتلاف و گفت‌وگویی در منطقه استقبال می‌کنیم و فکر می‌کنیم امنیت منطقه در گفت‌وگو‌های بین منطقه‌ای باید صورت بگیرد، پس با آمریکا درباره منطقه و مسائل موشکی مذاکره نخواهیم داشت.

ربیعی تاکید کرد: با این همه از حسن نیت مکرون، رئیس جمهور فرانسه سپاسگزاریم و در جهت گسترش روابط دوجانبه و ادامه همکاری با سایر اعضای باقی مانده در برجام تلاش خواهیم کرد.

تعداد بازدید : 6

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار5 شهریور 98، کدخبر: 7050728، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین