پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۱۴۲۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۴
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، عنایت الله رحیمی در دیدار با مدیران شرکت‌های بیمه‌ای استان، بیمه و بانکداری را از ملزومات فعالیت های اقتصادی و ایجاد رفاه دانست و با اشاره به نقش حمایت کننده بیمه‌ها و نقش توسعه گرایانه بانک‌ها عنوان کرد: هرگونه فعالیت اقتصادی بدون پشتوانه این دو نهاد ناموفق خواهد بود.

شعارسال: استاندار فارس گفت: صنعت بیمه و رونق این صنعت کاهش ریسک سرمایه‌گذاری را در پی داشته و منجر به اطمینان خاطر برای سرمایه گذار می شود.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، عنایت الله رحیمی در دیدار با مدیران شرکت‌های بیمه‌ای استان، بیمه و بانکداری را از ملزومات فعالیت های اقتصادی و ایجاد رفاه دانست و با اشاره به نقش حمایت کننده بیمه‌ها و نقش توسعه گرایانه بانک‌ها عنوان کرد: هرگونه فعالیت اقتصادی بدون پشتوانه این دو نهاد ناموفق خواهد بود.

استاندار فارس با اشاره به اینکه رونق صنعت بیمه نیازمند فرهنگ سازی و اقناع کردن مخاطب است اظهار کرد: به رغم تاریخ طولانی فعالیت بیمه ها در کشور ، فعالیت بیمه ها در زمینه توسعه فراگیری و اثرگذاری هنوز در مراحل مقدماتی است.

نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین به نقش بیمه ها در ایجاد اشتغال برای نیروهای نخبه و تحصیل کرده کشور اشاره کرد و گفت: این اشتغال مولد و موثر است و همه ارکان اقتصادی کشور و استان باید به آن توجه داشته باشند.

رحیمی افزود: به رغم همه مزیت های موجود در فعالیت بیمه‌ها، مشکلاتی نیز در راه فعالیت این نهاد وجود دارد.

وی با بیان اینکه عدم شناخت مردم از فعالیت بیمه ها و اینکه چه اثراتی در زندگی آنها دارد، از جمله مشکلات اصلی در مسیر فعالیت بیمه‌ها است، تصریح کرد: مردم باید به این باور برسند که هزینه‌ای که برای بیمه صرف می‌کنند در زمان نیاز، صادقانه به کمک آنها می‌آید.

استاندار فارس تاکید کرد: در زمان عقد قرار داد باید انتظارات به روشنی تشریح شود تا در زمان وقوع حادثه، فرد بیمه شده بر اساس آن انتظارات خدمات مد نظر خود را دریافت کند.

رحیمی تمرکز گرایی بیش از حد و وابستگی به مرکز را از دیگر مشکلات پیش روی بیمه ها برشمرد و عنوان کرد اگر این تمرکز گرایی را به سمت واگذاری تصمیمات به استانها پیش ببریم شاهد اثرگذاری بیشتر فعالیت ها و ایجاد شفافیت در نگاه مخاطبان خواهیم شد.

رحیمی طراحی و ارائه خدمات جدید و مطابق با نیاز جامعه پویایی امروزی را از راهکارهای توسعه بیمه برشمرد و افزود: سرمایه گذاری‌ها و فعالیت های اقتصادی هر روز نو می شود از این رو بیمه‌ها نیز باید تنوع خدمات را افزایش دهند.

وی به وجود ظرفیت‌هایی همچون کشاورزی در استان فارس اشاره کرد و گفت: بیمه‌ها باید در راستای ظرفیت های استان فعالیت خود را توسعه دهند.

نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین بر لزوم فاصله گرفتن بیمه‌ها از فعالیت های سنتی تاکید کرد و افزود: همکاری با شرکت های دانش بنیان و حتی سرمایه گذاری بر ایده‌های این مراکز می‌تواند گامی موثر در به روز کردن فعالیت های بیمه ها باشد.

استاندار فارس سرمایه گذاری بیمه‌ها در راستای پیشگیری از وقوع حوادث را از دیگر اقداماتی دانست که در توسعه اقتصادی این نهاد اثر بخش خواهد بود‌.

رحیمی بیمه‌ها را طلایه‌‌داران ایجاد آرامش بلندمدت و پایدار دانست و با اشاره به حادثه خیز بودن استان اظهار کرد: کنسرسیوم بیمه‌ها باید با تشکیل یک اتاق فکر و مرکز سرچ و تحقیقات به مطالعات اقتصادی، شناسایی زمینه‌های جدید فعالیت، برنامه ریزی و راهکارهای اقناع افکار عمومی پرداخته و پس از آن ایده‌های حاصل از این‌ تحقیقات به عمل تبدیل شود.

وی یادآور شد: مجموعه مدیریت ارشد استان انتظارات مستند و قانونی بیمه‌ها را پیگیری خواهد کرد.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا ،تاریخ انتشار: 14 شهریور1398،کدخبر:807054 www.ilna.ir،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
0
1
در زمان عقد قرار داد باید انتظارات به روشنی تشریح شود تا در زمان وقوع حادثه، فرد بیمه شده بر اساس آن انتظارات خدمات مد نظر خود را دریافت کند
ناشناس
-
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
0
1
بیمه در ایران وجود خارجی ندارد. یک جاده یکطرفه است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
1
0
من هم معتقدم که در کشور ما بیمه واقعی وجود ندارد و بار بیمه ، بشکلی استعمارگونه روی بیمه گر قرار گرفته است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
0
1
شما طرف بیمه گار رو می بینید اما طرف شرکت بیمه و ریسک شدید فعالیت در ایران را چرا نمی بینید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین