پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۳۷۶۲۱
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۳
صنعت طلا و جواهر سازی از جمله صنایع مورد توجه و پر سود است و خلاقیت و نوآوری ضرورتی اجتناب ناپذیر برای ثبات و بقایای این صنعت و طراحی عنصری برای تحرک و پویایی این هنر صنعت محسوب می شود.

شعارسال: در این صنعت هنر، ایده و نوآوری حرف اول را می زند و این نوآوری باعث افزایش در آمد شده و می توان این صنعت را جزء صنایع اشتغال زا در نظر گرفت، صنعت طلا جزو اولویت های اقتصادی استان است که باید برای رفع و رجوع مشکلاتش تلاش شود تا چرخه صادرات صنعت غیر نفتی در ایران افزایش پیدا کند.

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی فلزات گرانبها، طلا، ساعت و سنگ های قیمتی در شرایطی برگزار شد که صنعتگران طلا در کشورهای ایتالیا و ترکیه با حضور خود در این نمایشگاه از این صنعت حمایت کرده و نشان دادند علاقمند به گسترش همکاری با ایران در زمینه طلا و جواهر هستند.

تاثیر منفی تحریم ها بر روابط ایران و ایتالیا

جوزه په پرونه سفیر ایتالیا در ایران با بیان اینکه کشور ایتالیا علاقه‌مند به همکاری با شرکت های ایرانی در زمینه طلا و جواهرات است، اظهار کرد: نمایشگاه طلا و جواهرات استان اصفهان یکی از مهمترین نمایشگاه‌ها با مضمون طلا و جواهرات است‌ و تنها پاویون خارجی حاضر در این نمایشگاه به کشور ایتالیا اختصاص دارد.

وی ادامه داد: ایتالیا و ایران مکمل یکدیگر بوده و از سالهای گذشته در زمینه طلا و جواهرات همکاری داشته‌اند و با تداوم این همکاری ها ایران می‌تواند تکنولوژی های لازم خود را از شرکت های خصوصی ایتالیایی دریافت نمایند.

سفیر ایتالیا در ایران با اشاره به اینکه تعامل ایران و ایتالیا دو جانبه خواهد بود، تصریح کرد: همکاری کشور ایتالیا با ایران را نباید منحصر به فروش دستگاه کرد و در بحث‌های سرمایه گذاری همکاری های لازم بین دو کشور انجام خواهد شد.

پرونه تاثیر تحریم ها بر روابط ایران و ایتالیا را منفی دانست و تصریح کرد: شرکت های ایتالیایی علاقه‌مند به همکاری با شرکت های ایرانی هستند اما فشارهای ناشی از تحریم‌ها بر روی ایران باعث شده است که شرکت های خصوصی ایتالیایی قادر به همکاری با شرکتهای ایرانی نباشند.

سفیر ایتالیا در ایران با ابراز امیدواری از حذف تحریم‌ها در آینده گفت: وجود تحریم ها باعث کاهش مبادلات اقتصادی شده است که امیدواریم با حذف تحریم ها در آینده همکاری ایران و ایتالیا همچون گذشته شکل گرفته و صلح در جهان برقرار شود.

مشکلات زیست محیطی صنعت طلا رفع شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان در ارتباط با اهمیت برگزاری نمایشگاه ها بر صنعت طلا گفت: در دنیای امروز با توجه به ایجاد فضای مجازی، نمایشگاه ها و فروشگاه های مجازی، نمایشگاه های فیزیکی جایگاه خود را واگذار کرده اند، اما خوشبختانه در استان اصفهان برگزاری نمایشگاه طلا با استقبال خوبی رو به رو شده است و صنعتگران توانسته اند هنر خود را به نمایش بگذارند.

مسعود گلشیرازی ادامه داد: در بازدید از این نمایشگاه شاهد بودیم که نگارگران اصفهانی قلم و هنر دیرینه ی خود را با صنعت طلا و جواهر تلفیق کرده و محصولاتی بدیعی را تولید کرده اند که قطعا به اشتغال های خانگی کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اشتغال های خانگی به هیچ سرمایه اولیه نیاز ندارد اما باعث تولید سرمایه می‌شود، افزود: اتاق بازرگانی استان اصفهان آمادگی دارد در نمایشگاه های کشور های مقصد و پذیرای گردشگر به گونه ای عمل کند که این چرخه گسترش پیدا کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان با اشاره به مشکلات زیست محیطی صنعت طلا گفت: اصفهان در صنعت طلا و جواهر به جهت کارگاه های متفاوتی که دارد دارای پتانسیل های خوبی است و اگر مشکلات زیست محیطی کارگاه های دستی طلا ساز را رفع کنیم صنعت طلا جز صنایعی است که می‌تواند اقتصاد ملی و استانی را تقویت کند.

گلشیرازی با اشاره به چالش های صادرات طلا، تصریح کرد: مهمترین چالش صادرات طلا ورود تکنولوژی های روز در این صنعت وعدم توجه به طراحی متناسب با خواست مشتریان است که اگر صنعت طلا با آمیخته های هنر ایرانی تلفیق شود، کاستی های این صنعت کاهش خواهد یافت.

برگزاری نمایشگاه بین المللی فلزات گرانبها، طلا، ساعت و سنگ های قیمتی تنها یک رویداد تجاری نیست در غرفه به غرفه این نمایشگاه بوی دغدغه و تعهد می آید، در میزهای تعامل و گفتگوی این نمایشگاه ، اقتصاد مقاومتی و تکیه بر دانش ایرانی با بهره از دانش جهانی هویداست و در لایه لایه تفکر شرکت کنندگانش فکر دانش محور و دانش تعهد گرا به سمت اهداف متعالی جاری است.

تحریم های موجود بازار طلا را با چالش رو به رو کرد

هوشنگ شیشه بران رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان  با اشاره به چالش های صنف طلا فروشان، اظهار کرد: از جمله چالش هایی که برای صنف طلافروشان پیش آمد تلورانسی بود که انس جهانی زد و نوساناتی که در ارز ایران پیش آمد و این نوسانات ارزی زاده تحریم هایی بود که برای ایران پیش آمد.

وی ادامه داد: به دلیل فشار تحریم ها و نوسانات ارزی، بسیاری از کارگاه های تولیدی قادر به صاردات تولیدات خود به کشورهای حاشیه خلیج فارس نبوده و تعطیل شدند، اما اجازه ندادیم صنف طلافروشان از کار بیوفتد و دیگر کارگاه ها اگرچه با تعداد نیروی کم انسانی اما به فعالیت خود ادامه دادند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با اشاره به برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی فلزات گرانبها، طلا، ساعت و سنگ های قیمتی گفت: تعاملی با کشور های ایتالیا و ترکیه داشتیم که در این نمایشگاه نمایندگانی از ترکیه و ایتالیا با هفت غرفه حضور داشته اند.

شیشه بران با اشاره به هدف از برگزاری این نمایشگاه گفت: بازارهدف ما صادرات است، دراستفاده بازار داخلی، به حد کامل نیازهای کشور را برطرف کرده و با کالای قاچاق به گونه ای مبارزه کرده ایم که تا 90درصد کالای ایرانی دارای کد در ویترین مغازه ها وجود دارد.

وی ایران را جز هفت کشور مهم منطقه در استفاده و ساخت طلا دانست و اظهار کرد: ویترین های نمایشی درنمایشگاه طلا بسیار دیده شد که نشان دهنده پیشرفت نمایشگاه نسبت به سالهای گذشته است وامیدوارم با مدیریت صحیح شاهد پیشرفت در صنعت طلای ایران باشیم.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر حضور افراد تحصیل کرده در صنعت طلا، اذعان داشت: تعاملی با دانشگاه ها و آموزشگاه های تحت پوشش فنی حرفه برقرار کرده ایم و اعتقاد ما بر این است که صنعت طلا از زمینه طراحی تا پایان کار در رشته دانشگاهی سهم داشته باشد و اگر این اتفاق رخ دهد جایگاهی را پیدا خواهیم کرد که کشور های پیشرفته با همین سیستم پیدا کرده اند.

شیشه بران افزود: دانشگاه های علمی کاربردی و دانش پژوهان در رشته های مختلف صنعت طلا فعالیت دارند و موسسه بین المللی در استان بر مبحث آنالیز سنگ فعالیت دارد و امیدوارم در آینده عضو پذیری بیشتری داشته باشیم و در زمینه سنگ تراشی نیز پیشرفت کنیم.

رشد60درصدی تعداد مشارکت کنندگان در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی طلا

به گفته مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان سیزدهمین نمایشگاه بین المللی فلزات گرانبها، طلا، ساعت و سنگ های قیمتی در هشت هزار مترمربع مساحت و با حضور 114 شرکت داخلی از اصفهان، تهران، فارس، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، اردبیل، قم، اهواز و یزد و هفت شرکت بین المللی از کشور های ایتالیا و ترکیه برگزار شد که این شرکت ها به مدت هفت روز آخرین دستاوردهای خود در حوزه طلا، فلزات گرانبها و سنگ‌های قیمتی را به نمایش گذاشتند.

علی یارمحمدیان انسجام سیزدهمین نمایشگاه بین المللی فلزات گرانبها، طلا، ساعت و سنگ های قیمتی را بیشتر از سالهای گذشته دانست و گفت: تولیدکنندگان و وارد‌کنندگان ماشین‌آلات، تجهیزات و ابزار طلا، جواهر و سنگ‌های قیمتی و انجمن‌ها و تشکل‌های مرتبط با موضوع نمایشگاه در این رویداد نمایشگاهی حضور داشتند که باعث برگزاری هرچه قوی تر نمایشگاه شده بود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با اشاره به ویژگی‌های نمایشگاه امسال نسبت به دوره‌های گذشته، گفت: رشد 60 درصدی از نظر تعداد مشارکت‌کنندگان، توزیع متوازن جغرافیایی مشارکت‌کنندگان از سراسر کشور و پوشش گروه‌های کالایی تعیین شده برای نمایشگاه به ویژه از نظر گالری‌دارها و سازندگان مصنوعات طلا و جواهر از جمله ویژگی‌های شاخص سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت فلزات گرانبها، طلا، سنگ‌های قیمتی، ساعت و ماشین‌آلات وابسته اصفهان به شمار می‌رود.

سهم 10میلیون دلاری صادرات ایران

عضو هیئت رئیسه انجمن طلا و جواهر استان اصفهان با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه فلزات گرانبها، طلا، ساعت و سنگ های قیمتی، اظهار کرد: صنعت طلا جز سه صنعت برتر دنیا محسوب می شود و در ایران چهل سال بعد از انقلاب تلاش کرده ایم در این صنعت پررنگ تر عمل کنیم.

ابراهیم حبیب اللهی ادامه داد: سهم صادرات ایران در سال 91 به 700میلیون دلار رسید که پیشرفت چشمگیری داشت اما در بازه زمانی کوتاهی سهم صادرات به دلیل موانع موجود به صفر و هم اکنون سهم صادرات ایران در چند سال اخیر به 10میلیون دلار رسیده است.

وی توسعه همکاری با کشورهای پیشرفته را مهم دانست و تصریح کرد: کشورهای ایتالیا، سوئیس، تایلند، هند و ترکیه توانسته اند از برگزاری نمایشگاه های صنعت طلا درآمد صادرات کشور خود را بالا ببرند؛ ایران در تولیدات طلا بین سه کشور اول در آسیا بوده است که در گذشته تنها در تولید النگو فعالیت داشته اما اکنون در تمام زمینه ها فعال هستیم.

عضو هیئت رئیسه انجمن طلا و جواهر استان اصفهان ادامه داد: تولیدکنندگان و صادر کنندگان طلا با حضور در چنین نمایشگاه هایی توانسته اند محصولات خود را از لحاظ کیفی و کمی ارتقا دهند.

حبیب اللهی تحریم های موجود را یکی از موانع صادرات صنعت طلا دانست و تصریح کرد: مشکلاتی در صادرات طلا وجود دارد که این مشکلات به حداقل رسیده است اما در وضعیت کنونی، تحریم ها مانع صادرات طلا شده است، اگر طلا از لیست تحریم ها خراج شود و بر مشکلات گمرک، مالیات بر ارزش افزوه، بیمه و... غلبه کنیم نقش صادرات ایران پررنگ خواهد شد.

وی با اشاره به تعامل با کشورهای پیشرفته گفت: کشور های همسایه از لحاظ ماشینی به ایران نیاز دارند و با گسترش حضور کشورهای بین الملل در نمایشگاه میتوان روابط در زمینه های علمی ومادی را توسعه داد و خلاقیت و اطلاعات این صنعت را به روز کرد.

عضو هیئت رئیسه انجمن طلا و جواهر استان اصفهان با بیان اینکه صنعت طلا سهم مهمی در اشتغال زایی داشته است، اظهار کرد: 5هزار واحد صنفی در کشور وجود دارد که از این تعداد هزار و800 کد تولیدی در استان اصفهان به ثبت رسیده است.

حبیب اللهی افزود: با توجه به رکودی که در کشور حاکم شده مردم ازخرید مصنوعات طلا جا مانده و رو به خرید فروش سکه آورده اند و نقش مردم باعث شده هم اکنون 100 واحد با 15 درصد ظرفیت تولیدی در استان فعال باشند.

وی با اشاره به برنامه ریزی انجمن طلا و جواهرات برای صنعت طلا اظهار کرد: در جلساتی که انجمن تولید کنندگان و صادر کنندگان طلا با مسئولین میز کشوری طلا برگزار کردند مقرر شد بانک طلا و کارخانه پالایش طلا تاسیس وتسهیلات کم بهره برای تولید کنندگان وصادر کنندگان طلا صورت بگیرد.

طلا این فلز گرانبها که توسعه صادرات غیر نفتی را به دوش می‌کشد اگرچه با برگزاری نمایشگاه هایی از قبیل نمایشگاه بین المللی فلزات گرانبها، طلا، ساعت و سنگ های قیمتی، ارزش و هنر خود را به نمایش می‌گذارد اما سایه تحریم و گاه بی توجهی مسئولین به این صنعت بر درخشش طلایی اش سنگینی می‌کند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 14مهر1398 ، کدخبر: 907727: www.borna.news


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین