پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۸۴۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۱
ثبت میدان امام اصفهان به‌عنوان ثروت میراث فرهنگی در دنیامیدان امام اصفهان در قالب یک طرح تحقیقاتی به عنوان ثروت میراث فرهنگی در دنیا ثبت و معرفی شد تا زمینه جذب سرمایه‌گذاری بیشتر برای استفاده بهینه از آن فراهم شود.

شعار سال: مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه اصفهان با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد در طراحی و معماری میدان امام اصفهان گفت: با مشارکت دانشگاه اصفهان در طرح تحقیقاتی اتحادیه اروپا، این میدان به‌عنوان ثروت میراث فرهنگی برای معرفی به سازمان‌های بین‌المللی انتخاب و ثبت شد.

سید کمیل طیبی با بیان اینکه این طرح تحقیقاتی با عنوان "زنجیره جذب سرمایه‌گذاری برای تعریف کاربری‌های جدید از میراث فرهنگی شهر‌های مهم دنیا" در قالب اَبَر پروژه " افق ۲۰۲۰ " اتحادیه اروپا اجرا شد، افزود: دانشگاه اصفهان به عنوان تنها دانشگاه همکار از ایران در این طرح تحقیقاتی از ۲ سال قبل مشارکت داشته است.

وی گفت: هدف نهایی طرح مذکور این است که بتوان با معرفی ثروت‌های میراث فرهنگی به دنیا از طریق همایش‌ها و محافل هنری، فرهنگی و اقتصادی و در چارچوب سازمان‌هایی همچون اتحادیه اروپا، سازمان ملل متحد و بانک جهانی برای سرمایه‌گذاری و استفاده بهینه از این دارایی‌ها، تصمیم‌های مناسبی اتخاذ شود؛ ضمنا، اهمیت موضوع از این به بعد، معرفی میراث فرهنگی اصفهان از جمله میدان امام در سمینار‌ها و کنفرانس‌های بین المللی برای شناسایی ابعاد مختلف فرهنگی، هنری و اقتصادی است.

طیبی افزود: در این طرح، اصفهان به عنوان یکی از ۶ شهر دارای الگوی بین‌المللی میراث فرهنگی در کنار شهر‌هایی مانند مونترال، عَمان، سن خوزه و تیرانا معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه این اثر تاریخی دارای امکانات و کاربری‌های مختلفی همچون کسب و کار، مذهبی، هنری، فرهنگی، صنایع دستی و ورزشی است، گفت: میدان امام اصفهان، میزبان حدود ۹ هزار نوع فعالیت هنری و صنایع دستی و کسب و کار است و این موضوع در معرفی جاذبه‌های میراثی و گردشگری کشورمان الگویی برای حفظ میراث فرهنگی و بازنگری در کاربری‌های جدید برای سایر شهر‌های مهم و تاریخی دنیا خواهد بود.

میدان امام در زمان صفویه بنا شده که معماری و مهندسی این مجموعه تاریخی، زنجیره‌ای از نیاز‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شامل بازار، مسجد، مدرسه، امکانات تفریحی و ورزشی را در خود جای داده است.

عمارت عالی قاپو، مساجد امام و شیخ لطف الله و سر در بازار قیصریه از بنا‌های چهار طرف این مجموعه تاریخی است.

میدان امام اصفهان بهمن ۱۳۱۳ به شماره ۱۰۲ در فهرست آثار ملی ثبت شد و در اردیبهشت ۱۳۵۸ نیز به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت جهانی رسید.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری عصر ایران ، تاریخ انتشار 9 خرداد    99، کد خبر:    730801، www.asriran.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
0
0
این میدان واقعا بی نظیره و بسیار جای افتخار برای ایرانیان داره.اما مسئولین محترم بدانند که فقط ثبت آثار مهم نیست باید اصالت و کیفیت این آثار هم حفظ بشه و از تخریب و آسیب محفوظ بشن.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین