پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۷۴۰۷
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۸
تندیس برنزی "سلمان فارسی"، ساخته شده از سوی سازمان زیباسازی شهر اصفهان، عصر شنبه در این شهر رونمایی شد.

شعارسال: مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر اصفهان گفت: تندیس سلمان فارسی از جنس برنز، با استحکام و پایداری مناسب به‌دست استاد مرتضی نعمت‌اللهی ساخته شده است.

حسن موذنی افزود: ارتفاع این تندیس ۳.۵ متر و ارتفاع آن همراه با پایه حدود هفت متر است.

وی افزود: به‌دلیل اینکه زادگاه سلمان فارسی در منطقه خوراسگان و جی بوده، این تندیس در میدان امام خمینی که از میدان‌های اصلی خوراسگان واقع در منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان است، نصب شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان تصریح کرد: ساخت و نصب تندیس‌ها و سردیس‌های مشاهیر تاریخی، فرهنگی و اسطوره‌های ملی این شهر در دستور کار سازمان زیباسازی شهر اصفهان قرار دارد.

وی بااشاره به اجرای طرح‌های تندیس، نماد و هنر شهری در سال گذشته گفت: مرمت و نصب نماد کاوه آهنگر، طراحی، ساخت و نصب سردیس زاون قوکاسیان، طراحی، ساخت و نصب سردیس شهید مدرس، طراحی و ساخت سردیس‌های شهیدان خرازی و غازی و طراحی و اجرای نماد قاصدک از جمله این اقدامات بوده است.

تندیس سلمان فارسی با حضور شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران و مسوولان شهرداری و سازمان زیباسازی شهر اصفهان رونمایی شد.

سلمان فارسی که پیش از مسلمان شدنش "روزبه" نام داشت، صحابی ایرانی بود که پیامبر اسلام، او را از خود و اهل بیت خود خواند و به سلمان محمدی شهرت یافت.

سلمان فارسی، اهل منطقه "جی" اصفهان بوده است.

گفته می‌شود سلمان، باور مانوی را بر زرتشتی ترجیح داده بود و به همین دلیل مجبور به فرار از ایران شد و سپس در سنین جوانی به مسیحیت روی آورد.

وی در راه عزیمت به عربستان به اسارت درآمد و به عنوان برده توسط یک یهودی خریداری شد.

در سفینة‌البحار آمده‌ است: هنگامی که محمد(ص) به مدینه هجرت کرد، با دعوت محمد با دین اسلام آشنا، مسلمان و از صحابه پیامبر اسلام شد.

او در سال‌های پایانی زندگی خود، استاندار مدائن شد.

در قرن سوم، گردآورندگان احادیث اهل سنت، تاریخ فوت سلمان فارسی را سال ۳۸ هجری اعلام کرده‌اند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 13مهر1398 ، کدخبر: 83504532: www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین