پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۴۰۶
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی گفت: برای تقویت دفاعی و موشکی با تمام توان اقدام می کنیم.

شعارسال: سردار «حسین دهقان» روز دوشنبه در یادواره شهدای مدافع حرم استان همدان که در مصلای نماز جمعه شهرستان نهاوند برگزار شد، افزود: دولت در مدت فعالیت خود به دنبال آن بوده که با مناسبات درست سیاسی تنش های خارجی را کم کند تا بتواند به مسائل و مشکلات داخلی برسد اما آمریکا در بحث برجام به تعهدات خود عمل نکرده و با بهانه جویی های مختلف به دنبال ایجاد محدودیت برای ما است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: این ملت با رهبری های رهبر معظم انقلاب در کنار دولت به هیچ عنوان منفعل این شرایط نخواهد شد و اجازه نخواهد داد که آمریکا با کمک رژیم های وابسته به خود ما را تحت فشار قرار دهد.

وی به تلاش های دولت تدبیر و امید در ارائه خدمت به مردم اشاره کرد و افزود: ملت در سه سال گذشته همه همت خود را گذاشته تا بتواند اقدام های اساسی برای مردم انجام دهد.

سردار دهقان با ترسیم شرایط و اوضاع سیاسی حاکم بر منطقه اشاره کرد و افزود: امروز شرایط حاکم بر منطقه بسیار سخت و پیچیده است و ما با مشکلات ریشه ای و بنیادی مانند ناآرامی های منطقه، آمدن نسل جویای کار و بحث تحریم ها و اعمال محدودیت در سایر مناطق و کشورها مواجه هستیم که شرایط را برای خدمت سخت کرده است.

وی افزود: دولت تمام تلاش خود را به کار بسته تا در عرصه اقتصادی برای از بین بردن بیکاری و ایجاد اشتغال بیشتر از آنچه که انجام داده فعالیت کند و ملت هم از دولت توقع و انتظار بیشتری دارد که البته حق آنان است.

وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مقاومت ملت ایران در برابر خواسته های آمریکا گفت: این ملت حاضر نیست در هیچ شرایطی از نظام سلطه که نماد نظام طاغوت است تبعیت و پیروی کند و زیر بار زور برود.

سردار دهقان افزود: ملت ما و همه ملت های آزادیخواه حق دارند که سرنوشتشان را فارغ از فشار نظام سلطه تعیین کنند و تاریخ خودشان را بسازند چون این مردم نیازی به بزرگی کسی ندارد.

وی گفت: ملت ما بر اساس حیات عزتمندانه و اصل عزت اسلامی حاضر نیست زیر بار زور و اعمال سلطه برود و اگر دنیا این منطق ما را بپذیرد می تواند با ما ارتباط داشته باشد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: لازمه این کار این است که آنها از لباس میش بیرون بیایند و چهره واقعی خود را نشان دهند چرا که با این روش نمی شود تحمل کرد چون نوعی از عوام فریبی و اغوا گری بدنبال آن می آید.

سردار دهقان با رد این منطق که زور و قدرت حق را بدنبال می آورد، افزود: نمی توان گفت چون کسی قدرت دارد پس حق هم دارد و مردم ما این را در عمل به اثبات رسانده اند که در برابر زورگویان ایستاده و مقاومت کرده اند.

وی اظهار کرد: شهدای ما حرفشان این بود که در مقابل سلطه گری و تحقیر ملت ها توسط زورگویان باید ایستاد لذا با همین منطق یک چهره خوب را از مردم ما در دنیا به نمایش گذاشتند به گونه ای که اگر امروز ملت ما در دنیا به یک ملت عزیز و خوب تبدیل شده است به دلیل همین منطق شهدا است.

سردار دهقان گفت: شهدا نمایندگان تمام عیار خواسته عمیق، تاریخی، ملی و مذهبی این ملت هستند و عزت و شرف و حق خواهی ملت ما ناشی از ایثارگری های آنان است لذا ما نمی توانیم لحظه ای تصور کنیم جامعه جز از مسیری که تاکنون حرکت کرده دچار انحراف شود.

وی مقاومت و ایستادگی مردم را عامل ذلت و سرنوشت شوم ظالمان بیان کرد و گفت: ملت ما جریان ها و کسانی را که در برابر آنها ایستاد به بدترین سرنوشت و مذلت دچار کرد که نمونه آن صدام و منافقین بودند که سرنوشت آنها خیلی شوم به انتها رسید.

سردار دهقان گفت: امروز هم آمریکا به نوعی به یک استیصال تمام عیار در برابر ملت ما گرفتار شده است و در عراق، افغانستان، سوریه، یمن و کشورهای آفریقایی در باتلاق گیر کرده و نیاز دارد که جمهوری اسلامی به آنها کمک کند و حتی حاضر است هر گونه امتیازی را بدهد تا ما حاضر شویم در جهت خروج آنها از باتلاق آنها را مساعدت کنیم.

وی ادامه داد: البته ما در هیچ شرایطی به جز موضوع هسته ای با آمریکا همکاری نخواهیم کرد زیرا امروز آنان هستند که به ما نیاز دارند اگر چه ما را تهدید می کنند و حرف های بی ربط می زنند اما این تهدید ناشی ازترس آنها است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اضافه کرد: امروز حضور ما در سوریه از موضع کمک و مساعدت و دادن مشاوره به رزمندگانی است که در حال نبرد با دشمنان و نظام سلطه است که در این زمینه بیشترین حمایت را از جریان مقاومت در زمینه های سیاسی و دیگر موارد داشته ایم.

سردار دهقان گفت: ما اعلام می کنیم در هر جایی از کره خاکی که عتبات متبرکه ما توسط هر کسی مورد اهانت قراگیرد با تمام توان با آن مقابله می کنیم.

در این آیین از خانواده های 10 نفر از شهدای مدافع حرم استان همدان و همچنین چند تن از رزمندگان مدافع حرم شهرستان نهاوند توسط وزیر دفاع قدردانی شد.

استان همدان تاکنون 10 شهید مدافع حرم را در سوریه تقدیم اسلام کرده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 4مرداد1395، کدخبر: 202014: www.mizanonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین