پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۱۶
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳
رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی خواستار توجه نخبگان به راهکارهای نوین مبارزه با استکبار شد.

شعار سال : فریدون عباسی بعدازظهر امروز در جمع اساتید بسیجی دانشگاه شیراز به مناسبت گرامیداشت سالروز ملی مبارزه با استکبار جهانی اظهار داشت: بحث انقلاب اسلامی ریشه در 100 سال مبارزه آزادی‌خواهانه مردم ایران دارد که در مقاطع مختلف به دلایل اعتقادی و یادآوری قیام عاشورا و برای مبارزه با استعمارگران به‌تناسب حرکت‌هایی صورت می‌گرفت.

* خواص مانع از به ثمر رسیدن انقلاب در دوره‌های مختلف شدند

وی با توجه دادن حاضران به نقش خواص در جامعه افزود: اگر خواص نقش خود را به‌خوبی در این جریانات ایفا می‌کردند در اواخر قاجار باید شاهد به ثمر رسیدن این تلاش‌ها می‌شدیم و دچار عقب‌ماندگی‌های امروز نبودیم و با استفاده از ابزارها و ظرفیت‌هایی که داشتیم همگام با جهان که آن روزها پیشرفت خود را شروع می‌کرد حرکت و پیشرفت می‌کردیم و اکنون به‌عنوان یکی از قدرت‌های جهان مطرح بودیم.

عباسی ادامه داد: خواص می‌توانند در جریانات اجتماعی نقش سازنده و یا تخریبی یک حرکت را دنبال کنند و اگر مروری به حوادث ایران در سال‌های روی کار آمدن رضاشاه، مسئله کشف حجاب و مدرنیته اجباری و نهضت ملی‌گرایی سال 32 داشته باشیم به‌راحتی می‌توانیم شاهد این تأثیرات و عملکرد غلط خواص باشیم.

13* آبان شناسایی امام به مردم را به دنبال داشت

وی در مورد عنایت خداوند به ملت ایران در 13 آبان که باعث شناساندن رهبری شد که مردم می‌توانند حول محور ایشان به یک انسجام برای رسیدن به اهدافشان استفاده کنند گفت: درعمل در سال 55 کمتر کسی باور می‌کرد که انقلاب به این زودی‌ها به نتیجه برسد اما این‌چنین شد و کاری که پذیرش آن بسیار سخت بود به سرانجام رسید.

عباسی در مورد تسخیر لانه جاسوسی آمریکا که یکی دیگر از مناسبت‌های 13 آبان است گفت: اگرچه برخی از افرادی که در این کار نقش داشتند امروز دچار دگردیسی شده‌اند و آن را محکوم می‌کنند اما امام راحل از این حرکت حمایت کردند و آن را انقلاب دوم خواندند.

وی با تأسف از این مسئله که امروزه به اسنادی که از این جاسوس‌خانه بیرون آمد و منتشر شد استنادی صورت نمی‌گیرد، گفت: نسل امروز باید به‌خوبی از مدارکی که خیانت‌های آمریکا در حق ملت ایران را به‌خوبی مشخص می‌کند برای شناسایی انقلاب اسلامی بهره ببرد.

*تلاش‌های استکبار برای شکست انقلاب به نتیجه نرسیده است

عباسی با اشاره به اقدامات استکبار جهانی برای مقابله با انقلاب اسلامی در بعد از پیروزی اظهار داشت: آنان تمام تلاش‌های خود را که در مورد بسیاری از کشورهایی که ملاک جامعه آن‌ها مادی بود به کار گرفته بودند و نتیجه داده بود در مورد ایران به کار گرفتند اما نتیجه‌بخش نبود.

وی افزود: کودتای رسانه‌ای، کودتای نظامی، فعالیت‌هایی که برای جداسازی بخشی از کشور انجام می‌شد و جنگ تحمیلی بخش‌هایی از سناریوهای آنان بود که به شکست انجامید که تمام آن‌ها با رهبری‌های داعیانه امام راحل به سرانجام مطلوب دشمن نرسید.

*انقلاب اسلامی الگوی استکبارستیزی مردم دنیا شده است

عباسی گفت: انقلاب ما علاوه بر موفقیت در بعد داخلی الگوی مبارزه با استکبار برای دیگران شد و نمونه آن را می‌توان حزب‌الله لبنان ذکر کرد که تا پیش از انقلاب اسلامی در مقابله با دشمن چندان مطرح نبودند و الآن وزنه‌ای تأثیرگذار در منطقه به‌حساب می‌آیند و پیروزی‌های بسیاری را کسب کرده‌اند.

وی افزود: وقتی متکی به خداوند هستیم نباید از قدرت دشمن در عرصه‌های مختلف هراس داشته باشیم و فشار آن‌ها قطعا باعث پیشرفت ما می‌شود.

این مسئول پیشین هسته‌ای گفت: برخی‌ها با پیش کشیدن برخی مسائل مانند کمبود دارو برای بیماران، ما را از قدرت دشمن می‌ترسانند و این مشکلات را بر سر نیزه می‌کنند؛ باید به آنان گفت که چطور است که می‌خواهیم به امام حسین (ع) تأسی کنیم و از چنین سختی‌هایی می‌ترسیم.

عباسی در مورد نقش خواص در دوران تحریم گفت: برخی تغییر مسیر داده‌اند و به خاطر مسائل شخصی و دنیاطلبی از استقامت روی موضوعات بنیانی انقلاب اسلامی خودداری می‌کنند.

وی ادامه داد: عده‌ای بحث فشار اقتصادی را که دشمن القاکننده آن است علم می‌کنند و تمام مشکلات را به این مسئله ربط می‌دهند درصورتی‌که با دادن تلفات ظاهری انقلاب را به‌پیش برده‌ایم و تنها 17 هزار شهید ترور برای نیفتادن انقلاب به دست منافقان داده‌ایم.

* دشمن درصدد جذب دگراندیشان است

عباسی گفت: در شرایط فعلی استکبار با شیوه‌های خود عضوگیری از واگراها و ویزا دادن به افراد طرفدار نظام را در پیش‌ گرفته است و به دگراندیشان در برنامه‌های مختلف و ازجمله رسانه‌ها بها می‌دهند.

رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی گفت: امروزه شیوه اروپایی‌ها با عنوان صبر استراتژیک جایگزین شیوه عجله و جنگ آمریکایی‌ها شده است، زمانی حدود 10 تا 15 سال را برای نتیجه گرفتن دنبال و در عرصه‌های مختلف بر روی افراد در زمینه‌هایی مانند رسانه، هنر و سینما، اعطای جایزه و مطرح کردن جایزه صلح نوبل سرمایه‌گذاری می‌کنند.

* جامعه علمی ظرفیت‌های خود برای جلوگیری از نفوذ دشمن را جدی بگیرند

وی تأکید کرد: جامعه علمی ما می‌تواند جلوی این نفوذ را بگیرد و در این مبارزه فکری پیشگام باشد اما هنوز دانشگاه‌ها این ظرفیت‌های خود را باور نکرده‌اند.

عباسی ادامه داد: باید مطالبه‌گری در جامعه گسترش پیدا کند و در مقابل شیطان بزرگ که فریبکاری‌های بزرگ انجام می‌دهد کار فکری توسط دانشگاهیان و حوزه انجام شود.

وی افزود: باید به شیوه‌های نوین مبارزه فکر کرد و این کار با حرف و شعار ممکن نمی‌شود بلکه بها دادن به نسل جوان و آشنا کردن آن‌ها با مسائل روز یکی از راهکارها است.

عباسی تأکید کرد: باید به دنبال جذب حداکثری باشیم، وظیفه خود را انجام دهیم و با همراهی نخبگان در مسیر پویایی انقلاب اسلامی گام بر داریم و این‌گونه نباشد که به‌واسطه اختلافاتی که در بین نخبگان وجود دارد و حرکت در مسیر نادرست ما، خودمان دشمن را به هدف برسانیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری فارس، تاریخ نشرخبر : 12 آبان ۱۳۹۴ کد مطلب: 13940812001220 www. farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین