پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۶۱۹۲
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
همانقدر که سید تقی کبیری نماینده خوی از سرقت منزلش بهت زده است، مردم حوزه انتخابیه خوی هم بهت زده هستند. آن‌ها باور نمی‌کردند میزان ثروت نماینده خوی به قدری زیاد باشد که بیش از ۴ میلیارد تومان به صورت اسکناس آن را به سرقت ببرند!

شعارسال: چند روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه یک دزد از منزل سید تقی کبیری نماینده مجلس ۲۵۰ هزار یورو و مقدار زیادی طلا سرقت کرده است. مردم عادی به جای خود، شاید هنوز برخی از نمایندگان مجلس هم ندانند همکاری به نام تقی کبیری دارند؛ نماینده اصولگرا و بی سر و صدای شهر خوی که در این چهار سال، زیاد اهل نطق و پیگیری نبوده است.

کبیری با اینکه علوم اسلامی و قرآن و حدیث خوانده، اما به مباحث اقتصادی علاقه خاصی دارد. به همین جهت هم عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شد. البته شاید این دزد به خیال عضویت تقی کبیری نماینده خوی در کمیسیون اقتصادی، برای سرقت منزل او را انتخاب کرده است؛ البته دزد خیلی هم بدشانس نبوده و توانسته ۲۵۰ هزار یورو و مقداری طلا، سرقت کند. حالا هم احتمالا نیرو‌های امنیتی با تمام توان به دنبال شکار دزد هستند.

حالا همانقدر که کبیری از سرقت صورت گرفته بهت زده است، مردم حوزه انتخابیه خوی هم بهت زده هستند. آن‌ها باور نمی‌کردند میزان ثروت نماینده خوی به قدری زیاد باشد که بیش از ۴ میلیارد تومان به صورت اسکناس آن را به سرقت ببرند!

علی لاریجانی رییس مجلس نیز برای پیگیری ماجرا دستور رسیدگی داد. اسدالله عباسی سخنگوی هیات رییسه در مجلس گفته رئیس مجلس دستور بررسی این موضوع را داده و خواسته که استعلام از دستگاه‌های نظارتی، آگاهی و امنیتی صورت گیرد.

کبیری در زمان اعتراضات دی ماه ۹۶ به رسانه‌ها گفته بود عواقب فتنه سال ۸۸ هنوز ادامه دارد و مسائل و مشکلات امروز کشور، از نتایج همان فتنه است که دشمنان را علیه جمهوری اسلامی جری‌تر کرد. بسیاری از فعالان فضای مجازی، به سابقه کبیری و اظهار نظرهایی از این دست اشاره کرده‌اند و گفته‌اند چرا سخن و عمل یک نماینده مجلس تا این حد با یکدیگر فاصله دارد.

او مدتی پیش در مطلبی انتقادی گفته بود «در حال حاضر شاهد آن هستیم که بیخ گوش بانک مرکزی و صرافی‌ها، دلار در قالب پیک موتوری در اختیار افراد قرار می‌گیرد

کبیری همچنین با پیش بینی سقوط قیمت ارز، به مردم پیشنهاد کرده بود از نگهداری ارز در خانه خود داری کنند. عجیب اینکه او در مصاحبه‌های متعدد نگهداری دلار در خانه‌ها را عامل روانی افزایش ارز اعلام کرده است. او یکی از نمایندگانی بود که در واکنش به همین اقدامات روانی، پرچم آمریکا را در مجلس آتش زدند. شاید به همین دلیل بود که کبیری به جای نگهداری دلار، ترجیح داد یورو و طلا در خانه‌اش مخفی کند تا از این طریق نیز به آمریکا ضربه زده باشد!

فیلم‌ها و تصاویری از تقی کبیری منتشر شد که در هر کدام از آنها از خوی اشرافی گری و ثروت اندوزی انتقاد کرده بود و از دولت خواسته بود جلوی ریخت و پاش‌ها را بگیرد. کبیری در یکی از نطق‌هایش از رنج‌هایی که مردم می‌کشند، صحبت کرده و گفته «مردم از تبعیض‌ها در رنج هستند لذا مسئولان باید در تراز مردم زندگی کنند.» آنچه مشخص است داشتن چندین میلیارد پول نقد در منزل، آنچنان با زندگی مردم معمولی هم‌تراز نیست.

فیلم تقی کبیری نماینده خوی که درخواست کرده مسئولان در تراز مردم زندگی کنند!

تعداد بازدید : 8

مشخص نیست دزد کیست و چه کسی یورو و طلاها را از خانه نماینده مجلس بیرون برده است؛ اما آنچه مهمتر است اینکه چرا باید اینهمه پول در خانه یک نماینده باشد؟ آنهم هنگامی که بر اساس قانون این اقدام جرم محسوب می‌شده است.

واکنش‌های فعالان فضای مجازی و مردم نسبت به این اتفاق بسیار زیاد بود. عمده سوال‌ها این بود که یک نماینده مجلس که تا پیش از این معارف تدریس می‌کرده، چندین میلیارد تومان پول که ده‌ها برابر بیشتر از حقوق نمایندگی مجلس از کجا آورده است. صدا و سیما نیز در یکی از برنامه‌هایش طعنه‌ای به ماجرای کبیری زد:

تعداد بازدید : 8

سید تقی کبیری کیست؟

سید تقی کبیری سال ۱۳۴۴ در خوی به دنیا آمده است. او فارغ التحصیل کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث از دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی در سال ۱۳۷۲ و دوره دکتری علوم قرآن و حدیث از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران است.

کبیری در سال‌های ۷۶ تا ۷۹ معاون پژوهشی دانشگاه آزاد خوی بوده و مدیریت گروه معارف اسلامی و علوم قرآن و حدیث را در این دانشگاه بر عهده داشته است. کبیری همچنین تالیف و انتشار چند مقاله علمی و فرهنگی در مجلات دانشگاهی در سابقه علمی خود داراست. او مسئول بسیج اساتید واحد خوی و دروه‌ای نیز مسئول مهد قرآن شهرستان خوی نیز بوده است.

کبیری از اصولگرایان با شناسنامه و همچنین از حامیان جدی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ بود. او در این سال‌ها ارتباط زیادی با فعالان اقتصادی منطقه آزاد خوی برگزار کرده بود. تنها پروژه مهمی که نام او را بر سر زبان‌ها انداخت، پروژه تاسیس استان آذربایجان مرزی به مرکزیت شهر خوی بود. این پروژه البته به تصویب نرسید و باعث شد کبیری از ریاست فراکسیون نمایندگان استان برکنار شود.


بیانیه دفتر نماینده خوی:

سرقت مبلغ قابل توجه ارز از منزلم کذب است

صرفا تعدادی اسناد به همراه طلاجات و اندکی وجه نقد سرقت شده است.

پرونده توسط پلیس آگاهی تهران تحت پیگرد است.

نماینده مال‌باخته از پاسخ به سوال خبرنگاران امتناع کرد

محمدتقی کبیری نماینده مردم خوی در مجلس در حاشیه نشست علنی امروز برای دقایقی در جایگاه خبرنگاران حاضر شد.

جمعی از خبرنگاران رسانه‌ها با حضور نزد او خواستار توضیحاتی درباره حواشی منتشر شده روزهای اخیر درباره این نماینده مجلس شدند.

کبیری درباره سرقت 400 میلیون تومان وجه نقد و 250 هزار یورو از منزلش از پاسخ به سوال خبرنگاران امتناع و صرفا شبکه خبر سیما را برای مصاحبه به صورت گزینشی انتخاب کرد.

خبرنگاران رسانه‌های مکتوب از او درباره منشا این پول سوال کردند و خواستار شفاف‌سازی شدند ولی کبیری از پاسخ به این سوالات امتناع کرد.

پس از پرسش مکرر خبرنگاران، کبیری گفت: «در این باره بیانیه‌ای صادر کرده‌ام و رسانه‌ها می‌توانند به آن رجوع کنند. در خصوص سوال شما توضیح بیشتری ندارم.» که این پاسخ با واکنش و اعتراض خبرنگاران روبرو شد.


سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت رویداد 24، تاریخ انتشار: 8مهر1398 ، کدخبر: 189816: www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین