پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۱۱۷۴
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۲
وزیر دادگستری بر ضرورت شناخت دقیق چالش‌های حقوق کودک تاکید کرد و گفت: کودکان از حقوق برابر با سایر انسان‌ها برخوردار هستند.وزیر دادگستری با بیان اینکه کودکان نیز مثل سایر اقشار دارای حقوق مشخصی هستند، گفت: اجرایی شدن این حقوق مستلزم حمایت از الزامات آن است. وی اظهار داشت: وزارت دادگستری آمادگی کامل دارد تا با تمامی ظرفیت‌های مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک برای رسیدن به اهداف ملی و استانی مشارکت و همکاری داشته باشد.

شعار سال: اولین مدرسه تابستانی حقوق کودک ظهر امروز سه شنبه با مشارکت شهرداری تبریز و استانداری آذربایجان شرقی در تبریز آغاز به کار کرد.

علیرضا آوائی در این مراسم اظهار داشت: اگر نگاه به کودکان به عنوان سرمایه اجتماعی در ارکان جامعه تعمیم یابد، آینده کشور تضمین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با آموزش و هماهنگی و برنامه‌ریزی می‌توانیم جلوی رفتار معارض با قانون کودکان را بگیریم، ادامه داد: برای رسیدن به این هدف باید مراقبت‌های ویژه از نحوه استفاده کودکان از فضای مجازی به عمل آید.

وزیر دادگستری با بیان اینکه باید مسائلی همچون ازدواج زودهنگام بررسی شود، افزود: حفظ و حراست حق و حقوق کودکان، دغدغه ما است و در وزارت دادگستری تلاش ویژه ای برای این منظور داریم.

وی با اشاره به اینکه کودکان کار دیگر موضوع مهم ما است، گفت: در این دوره تاکید ویژه ای نیز برای بررسی وضعیت بی‌هویتی و خشونت علیه کودکان توسط دادگستری داریم.

آوائی سپس با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت‌های مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در راستای ایجاد زمینه‌های هماهنگی و هم‌افزایی بیشتر ضروری است، ابراز داشت: این مشکلات مرتبط با حوزه کودکان با آموزش کودکان و نحوه ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های متولی رفع می‌شود.

وی به ضرورت داشتن نگاه پیشگیرانه در این خصوص نیز تاکید داشت و گفت: حمایت و مراقب از کودکان نگاه پیشگیرانه می‌طلبد. مجریان و خانواده‌ها باید در خصوص کودکان آموزش ببینند.

وزیر دادگستری با بیان اینکه کودکان نیز مثل سایر اقشار دارای حقوق مشخصی هستند، گفت: اجرایی شدن این حقوق مستلزم حمایت از الزامات آن است.

وی اظهار داشت: وزارت دادگستری آمادگی کامل دارد تا با تمامی ظرفیت‌های مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک برای رسیدن به اهداف ملی و استانی مشارکت و همکاری داشته باشد.

اصول بنیادین حمایت از کودکان در اسلام و حقوق موضوعه، حمایت از کودکان پناهنده سال، حمایت از کودکان در مقررات جمهوری اسلامی ایران، حمایت از فرزند خوانده و کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، خشونت علیه کودکان، دادرسی افتراقی کودکان و نوجوانان، مسئولیت کیفری کودکان، مسئولیت‌ها و وظایف دولت و سازمان‌های مردم نهاد در قبال حقوق کودک مصالح عالیه کودک، تبیین پروتکل مبارزه با فروش فحشاء و هرزه نگاری کودکان و حق بر سلامت کودکان و عوامل مؤثر بر آن از موضوعات اولین مدرسه تابستانی حقوق کودک است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از حبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 12 شهریور 98، کد خبر: 4710252، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین