پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۲۳۱۲
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۹
مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست استان خوزستان درباره علت ایجاد مشکلات تنفسی برای مردم این استان توضیحاتی داد.

شعارسال:  محمد جواد اشرفی مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست استان خوزستان، درباره تأثیر گیاه کنوکارپوس در ایجاد مشکلات تنفسی گفت: بر اساس مطالعات دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اثبات شده اگر این گیاه به موقع هرس و در شرایط رویش نگهداری شود، در کاهش میزان مشکلات تنفسی برای مردم موثر است.

مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست استان خوزستان افزود: برای اولین بار در آبان ماه سال ۹۲، با بارش باران در اهواز و چند شهر دیگر ۱۸ هزار نفر به دلیل تنگی نفس به بیمارستان مراجعه کردند.

اشرفی با اشاره به افزایش آمار مراجعان به بیمارستان بر اثر عارضه تنفسی ادامه داد: در سال ۹۳ تعداد افراد مراجعه کننده به بیمارستان‌ها به ۲۵ هزار نفر افزایش یافت، بر همین اساس جلسات متعددی برای شناسایی عوامل بیماری زا تشکیل شد و در نهایت نزدیک به ۱۸ علت از جمله آتش گرفتن مزارع نیشکر، لاستیک و آلاینده‌ها مشخص شد.

مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست استان خوزستان با بیان اینکه بین سال‌های ۹۳ و ۹۴ مطالعات زیادی در این زمینه( علل بروز حادثه تنگی نفس) انجام شد، تصریح کرد: یکی از عللی که مورد بررسی قرار گرفت، گرده‌ گیاهان بود، بر همین اساس مطالعاتی بر روی افراد مراجعه کننده به بیمارستان انجام و مشخص شد یکی از عوامل ایجاد کننده آسم تنفسی، گرده یک نوع گیاه است.

اشرفی با اشاره به اقدام شهرداری اهواز در کاشت گونه گیاهی کنوکارپوس، گفت: در سال‌های گذشته شهرداری اهواز به کاشت تعداد زیادی از گونه گیاهی کنوکارپوس اقدام کرده بود و یکی از ویژگی‌های این گونه گیاهی گرده افشانی آن در آبان ماه است که با شروع بارش‌ها گرده آن در محیط پراکنده می‌شود.

وی ادامه داد: مطالعات انجام شده نشان داد اگر این گیاه (کنوکارپوس) پیش از آبان ماه هرس شود، دیگر شاهد گرده افشانی آن نخواهیم بود و بر اساس نتایج به دست آمده، به دستور استاندار خوزستان هرس گیاه کنوکارپوس به صورت گسترده پیش از آبان سال ۹۵ انجام شد و با همین اقدام در آن بازه از زمان تعداد مراجعان به بیمارستان به دلیل تنگی نفس از ۲۵ هزار نفر به یک هزار نفر کاهش یافت و در ادامه این رقم به ۷۰۰ نفر رسید.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان خوزستان با اشاره به اینکه شهرداری اهواز در زمان کاشت گیاه کنوکارپوس از سازمان جنگل‌ها و محیط زیست استعلام نگرفته است، تصریح کرد: به نظر می‌رسد شهرداری اهواز مانند سال‌های گذشته هرس به موقع گیاه کنوکارپوس را با جدیت انجام نداده است، به همین دلیل امسال تعداد مراجعان به مراکز درمانی به دلیل عارضه تنفسی نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 8آبان1398 ، کدخبر: 7121959: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین