پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۲۴۱۹۸۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
نخست‌وزیر لبنان در سیزدهمین روز اعتراضات خیابانی مردم این کشور، استعفای خود را رسما اعلام کرد. همزمان خبر رسید که طرفداران «سمیر جعجع» خود را مسلح کردند.
شعارسال :  «سعد حریری» عصر دیروز طی سخنان کوتاهی، اعلام کرد که به بن‌بست رسیده و به همین خاطر، استعفای خود و کابینه‌اش را به رئیس‌جمهور تقدیم می‌کند. طی روزهای اخیر «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان، از احتمال وقوع جنگ داخلی در این کشور خبر داده بود. اکنون نیز خبر می‌رسد طرفداران «سمیر جعجع» رهبر سابق «حزب فالانژ» و رهبر فعلی حزب «نیروهای لبنانی»، در حال مسلح کردن خود هستند. جعجع تا‌کنون به رژیم صهیونیستی خدمات زیادی کرده است.
مردم شهرهای مختلف لبنان به مدت 13 روز است که در خیابان‌ها علیه دولت و فساد دولتی‌، تظاهرات می‌کنند. در این میان، برخی از جریان‌های داخلی با حمایت مخالفان مقاومت در خارج، تلاش می‌کنند لبنان را به سمت جنگ داخلی سوق دهند. بر اساس خبری که عصر دیروز منتشر شد، «فواد المخزومی» از شخصیت‌های اهل سنت نزدیک به حزب‌الله، یکی از جانشینان احتمالی حریری خواهد بود. البته بسیاری از کارشناسان معتقدند که آمریکا و عربستان به دنبال به قدرت رساندن «فواد سینیوره» از چهره‌های ضد حزب‌الله هستند.
حمایت عربستان و امارات از آشوب‌ها
بر اساس گزارش‌ها و عکس‌هایی که رسانه‌ها منتشر کردند، کانتینرهای حامل مواد غذایی رژیم سعودی طی روزهای اخیر در میان معترضان لبنانی پخش می‌شده است. سعودی‌ها و اماراتی‌ها علاوه‌بر آن‌، به هرکسی که در خیابان بماند‌، خیابان‌ها را ببندد و شب‌ها را در چادر‌های بر پا شده سپری کند، وجوهی از 100 تا 150 دلار پرداخت می‌کنند.
به گزارش خبر گزاری جمهوری اسلامی، روزنامه «الاخبار» لبنان نوشت‌، برخی مسئولان لبنانی نشانه‌هایی دریافت کرده‌اند مبنی بر اینکه عربستان مدیریت پرونده اعتراض‌های در لبنان را به امارات واگذار کرده است.
الاخبار نوشت که ابوظبی با حمایت آمریکایی‌ها، در تلاش است حزب تحت رهبری «سمیر جعجع» را متقاعد کند از شدت مواضع و ادامه مسدود کردن راه‌ها دست بردارد تا هیچ برخوردی با ارتش و نیروهای امنیتی پیش نیاید، زیرا به زعم مقامات امارات، این اتفاق به نفع حزب‌الله خواهد بود.
پایگاه خبری «العهد» نیز سفارت عربستان و امارات را مهم‌ترین منبع تامین مالی اعتراض‌ها در لبنان دانست و نوشت: جعجع که نوعی «کودتا» علیه رئیس‌جمهوری و دولت در لبنان راه‌انداخته است، از سوی منابع مختلف تامین مالی می‌شود، که مهم‌ترین آنها سفارت‌های عربستان و امارات در بیروت هستند.

شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه کیهان ، تاریخ انتشار 7 آبان 98 ، کد خبر :  173439 ، http://kayhan.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
0
0
احساس میکنم در دنیای سیاست کل دنیا داره اتفاقات ناخوشایندی رخ میده که خدا به فریاد همگی ما برسه در اون روز
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
0
0
میخوان بلایی که سر سوریه آوردن سر لبنان هم بیارن حیف این کشور که همیشه درش صلح بوده خراب شه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین