پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۲۸۵
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه در ناجا اقدامات برای مردم مشخص و شفاف است و کار در نیروی انتظامی پادگانی نیست، گفت: ناجا نقطه پنهانی ندارد و هر آنچه انجام می‌دهد در معرض دید و قضاوت مردم است.
شعار سال:

سردار حسین اشتری در مراسم تکریم خبرنگاران حوزه انتظامی که امروز با حضور خبرنگاران و مدیران مسئولان رسانه‌ها برگزار شد، اظهار کرد: خبرنگاران در اصل افسران اصلی و در صحنه هستند. ما از خبرنگاران توقع داریم که ناجا را یاری کنند و همانطور که تاکنون حسن نیت، صداقت در گفتار و امانت‌داری خود را به ما ثابت کرده‌اند وظایف ما را نیز به مردم تشریح و کاری کنند که مردم دلگرمتر باشند.

وی افزود: موضوع احساس امنیت هم به ما بستگی دارد و هم به رسانه‌ها. امروز به برکت هوشیاری رهبر معظم انقلاب، حضور مردم و اقدامات دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی امنیت خوبی را در کشور شاهد هستیم اما موضوعی که مهم است اینکه احساس امنیت باید در تمام مردم نهادینه شود و من امیدوارم با سرپنجه تدبیر رسانه‌ها این موضوع اتفاق بیفتد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه تصویری که از نیروی انتظامی ارائه می‌شود باید مشتاقانه‌تر باشد، عنوان کرد: البته نقاط ضعف ما را هم انتقال دهید اما مواردی که این انتقال باعث ضعف ناجا و خوشحالی رقیبان و ناامیدی مردم می‌شود را طوری دیگر انتقال دهید.

اشتری خبرنگاران را چشم بینای جامعه برشمرد و گفت: مطالب را به ما منتقل کنید ما به شما اعتماد داریم؛ بنده نیز از زمانی که در این مسئولیت بودم موردی را ندیدم که مطلبی اشتباهی منتشر شود. البته اعتماد ما باید دو سویه باشد.

وی با بیان اینکه امروز حجم عملیات روانی علیه پلیس زیاد است و البته این موضوع هم حساب شده خواهد بود، اضافه کرد: این اقدامات را انجام می‌دهند تا اعتماد مردم را نسبت به پلیس کم کنند؛ ما از شما خواهش می‌کنیم که در خنثی کردن این موضوع به ما کمک کنید.

توضیحات فرمانده ناجا در مورد انتشار فیلمی در فضای مجازی

سردار اشتری تأکید کرد: امروز مسائلی اتفاق می‌افتد که اگر هوشیار نباشیم به ما ضربه می‌زنند. البته ما کارگروهی گذاشتیم که این موارد را رصد می‌کند و اگر صحیح باشد با مامور برخورد می‌کنیم. اگر چه برخی از این موارد خلاف واقع هستند به عنوان مثال تصویری در فضای مجازی منتشر شد که خانمی را در حضور شوهرش سوار خودروی پلیس می‌کنند؛ این تصویر برای چهار سال پیش بود و من بررسی کردم و دیدم این خانم به همراه آن آقا وارد منازل می‌شده و حتی یک بچه‌ را گروگان گرفته بودند، این فرد تحت تعقیب بود و ماموران ما او را دستگیر کردند اما در فضای مجازی گفتند که این خانم در حال قدم زدن با همسرش بوده که او را گرفته‌اند. در این شرایط حالا چه کسی می‌خواهد از ناجا دفاع کند؟ چه کسی می‌خواهد بیاید و با خانواده کودکی که ربوده شده صحبت کند؟ ما شب و روز در حال برخورد با قانون گریزان هستیم اما مطالب را برعکس منتشر می‌کنند.

فرمانده ناجا با تأکید بر اینکه رسانه‌ها باید به پلیس کمک کنند، اضافه کرد: این موارد را از ما بپرسید و صحیح آن را منتقل کنید. شایعات بی‌اساسی که کسی مسئولیت آن را نمی‌پذیرد باید خنثی شود و بتوانیم آسیب‌های فضای مجازی را به حداقل برسانیم. اگر برای شخصی در جامعه اتفاقی بیفتد انگار برای خانواده خودمان رخ داده است.

وی در ادامه با اشاره به سخن یکی از خبرنگاران مبنی‌ بر اینکه خبرنگاران از پشت درهای بسته به درون اتاق‌های ناجا بیایند، اضافه کرد: در ناجا اتاقی وجود ندارد و اتفاقا یکی از سازمان‌هایی که تمام اقداماتش برای مردم مشخص و شفاف است نیروی انتظامی است.

اشتری اضافه کرد: کار در ناجا پادگانی نیست و ما هیچ جایی نداریم که بر مردم پوشیده باشد. اتفاقا علت اینکه در زمان کوتاهی درباره بسیاری از ماموریت‌های ناجا صحبت می‌شود به دلیل این است که ناجا نقطه پنهانی ندارد و در معرض دید مردم است. اگر آنطور که ما در معرض دید مردم هستیم دیگر سازمان‌ها هم بودند حتما موضوعات بیشتری مشخص می‌شد. در حقیقت ما نمی‌توانیم کارهایمان را مخفی کنیم و هر آنچه انجام می‌دهیم در معرض دید و قضاوت مردم است.

فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات دشمن علیه انقلاب و کشورمان اشاره کرد و گفت: در عرصه‌های سخت و نیمه سخت دشمن نتوانسته پیروز شود و هر جا که ورود کرده شکست خورده است، در سال های اخیر دشمن با جنگ نرم قصد ضربه به کشور را داشت که با هوشیاری رهبری معظم و آگاهی مردم خنثی شد.

وی اضافه کرد: یکی از شیوه‌های دشمن برای ضربه به کشور از طریق افکار عمومی است. دشمن با ابزارهایی که دارد می‌تواند افکار عمومی را هدایت کرده و واقعیات را وارونه جلوه دهد. در یمن ، عربستان صعودی با دستور آمریکا هر روز این کشور را بمباران می‌کند، اما افکار عمومی چقدر متوجه این موضوع شده ، دشمن از ابزار رسانه استفاده می‌کند. در سوریه، بحرین، عراق و ... نیز مردم یک لحظه از دست گروه‌های سلفی و تکفیری آسایش ندارند اما چقدر از این مزاحمت‌ها به دنیا منتقل می‌شود.

اشتری با طرح این سوال که در فلسطین و غزه چه اتفاقی رخ می‌دهد وقتی یک کودک چهار ساله را به جرم مخالفت والدینش با داعش می‌کشند، این موضوع چطور به دنیا منتقل می‌شود، گفت: البته در کشور ما به برکت حضور رهبری مردم آگاهند، صدا و سیما حقایق را به مردم می‌گوید، هرچند که هنوز برخی از مردم ابهاماتی دارند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه دشمن به دنبال اهداف خود است و هر چه که بر خلاف منافعش باشد با آن مخالفت می‌کند، اظهار کرد: ما یک کشور مستقل و استکبارستیز هستیم و معلوم است که آنها علیه کشور ما کار می‌کنند.


با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار 13 مرداد 95 ، کد مطلب:128653 : www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین