پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۹۶۷۰
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷
بلاتکلیفی چند ساله کارخانه سیمان خرم‌آباد در حالی بوده که تا کنون وعده‌های بسیاری برای تعیین تکلیف آن داده شده است اما هیچ یک رنگ واقعیت به خود نگرفته تا کماکان شاهد بلاتکلیفی 46 هزار سهام‌دار این کارخانه باشیم.

شعارسال: بلاتکلیفی چند ساله کارخانه سیمان خرم‌آباد در حالی بوده که تا کنون وعده‌های بسیاری برای تعیین تکلیف آن داده شده است اما هیچ یک رنگ واقعیت به خود نگرفته تا کماکان شاهد بلاتکلیفی 46 هزار سهام‌دار این کارخانه باشیم.

 وجود برخی پروژه‌های نیمه تمام در این شهرستان موجب شده طی سالیان اخیر شاهد پیشرفت چشمگیری در حوزه‌های عمرانی و اقتصادی شهری نشویم.

بر اساس سرشماری سال 95 لرستان دومین استان مهاجرفرست کشور بوده است که بدون تردید وجود صنایع راکد و نیمه فعال، نبود سیاست‌های توسعه‌ای و مدیریت‌های ضعیف در بالارفتن این آمار نقش بسزایی داشته‌اند.

کارخانه سیمان خرم‌آباد را می‌توان نمونه بارزی از ناتوانی مدیران اجرایی و همچنین عدم مدیریت صحیح در واگذاری پروژه به سرمایه‌گذاری که توان مالی بالایی نداشته، دانست.

پروژه‌ای که 14 سال است همچنان وعده سیمانی به 46 هزار سهامداری می‌دهد که هر روز بلاتکلیف از وضعیت کارخانه، چشم انتظار مشخص شدن سهام خود هستند.

آخرین وعده بهره‌برداری از کارخانه سیمان خرم‌آباد به سال 94 بر می‌گردد، اما اکنون چندین سال از وعده افتتاح گذشته و همچنان بخت این کارخانه باز نشده است.

در همین راستا معاون اقتصادی استانداری لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با اشاره به مشکلات کارخانه سیمان این شهرستان اظهار کرد: متأسفانه این کارخانه مشکلات سرمایه‌گذاری دارد.

گودرز امیری خاطرنشان کرد: در همین راستا طی چند ماه اخیر چندین جلسه در سطح ملی و استانی برای تعیین تکلیف کارخانه سیمان خرم‌آباد برگزار شده است.

ناامیدی از آورده مالی سرمایه‌گذار

وی از حل بخشی از مشکلات کارخانه سیمان خبر داد و گفت: بخشی از مسائل کارخانه که مربوط به دستگاه‌های اجرایی بوده قابل حل است.

امیری بیان داشت: سرمایه‌گذار بایستی در برابر آورده بانک، سرمایه اولیه برای تکمیل کارخانه سیمان خرم‌آباد را افزایش دهد که این مهم بعید به نظر می‌رسد.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذار همچنین بایستی مشکلات را با بانک عامل رفع کند، افزود: در این صورت قادر به دریافت تسهیلات خواهد بود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار:6  شهریور 1398 ، کدخبر:13980604001295 www.farsnews.com،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین