پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۲۴۱۲۷۰
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: پارلمان برای واردات کالای اساسی با ارز 4200 تومانی 14 میلیارد دلار تخصیص داد اما عملا قیمت این کالاها در سفره مردم با ارز نیمایی است.
شعارسال: غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به انتقاد افکارعمومی مبنی بر اینکه مجلس درباره تخصیص 14 میلیارد دلار کالاهای اساسی به دولت، چک‌ سفید امضاء داده است، گفت: بحث چک سفید امضاء به هیچ وجه مطرح نیست، چرا که ما 14 میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی با نرخ 4 هزار و 200 تومانی را تصویب کردیم،‌ ولی به دولت اعلام کردیم که اگر شرایط لازم فراهم شد، این موضوع را می‌تواند تغییر دهد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، درباره واردات مربا و ژله را به نام کالاهای اساسی هم با نرخ ارز 4 هزار و 200 تومانی وارد کشور کرده‌اند، خاطرنشان کرد: ما چنین اتفاقاتی را در سال 98 شاهد نبودیم و هر آنچه که در این باره اجرا شده مربوط به سال قبل است.

وی گفت: در سال 98 هم کاملاً روشن است که ارز تخصیص یافته برای واردات چه نوع کالاهایی مصرف و وارد شده است.

تاج‌گردون گفت: مجلس معتقد است که حتی اگر بتوانیم مقادیری ارز با ارز نیمایی به بخش تولید داده شود، تأثیرات مثبت‌تری در جامعه و اقتصاد خواهد داشت، که برای مثال می‌توان به روغن و شکر اشاره کرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس درباره واردات کالاهای اساسی با ارز 4 هزار و 200 تومانی مصوبه‌ خوبی داشته اما نسبت به وضعیت فعلی قیمت‌های که عملا با ارز نیمایی است انتقاد داریم.

وی اظهار داشت: دولت معتقد است توزیع کالا با ارز نیمایی منجر به تورم خواهد شد و اگر مجلس مسئولیت افزایش تورم را می‌پذیرد، قوه مجریه آماده اجرای این موضوع است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 4 آبان 1398 ، کدخبر: 13980726000356 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین