پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۸۹۷
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور از راه‌اندازی دو مرکز پژوهشی تحقیقاتی در حوزه «علوم شناختی» و «مغز و اعصاب» در تهران خبر داد و گفت: معاونت علمی آمادگی همکاری با بخش‌های تحقیقاتی علوم مغز و اعصاب را دارد.

شعار سال: دکتر سورنا ستاری در افتتاحیه پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن‌های جراحان مغز و اعصاب در تهران با تاکید بر اینکه مرکز درمانی مغز و اعصاب تهران در ماه‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، اظهار کرد:‌ سایر کشورها توسعه دانش ایران را تنها در حوزه‌های هسته‌ای می‌دانند؛ ولی از ابتدای دولت روحانی بحث جدی‌ای در زمینه اقتصاد دانش‌بنیان در کشور پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به سابقه تمدنی پنج هزار ساله ایران خاطر نشان کرد: ایران دارای توانمندی‌های زیاد در حوزه نیروی انسانی است؛ به گونه‌ای که در حال حاضر 32 میلیون جوان 20 تا 40 سال در کشور وجود دارند و پنج میلیون نفر دانشجو نیز در دانشگاه‌های کشور مشغول به تحصیل هستند.

ستاری با تاکید بر اینکه ایران به لحاظ تعداد فارغ‌التحصیلان مهندسی رتبه چهارم دنیا را دارد، اظهار کرد: تعداد فارغ‌التحصیلان مهندسی در ایران معادل فارغ التحصیلان کشور آمریکا است.

وی با تاکید بر اینکه ما به دنبال این هستیم که ثابت کنیم ثروت ایران نفت و گاز نیست، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ خام فروشی از صد سال قبل موجب شده تا کارآفرینی، خلاقیت و اعتماد به نفس ما را بگیرد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور نیروی انسانی را مایه نجات کشور از مشکلات دانست و یادآور شد: سرمایه این کشور در معادن آن نیست، بلکه در دستان نیروهای انسانی توانمند است و ما در صدد هستیم تا این تفکر را در کشور ترویج دهیم.

وی با اشاره به اقبال جهانی از پروفسور سمیعی یادآور شد: پروفسور سمیعی صاحب چاه نفت نیست؛ بلکه وی یک شخصیت علمی است و وی نمادی از دیپلماسی علمی برای کشور به شمار می‌رود.

رییس بنیاد ملی نخبگان جذب ایرانیان خارج از کشور را از برنامه‌های مهم این بنیاد ذکر کرد و ادامه داد: کشور میلیاردها تومان صرف تعلیم و تربیت نیروهای انسانی کرده و اکنون زمان بهره برداری از ظرفیت نیروی انسانی است. از این رو ما در تلاش برای جذب ایرانیان خارج از کشور هستیم.

ستاری، ایران را کشوری با تمدن پنج هزار ساله توصیف کرد و یادآور شد: البته ایران در سال‌های اخیر افت بسیاری کرده که علت اصلی آن غفلت از نیروی انسانی بوده است و ما تاکید داریم که با تکیه بر روی نیروی انسانی بتوانیم قله‌های موفقیت را طی کنیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور از ایجاد مرکز تحقیقات مغز و اعصاب در دانشگاه تهران خبر داد و گفت: توجه به حوزه مغز و اعصاب در دستور کار دولت قرار دارد؛ از این رو تا دو ماه آینده مرکز تحقیقات مغز و اعصاب در دانشگاه تهران راه‌اندازی می‌شود.

وی همچنین از راه‌اندازی مرکز تحقیقات علوم شناختی در تهران خبر داد و یادآور شد: پروژه‌هایی که در مرکز تحقیقات مغز و اعصاب تهران اجرایی می‌شود؛ در آینده پایه‌های اصلی تحقیقات کشور در این حوزه را شکل خواهد داد.

ستاری با اشاره به ایجاد بیش از دو هزار و هشتصد دانشگاه و مرکز تحقیقات در کشور ابراز امیدواری کرد که این مراکز بتوانند در آینده قابلیت عرضه محصولات خود به بازار را پیدا کنند.

وی با اشاره به تحریم‌های 40 ساله علیه کشور خاطرنشان کرد: ما در این مدت یاد گرفتیم که چگونه بر نیروی انسانی خود تکیه کنیم و امروز خوشحالم که اعلام کنم تنها 20 درصد از بودجه‌های دولت متکی بر درآمد نفت است؛ این در حالی است که در گذشته 80 درصد از اعتبارات دولت متکی بر درآمدهای نفت بوده است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور آمادگی این معاونت را برای حمایت از پروژه‌های حوزه مغز و اعصاب اعلام کرد.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاری ايسنا، تاریخ انتشار: 29 فروردین 1395، کد مطلب: 95012913381:www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین