پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۴۰۰۶
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۴
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان خراسان شمالی گفت: بسیاری از فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی برای ورود به بازار کار بادانش روز حوزه ساخت‌وساز آشنا نیستند.

شعار سال: علی‌اکبر رمضانی در حاشیه حضور در نخستین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های خراسان شمالی اظهار کرد: انتقادهای شدیدی نسبت به عدم تناسب جذب فارغ‌التحصیلان در رشته‌های مهندسی در دانشگاه‌ها با بازار کارداریم.

رمضانی تصریح کرد: بسیاری از فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی بادانش روز حوزه ساخت‌وساز آشنایی ندارند و آموزش‌ها و سرفصل‌هایی که دریافت می‌کنند تناسبی با بازار کار ندارد.

وی عنوان کرد: به همین دلیلاست که در آزمون‌های ورود به حرفه که از سوی سازمان نظام‌مهندسی برگزار می‌شوددر برخی رشته‌ها میزان قبولی به کمتر از یک درصد می‌رسد.

این مسئول تأکید کرد: ضرورت داردزیرساخت‌های آموزش در دانشگاه‌ها با حرفه مربوطه و بازار کار تطبیق داشته باشد.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان خراسان شمالی همچنین از برگزاری همایش تبیین نظام مسئولیتی حوزه ساخت‌وساز در سطح شهرستان‌های هشت‌گانه استان خبر داد.

رمضانی عنوان کرد: هدف از برگزاری این همایش، مشارکت دادن تمام صنوف و عوامل اجرایی دخیل در ساخت‌وساز با مسائل تخصصی و کارشناسی این حوزه است.

وی با تأکید بر به‌روزرسانی دانش مهندسین این سازمان، اظهار کرد: یکی از الزامات تمدید پروانه برای این مهندسان، حضور در کلاس‌های آموزشی است که برای آن‌ها برگزار می‌کنیم.

وی بابیان اینکه باید نیروی فنی حوزه ساخت‌وساز با فنّاوری روز این حوزه آشنایی داشته باشد، عنوان کرد: یکی از بزرگ‌ترین رسالت‌های مدیران این حوزه، شناسایی استادکاران ماهر است که متأسفانه در این خصوص سامانه قابل‌اعتماد از اطلاعات این افراد نداریم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 16 مرداد 96 کد مطلب: 4052356:www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین