پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۲۶۷
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰
از لباس رژه کاروان ایران در حالی رونمایی شد که انتقادهای زیادی را به دنبال داشت.

شعارسال: دقایقی از رونمایی لباس ایران و لباس رژه کاروان کشورمان در بازی‌های المپیک ریو نگذشته بود که سیل انتقادها در شبکه‌های مجازی منتشر شده و خیلی از این شبکه‌ها با مقایسه لباس کاروان ایران با اشکال مختلف و لباس رژه کشورهای دیگر، آن را به تمسخر گرفتند.

لباس کاروان ورزشی یک کشور در مراسم رژه فرصتی است یک کشور خود را به دنیا نشان دهد چرا که میلیاردها نفر آن را تماشا می‌کنند و در واقع ویترین یک کشور در افتتاحیه به معرض نمایش گذاشته می‌شود. به همین دلیل تمامی کشورها در تلاش هستند تا بهترین لباس را در مراسم روز رژه بر تن داشته باشند و از بهترین طراحی‌ها و رنگ‌ها استفاده می‌کنند تا به نوعی در این ویترین بین المللی بتوانند بیشترین توجهات را معطوف خود کرده و نماینده فرهنگ و تاریخ کشور خود باشند.

این در حالی است که با طراحی لباس کاروان ایران در المپیک ریو به نظر می‌رسد بهترین فرصت از ایران گرفته شده و این لباس در ویترین بیشتر از آنکه جلب توجه کند و معرف فرهنگ غنی ایران باشد، به نوعی ضدتبلیغ است! لباسی که در آن نه از طرح ایرانی - اسلامی نشانی وجود دارد و هیچ نشانه ای از فرهنگ غنی ایران و سنت‌های پارسی در آن نیست و عجیب تر اینکه نه همخوانی رنگ‌ها در آن به خوبی به کار رفته است.

لباس کاروان کانادا

پیش پاافتاده ترین و بدیهی‌ترین اصل در طراحی یک لباس همخوانی و هارمونی رنگ لباس‌هاست، در حالی که در لباس کاروان ایران حتی این مورد ساده هم رعایت نشده است.

در حالی که بسیاری از کشورهای دنیا از طرح‌های جذاب ایرانی و فرهنگ اصیل پارسی در طرح لباس‌های خود استفاده می‌کنند، اما در لباس کاروان ایران کوچکترین طرحی از نمادهای اصیل و سنتی ایرانی ندارد و اصلا از چنین طرحی در لباس رژه کاروان ایران استفاده نشده است.

لباس کاروان اسپانیا

این درحالیست که برای برنامه‌ریزی و طراحی چنین مواردی 4 سال زمان فرصت وجود دارد تا بتوان برای آن برنامه ریزی داشت و لباسی را با بهترین طرح و با بهترین کیفیت مهیا کرد. حتی می توان با یک فراخوان بهترین و بااستعدادترین طراحان را جمع کرد تا لباسی شکیل و نمونه برای کاروان ایران انتخاب شود، اما به نظر می‌رسد برای کاروان ایران در این 4 سال هیچ فکری برای لباس رژه نشده و با چشمان بسته و بودن دیدن طرح و رنگ آن این لباس انتخاب شده است چرا که لباس به اندازه ای زشت و غیراستاندارد است نمی توان پذیرفت که این لباس با چشمان باز انتخاب شده باشد!

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 2مرداد1395، کدخبر: 13950502001054: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین