پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۴۰۲۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
وزیر علوم در واکنش به انتشار خبرهایی درباره صندلی فروشی در رشته های پزشکی، تصریح کرد: حتی یک مورد صندلی فروشی هم در دانشگاه‌های دولتی زیر نظر وزارت علوم رخ نداده است.
شعار سال: وزیر علوم  در واکنش به انتشار خبرهایی درباره صندلی فروشی در رشته های پزشکی، تصریح کرد: حتی یک مورد صندلی فروشی هم در دانشگاه‌های دولتی زیر نظر وزارت علوم رخ نداده است.

گزارش خراسان حاکی است، پیش از این، محمود صادقی از نمایندگان مجلس مدعی شده بود: «باندهای فروش صندلی با صدا و سیما و مؤسسات آموزش کنکور سر و سری دارند.   ظاهراً جریان فسادی وجود دارد که صندلی‌های رشته‌های پزشکی را به فروش می‌رسانند و ما گزارش‌های ابتدایی در این باره داریم و می‌خواهیم وزارت بهداشت را نیز درگیر موضوع کنیم تا بتوانیم مشکل را برطرف کنیم.»همچنین عضو هیئت رئیسه مجلس در واکنش به ماجرای صندلی فروشی در دانشگاه‌ها به صراحت اعلام کرد: «اگر ملاک ورود به دانشگاه پول است، کنکور را جمع کنند و صندلی‌های دانشگاه را به مزایده بگذارند و چوب حراج بزنند تا هر کس پول بیشتری دارد، رشته مطلوب تری انتخاب کند. »

وزیرعلوم: وزارت بهداشت پاسخ دهد

با این حال وزیر علوم تاکید کرد: حتی یک مورد هم صندلی فروشی نداشته ایم. منصور غلامی درعین حال گفت:   به این دلیل که موضوع صندلی فروشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی بوده، بهتر است  مسئولان وزارت بهداشت در این باره پاسخ گو باشند.وی با استناد به اظهارات مسئول روابط عمومی وزارت بهداشت، ادامه داد: بر اساس اظهارات این مقام مسئول، آن چه رخ داده به این دلیل بوده که در مسیر انتقال دانشجویان از خارج به داخل، آیین نامه مربوط برای تعدادی از افراد به درستی رعایت نشده است که اگر در این باره از وزارت بهداشت سوال شود، پاسخ دقیق تری خواهند داد. غلامی در پاسخ به این سوال که حتی یک مورد هم، از پدیده صندلی فروشی در دانشگاه‌های تحت نظر وزارت علوم نبوده است، تأکید کرد: قطعا حتی یک مورد هم در دانشگاه‌های دولتی رخ نداده است چراکه ظرفیت‌ها بسیار بیشتر از داوطلبان است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: به این ترتیب اکثر دانشجویان در رشته‌هایی که علاقه مند هستند، تحصیل می‌کنند و رقابت فقط در برخی از رشته‌ها آن هم در 10 تا 15 دانشگاه‌ برتر کشور است. بنابراین این رقابت با اولویت تحصیل برخی از دانشجویان در محل زندگی خود و اولویت‌های دیگر توزیع می‌شود و به همین دلیل صندلی فروشی در دانشگاه‌های دولتی زیر نظر وزارت علوم وجود ندارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه خراسان، تاریخ انتشار: 29 مهر 1398، کدخبر: 675649 ، www.khorasannews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
0
0
الان دارید اینو میگید ولی هست آقا صندلی فروشی در دانشگاه هست و خیلی چیزای دیگه ام هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین