پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۹۶۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۲
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: منطبق نبودن طرح‌های توسعه با نیازها و تقاضاهای مردم و چشم‌پوشی برخی دستگاه‌ها از تخلفات، مهم‌ترین عامل ساخت‌ و سازهای غیرمجاز بویژه در حاشیه شهرهاست.

شعارسال: جواد رحمتی روز چهارشنبه در دومین جلسه کارگروه ویژه مقابله با ساخت‌ و سازهای غیرمجاز استان، اظهار داشت: حاشیه‌نشینی و ساخت‌وساز غیرمجاز در حاشیه شهرها ناشی از عدم پاسخگویی به پدیده‌های طبیعی مانند مهاجرت است که در نهایت منجر به برخوردهای سلبی و اجباری و طرح‌هایی مثل بازآفرینی شهری می‌شود که تبعات خاص خود را دارد.

وی با بیان اینکه بخش عمده ساخت‌وسازهای غیرمجاز، نتیجه برخورد غیرمنطقی با پدیده‌هایی مانند مهاجرت و توسعه مناطق است، گفت: مدیران دستگاه‌های مسئول باید متناسب با افزایش جمعیت، برای توسعه مناطق در حوزه مسئولیت خود برنامه‌ریزی کنند.

رحمتی اضافه کرد: متأسفانه بیشترین مواجهه با مسائل اجتماعی، پاک کردن صورت مسأله بوده است، در حالیکه اگر در زمان مناسب به نیازهای مردم پاسخ داده شود و راهکار قانونی پیش روی مردم قرار داده شود، از بسیاری از تخلفات نیز پیشگیری می‌شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در عین حال بر مشارکت و عزم جدی همه دستگاه‌های مسئول برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز تأکید کرد و گفت: برای دست‌یابی به نتایج مورد انتظار، باید تمامی نهادها و دستگاه‌های دخیل در این حوزه مشارکت جدی داشته باشند و پیشگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز را در حوزه مسئولیت خود جدی بگیرند.

رحمتی همچنین بر هماهنگی کامل دستگاه‌های مسئول با مراجع قضایی، پیگیری جدی احکام تخریب و برچیدن خدمات زیربنایی در ساخت‌وسازهای غیرمجاز، نصب تجهیزات برای رصد در نقاط حساس و مستعد ساخت‌وساز، تشکیل به موقع پرونده‌های ماده ۹۹ و ۱۰۰ به محض مشاهده تخلفات ساختمانی، گزارش تخلفات ساخت‌وساز در محدوده روستاها توسط بخشداران به کمیسیون ماده ۹۹ و ضابطه‌مند کردن حمل نخاله‌های ساختمانی تأکید کرد.

بابک محبوب علیلو، دادستان تبریز هم در این جلسه اهتمام جدی شهرداری تبریز در برخورد با ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در محدوده و حریم این شهر را خواستار شد و گفت: با توجه به حجم ساخت‌ و سازهای غیرمجاز، باید اقدامات عملی بیشتری در این خصوص انجام شود.

رضا طوسی، مدیرکل دفتر فنی استانداری آذربایجان شرقی نیز علمی کردن فرایند بررسی پرونده‌های تخلفات ساختمانی را ضروری دانست و گفت: عدم برخورد علمی و نداشتن وحدت رویه در مواجهه با این پدیده موجب بروز تبعات اجتماعی و مشکلات بعدی می‌شود.

در این جلسه اقدامات شهرداری تبریز برای جلوگیری و برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در داخل حریم و محدوده شهر بررسی شد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 24مهر1398 ، کدخبر: 83520496: www.irna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
0
0
برای دست‌یابی به نتایج مورد انتظار، باید تمامی نهادها و دستگاه‌های دخیل در این حوزه مشارکت جدی داشته باشند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین