شعارسال: احسان نراقی به شرح این موضوع پرداخت و گفت: «ماشینی از ایران خودرو گرفتیم که تاریخ تحویل آن تیر ۹۷ بوده است، تیر پارسال، ایران خودرو ماشین ما را نداد و دیگر هیچ خبری نشد، آخر مهر ماه پارسال مجبور شدم به سازمان صنعت و معدن و تجارت بروم و شکایتنامهای بابت تاخیر ایران خودرو به آنها بدهم، سازمان صمت هم ایران خودرو را بابت توضیح این موضوع خواسته بود ولی ایران خودرو جوابی قانع کنندهای نداده بود، در نتیجه سازمان صمت هم پرونده را در ۲۰/۸/۹۷ به دادگاه ارجاع داد.
از طرف دادگاه به من ابلاغ شد که برای رسیدگی بروم و آنجا ادلهام را عنوان کنم، البته این پرونده ۱۴ شاکی دارد که پول دادند ولی نه ماشینی دریافت کردند و نه کسی جوابگو است. دادگاه بدوی، شش ماه پیش شعبهی ۴۳ رایای مبنی بر الزام تحویل خودرو پرداخت خسارت به نفع شاکی داده است و در دادگاه تجدید نظر هم عینا تایید شد و حتی دادگاه گفته ایران خودرو دلیل موجهای برای تحویل ندادن خودرو بیان نکرده است.»
رزاقی در پایان گفت: «ایران خودرو به جای آنکه به این حکم تمکین کند، با کارشناس دایرهی احکام وارد مذاکره شده و گفته ما نمیتوانیم خودرو را تحویل دهیم، این کارشناس هم میگوید اینها توان تحویل ندارند و باید یک ماشین جایگزین بگیرید ولی اگر دلیلی منطقی مبنی بر عدم تحویل خودرو وجود دارد، جای بیان آن در دادگاه بود، نه آنکه رای تایید شود و به جای اجرای حکم با کارشناس مذاکره شود.
کار دیگر آنها این بود که به قاضی گفتند توان تحویل خودرو را به این افراد نداریم و از قاضی خواستند برای تعیین قیمت کارشناسی شود، به نظرم یکی از اهدافشان این است که شاکی را در این آمد و رفتها فرسوده کنند.
موضوع مهم دیگر تحریمهای وارد شده بر خودروسازی است که بر این صنعت اعمال شده در ۱۴/۵/۹۷ این تحریم شروع شده، اما حداقل زمان تحویل خودروهای ما ۳۱/۴ است و بنابراین مشمول این تحریم نمیشود و اگر قصوری شده هزینهی آن را من نباید بدهم.
از طرف دیگر اگر به سایتهای شیپور و دیوار بروید، خودروی تندر پلاس نقره تولید سال ۹۸ برای فروش را یافت میکنید در صورتی که به ما میگوید به دلیل تحریم خودرویی ندارند. نمیدانم ایران خودرو چرا با مشتریان خود به این شکل رفتار میکند؟.»
سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت انصاف نیوز، تاریخ انتشار: 15مهر1398 ، کدخبر: 194186: www.ensafnews.com