پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۳۳۵
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰
رییس سازمان مدیریت بحران کشور از امضای تفاهم‌نامه‌ای میان این سازمان و سازمان بسیج مستضعفین خبر داد که بر اساس آن بسیج مستضعفین متعهد می شود در زمینه آموزش نیروهای بسیج محلات، آماده سازی اردوگاه‌های بسیج برای آموزش و اسکان اضطراری، در اختیار گذاشتن ظرفیت های مخابراتی و تربیت مربی بحران اقدام کند.

شعارسال: اسماعیل نجار در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه که در وزارت کشور برگزار شد، گفت:‌ این تفاهم نامه به استناد سیاست‌های کلی ابلاغی توسط مقام معظم رهبری درباره پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از سوانح طبیعی و مفاد قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور و با توجه به ظرفیت های سازمان بسیج مستضعفین مبادله شده است.

وی با اشاره به نقش نیروهای مسلح در مدیریت بحران کشور افزود: به این موضوع اعتقاد داریم و طبق تاکید مقام معظم رهبری باید از ظرفیت نیروهای مسلح استفاده کنیم و تفاهم نامه‌ای که امروز منعقد شد در راستای همان تفاهم نامه میان وزارت کشور و ستاد کل نیروهای مسلح است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور درباره مفاد این تفاهم‌نامه گفت: بر اساس این تفاهم نامه سازمان بسیج مستضعفین متعهد می شود در زمینه آموزش نیروهای بسیج محلات، اماده سازی اردوگاههای بسیج برای آموزش و اسکان اضطراری، در اختیار گذاشتن ظرفیت های مخابراتی و تربیت مربی بحران اقدام کند.

نجار بسیج را به عنوان بزرگ‌ترین تشکل مردم نهاد کشور دانست و تصریح کرد: بسیج اولین نیرویی است که در سر صحنه حوادث حاضر است و این موضوع را در حوادث گذشته مانند زلزله بم، زلزله رودبار و سیل‌ها در کشور به اثبات رسانده است. این نیرو به صورت خود جوش در حوادث حاضر شده و به امداد رسانی و حادثه دیدگان پرداخته است و اکنون با امضای این تفاهم نامه در نظر است از استعداد بسیج در سایر مراحل مدیریت بحران از جمله پیشگیری استفاده مطلوب تری شود.

وی همچنین در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تعطیلی سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی به هنگام گرمای هوا و دمای بالا گفت: این موضوع مشکلات خاص خود را دارد و به همین دلیل اجرایی نیست، اما این در حالی است که همه تصور می‌کنند با گرم شدن هوا باید همه جا تعطیل شود اما راهکار را باید جای دیگری جستجو کرد، چرا که معتقدیم با تعطیلی ادارات، دستگاه ها و نهادها مشکل گرمای هوا حل نخواهد شد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر اینکه باید راهکارهایی را برای کمک به مردم به گرما پیدا کرد، اظهارکرد: علاوه براین اعلام کردیم تا درصورت لزوم با بالا رفتن بیش از حد دمای هوا در کشور، جلسات ویژه ای با حضوراستانداران درشهرهای استانی به ویژه استان های جنوبی برگزار شود تا تصمیمات لازم برای تعطیلی ادارات اتخاذ شود.

نجار درباره پدیده ریزگردها در استان‌های جنوبی و غربی کشور نیز گفت: بارها گفته‌ام که موضوع ریزگردها یک ابر بحران و پدیده‌ای فرا ملی است و باید عزمی در کشورهای مختلف برای حل این مشکل ایجاد شود، در حال حاضر منشاء 80 درصد این ریزگردها خارجی است و از مجامع بین المللی خواسته‌ایم با همکاری کشورهای منطقه برای این مشکل، چاره ای اندیشیده شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه طرح منشاء یابی ورود ریزگردها در استان های کشور در دست انجام است، افزود: این طرح در 15 استان به انجام رسیده است و مابقی استان ها نیز در دست انجام است و همه باید تلاش کنند تا علیرغم وجود محدودیت هایی در این زمینه، مشکل ریزگردها برطرف شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 3مرداد1395، کدخبر: 95050101666: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین