پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۶
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: باید مبلغ قابل توجهی از بودجه دانشگاه‌ها از فروش تکنولوژی تامین شود تا شرکت‌های بزرگ بتوانند با دانشگاه‌ها در ارتباط باشند.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: باید مبلغ قابل توجهی از بودجه دانشگاه‌ها از فروش تکنولوژی تامین شود تا شرکت‌های بزرگ بتوانند با دانشگاه‌ها در ارتباط باشند.

به گزارش مشرق، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی در پژوهشگاه رویان، گفت: همواره نفت، گاز و معادن به عنوان سرمایه‌های کشور ما مطرح می‌شوند در حالی که بزرگ‌ترین سرمایه ما جوانان هستند، ما 32 میلیون نفر جمعیت بین 20 تا40 سال داریم و پنجمین کشور دنیا از نظر فارغ‌التحصیلان مهندسی هستیم که این‌ها سرمایه کشور هستند.

وی افزود: کمتر بچه‌ پول‌داری کارآفرین می‌شود زیرا کسی که با پول مفت بزرگ شده باشد نمی‌تواند کارآفرین باشد.

ستاری ادامه داد: بزرگ‌ترین خیانت ما به فرزندان ما این است که به آنها پول مفت بدون مسئولیت بدهیم، وقتی ما نفت 5 دلاری را 100 دلار بفروشیم مسلم است که دیگر صنعت نداریم.

وی ادامه داد: ما فکر می‌کنیم از ساختمان‌های زیبا کار پژوهشی خوب خارج می‌شود در حالی که انسان پژوهش را می‌سازد و دستگاه‌ها یک وسیله هستند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: دانشگاهی که 100 درصد پول دولت را خرج می‌کند هیچگاه نمی‌تواند به مردم فکر کند و نمی‌تواند برای جامعه سوددهی لازم را داشته باشد بنابر این باید مبلغ قابل توجهی از بودجه دانشگاه‌ها از فروش تکنولوژی باشد، باید دیوارهای دور دانشگاه برداشته شود تا شرکت‌های بزرگ بتوانند با دانشگاه‌ در ارتباط باشند.

ستاری عنوان کرد: پایه اقتصاد دانشگاهیان درآمد پژوهشی و مزیت‌های سرزمینی است، فارغ‌التحصیلان ما تهدید جامعه نیستند بلکه سرمایه‌هایی هستند که خودشان می‌توانند کارآفرینی کنند زیرا معنی اشتغال استخدام نیست بلکه کارآفرینی است.

وی ادامه داد: ما از رانت فروش نفت در بودجه استفاده می‌کنیم که این رانت در همه جا هست حتی در دفتر من که یک مدیر نفتی هستم به این صورت وجود دارد که بودجه‌ای می‌گیریم که دولت برای آن زحمت نکشیده و از پول نفت است.بنابر این در جایی که پول نفت خرج می‌شود هیچ پروژه معتبری خارج نمی‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت مشرق ، تاریخ انتشار جمعه 16 مرداد 1394، کد مطلب:450073 : http://www.mashreghnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین